Ik heb een MT21 (110/18) achter op de KLX250 liggen omdat daarmee (in principe) alleen op gravelwegen en asfalt gereden wordt (is de motor van de vrouw).
Ik heb er gemixte ervaringen mee.
- In de modder: je komt voorruit.....en daar is alles mee gezegd.
- In los klapzand ,van de afgelopen droge periode, is net te doen, je gaat alleen alle kanten uit die je niet wil en moet alle zeilen bijzetten.
- Grasland, erg slipperig
- Op harde paden en gravel , een prima bandje. Is prima te controleren, zelfs met de klx kun je een beetje heerlijk door de bochten "vegen".
- Op droog asfalt een prima band die je prima de hoek om kunt gooien. Wanneer je te ver gaat, gaat de band voorzichtig schuiven.
- Op nat asfalt moet je je gewoon gedragen......als mijn vrouw.
Band ligt er nu 4000kms op en er zit een nog plm 5mm profiel op. Klx heeft dan ook een dikke 24pk. Offroad kan nu alleen "veilig" als het goed droog is en op hard vochtig zand. Al het andere is vragen om problemen, of je moet het echt rustig aan doen.