Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tandwiel?  (gelezen 952 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Tandwiel?
« Gepost op: 01-03-2011, 23:52 »
Heeft het nut?


Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Tandwiel?
« Reactie #1 Gepost op: 02-03-2011, 00:03 »
Waar kijk ik naar?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Tandwiel?
« Reactie #2 Gepost op: 02-03-2011, 00:11 »
bi-metalen tandwiel zo te lezen op de site....
slijtvast en lichtgewicht voor slechts de veelvoud van normale set (gok ik) :-X
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tandwiel?
« Reactie #3 Gepost op: 02-03-2011, 00:22 »
die op het plaatje heeft een cushiondrive. Transmissiedemping voor transmissiedemperloze motor dus.

Transmissiedempers hebben zin op verharde ondergrond. (of deze dan ook goed werkt weet ik niet)

De Stealth tandwielen (alu met harde stalen tanden) hebben een hele lange levensduur.

De combinatie kan best wel heel ok zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4373
Re: Tandwiel?
« Reactie #4 Gepost op: 02-03-2011, 07:43 »
Heb vorig jaar de super sprox geprobeerd, valt mij vies tegen, verder versleten dan de standard stalen KTM tandwielen bij dezelfde km stand.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4268
Re: Tandwiel?
« Reactie #5 Gepost op: 02-03-2011, 16:11 »
SUPERSPROX werkt voor mij prima, minstens zo goed als de originele ktm staat.
 
Dit wieltje heeft een rubber demper. voor een xr of exc die op straat word gebruikt zal het zeker bijdragen in de bak zijn levensduur.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Tandwiel?
« Reactie #6 Gepost op: 02-03-2011, 21:24 »
bi-metalen tandwiel zo te lezen op de site....
slijtvast en lichtgewicht voor slechts de veelvoud van normale set (gok ik) :-X


      
Quantity  :     
Price   :   €53.50
Postage   :   €10.50
TOTAL   :   €64.00
   
This current batch of sprockets are selling at less than usual retail price, due to minor scratching and dents caused during processing.

Dat valt nog niet eens tegen. Een Stealth supersprox kost ook zoiets. Het is blijkbaar wel een speciale prijs omdat er wat krasjes en/of deukjes op zitten in deze batch. Heb er net een gloednieuwe set opzitten, anders had ik het wel eens willen proberen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Tandwiel?
« Reactie #7 Gepost op: 02-03-2011, 21:45 »
die op het plaatje heeft een cushiondrive. Transmissiedemping voor transmissiedemperloze motor dus.

Sluit ik me bij aan. Als de tanden aluminium zijn gaan ze net zo kort mee als een ander aluminium tandwiel, maar heb je enkel de demping als voordeel. Hoe groot (of hoe klein) het voordeel is weet ik niet.
 
Linkje naar de website: http://www.kushsprockets.com/sprockets

QUOTE
Kush Sprockets are engineer designed and tested in Australia. Utilising nitride hardened SCr440 alloy steel, ceramic coated (hard-coat type 3) 7075 Aluminium central carrier, Silicon nitride ceramic ball bearings and polyurethane elastomer dampeners, Kush Sprockets provide exceptional high-cycle endurance and durability in the harshest riding conditions.
UNQUOTE

Zijn de tanden dan van: "nitride hardened SCr440 alloy steel" ? Dat lijkt me een behoorlijk fancy naam voor slijtvast staal.

Ben benieuwd naar de levensduur van het schuifdeel en de dempers.