Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Blok word te warm..  (gelezen 6645 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Blok word te warm..
« Reactie #15 Gepost op: 15-04-2009, 09:33 »
dat is idd wel erg veel stof!! Weet je zeker dat ie niet gewoon langs het filter heeft gelekt ofzo. Kan me bijnanniet voorstellen dat die K&N's zo slecht zijn. (maarja.. ik probeer het er ook niet mee...)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Blok word te warm..
« Reactie #16 Gepost op: 15-04-2009, 09:39 »
Inderdaad, dat is wel erg veel stof dan zou het op de weg ook niet werken.
Heb je wel die tube gebruikt om de randen in te vetten?
En ook niet te zuinig gedaan met die spuitbus rode filterolie

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Blok word te warm..
« Reactie #17 Gepost op: 15-04-2009, 09:43 »
Dit is een plaatje van vóór de filter.... (toch?)
 
 
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Blok word te warm..
« Reactie #18 Gepost op: 15-04-2009, 10:05 »
dat is idd wel erg veel stof!! Weet je zeker dat ie niet gewoon langs het filter heeft gelekt ofzo. Kan me bijnanniet voorstellen dat die K&N's zo slecht zijn. (maarja.. ik probeer het er ook niet mee...)

Ik heb toevallig ook net een K&N filter gekocht en er zat bij mij een tube bij die ik langs de randen moest smeren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Blok word te warm..
« Reactie #19 Gepost op: 15-04-2009, 10:08 »
De bak was schoon toen de K&N er in ging, en lek dicht gemaakt met siliconenkit..
Had geen vaseline gemeerd maar olie uit het filter heeft een mooie laag gemaakt in de bak, het filter was in de fabriek al geolied.
 
Foto' maken het wat erger dan het was maar is nog steeds best wat fijnstof, in de handleiding staat dat de opbouwende vuillaag op het filter ook meewerkt aan het filterende effekt.
 
@ Nilzz, over welke tube heb je het?
 
Edit; die tube die Komkommer er bij kreeg zat er bij mij niet bij, de bak heeft een opstaande rand en het filter een gleuf met een foam ring er in die over de rand valt..
 
Zou het helpen als ik de rand tussen filter en bak dicht smeer met een goed vet?
 
Updat;
Krijg net van een BIG rijder met K&N filter te horen dat ie er geen last van heeft..
Aan de gelijkmatige verdeling van het stof in de bak vermoed ik dat ie dan toch langs de rand gelekt heeft  >:(
Zal er volgende week eens naar kijken, zo lekker naar Appie  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Blok word te warm..
« Reactie #20 Gepost op: 16-04-2009, 17:36 »

 K&N = open filter waar ook veel rommel door gaat wat je NIET in je motor wilt.

http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest3.htm

http://duramax-diesel.com/spicer/

.

Beste off-road gebied in de NL, Twente!!!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
Re: Blok word te warm..
« Reactie #21 Gepost op: 16-04-2009, 18:07 »
Op het orgineel luchtfilterdeksel zit een schuimafdichting.
En op het k&n filter deksel????

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Blok word te warm..
« Reactie #22 Gepost op: 17-04-2009, 03:03 »
De bak was schoon toen de K&N er in ging, en lek dicht gemaakt met siliconenkit..
Had geen vaseline gemeerd maar olie uit het filter heeft een mooie laag gemaakt in de bak, het filter was in de fabriek al geolied.
 
Foto' maken het wat erger dan het was maar is nog steeds best wat fijnstof, in de handleiding staat dat de opbouwende vuillaag op het filter ook meewerkt aan het filterende effekt.
 
@ Nilzz, over welke tube heb je het?
 
Edit; die tube die Komkommer er bij kreeg zat er bij mij niet bij, de bak heeft een opstaande rand en het filter een gleuf met een foam ring er in die over de rand valt..
 
Zou het helpen als ik de rand tussen filter en bak dicht smeer met een goed vet?
 
Updat;
Krijg net van een BIG rijder met K&N filter te horen dat ie er geen last van heeft..
Aan de gelijkmatige verdeling van het stof in de bak vermoed ik dat ie dan toch langs de rand gelekt heeft  >:(
Zal er volgende week eens naar kijken, zo lekker naar Appie  ;)

Die tube bevat trouwens gewoon dik vet wat je op de randen van het filter moet smeren. Dat zorgt dan voor de afdichting ipv het schuim wat er normaal op zit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Blok word te warm..
« Reactie #23 Gepost op: 27-04-2009, 23:47 »
Na lekker bij Appie gespeelt te hebben K&N filter en sport laser er weer in/aan gehangen..
Hoofdsproeiers netjes van #130 naar #135 opgeboord door Snel Motoren te Zeist..
 
K&N filter gemonteerd met een lekker laagje erg plakkerig vet langs de rand.. en dat heeft gewerkt.. vandaag nog ff een stof ritje in het bos [had gehoopt op modder :( ]
En filterbak is mooi schoon, en blok loopt minder warm en slaat ook minder in de uitlaat..  8)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl