Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Willen wij dit weten?  (gelezen 1509 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Willen wij dit weten?
« Gepost op: 17-03-2010, 18:52 »

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Willen wij dit weten?
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2010, 19:14 »
2.7  De deelnemers aan zo’n toertocht mogen, behoudens andersluidende mededeling, van de organisator verwachten dat deze kort voor de openstelling van de route voor de deelnemers deze nog controleert op eventuele, voor de deelnemers moeilijk te onderkennen gevaren. De bij de inschrijving gedane mededeling, dat op eigen risico wordt gereden, doet daar niet aan af.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Willen wij dit weten?
« Reactie #2 Gepost op: 17-03-2010, 19:39 »
 ::) 
was er al van bewust.. maar een mooi voorbeeld..
is niet duidelijk of de deelnemer de groote zuiger is of dat z'n verzekering het is geweest die de procedure heeft gestart..
 
Maar vraag me af hoe ik dit kan vermijden. organiseer regelmatig ritjes voor de BIG club en vermeld altijd dat deelname voor eigen risico is.. ken ze ook allemaal en maak me over de deelnemers weinig zorgen.. wel over de verzekeringsmaatschapijen :-\
 
Vraag me af door het te brengen dat ik van plan ben dan en dan daar wat te gaan spelen met de vraag of iemand dan mee gaat me al aansprakelijk kan maken?
 
Dus niet als BIG meeting/rit te brengen maar meer als wie heeft er ook zin om....
 
 
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Willen wij dit weten?
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2010, 19:53 »
::) 
was er al van bewust.. maar een mooi voorbeeld..
is niet duidelijk of de deelnemer de groote zuiger is of dat z'n verzekering het is geweest die de procedure heeft gestart..
 
Maar vraag me af hoe ik dit kan vermijden. organiseer regelmatig ritjes voor de BIG club en vermeld altijd dat deelname voor eigen risico is.. ken ze ook allemaal en maak me over de deelnemers weinig zorgen.. wel over de verzekeringsmaatschapijen :-\
 
Vraag me af door het te brengen dat ik van plan ben dan en dan daar wat te gaan spelen met de vraag of iemand dan mee gaat me al aansprakelijk kan maken?
 
Dus niet als BIG meeting/rit te brengen maar meer als wie heeft er ook zin om....
 
 

Volgens mij wordt het al anders op het moment dat je daar geen geld voor vraagt.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Willen wij dit weten?
« Reactie #4 Gepost op: 17-03-2010, 20:56 »
Wij verzamelen geen postzegels toch?
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Willen wij dit weten?
« Reactie #5 Gepost op: 17-03-2010, 21:09 »
Dat vind ik nu zo'n gezever hé: Mountainbiken houdt 'gevaar' in, motorrijden houdt 'gevaar' in, met snowboarden kan je je ribben breken (spreek uit ervaring)...dus diegenen die ervoor kiezen moeten niet gaan zeiken als er eens iets foutgaat, betaald of niet!

We gaan toch niet de Amerikaanse toer op hé, waar je de staat kan 'sewen' als je op de trottoir valt....man, man, man, wat een bullshit.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Willen wij dit weten?
« Reactie #6 Gepost op: 17-03-2010, 21:12 »
Dat vind ik nu zo'n gezever hé: Mountainbiken houdt 'gevaar' in, motorrijden houdt 'gevaar' in, met snowboarden kan je je ribben breken (spreek uit ervaring)...dus diegenen die ervoor kiezen moeten niet gaan zeiken als er eens iets foutgaat, betaald of niet!

We gaan toch niet de Amerikaanse toer op hé, waar je de staat kan 'sewen' als je op de trottoir valt....man, man, man, wat een bullshit.

Tsja, blijkbaar gaan die tourrijders er van uit dat de hele route nog een uur van te voren wordt gecontroleerd. Als je daarvoor betaalt wil je ook wel zien dat dat gebeurt.

Maar de vereniging is niet helemaal aansprakelijk gesteld, de rijder moet zelf ook een deel van het bedrag betalen, omdat hij niet zo snel hoefde te rijden, en ook niet zo kort op de andere fietsers.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Willen wij dit weten?
« Reactie #7 Gepost op: 17-03-2010, 21:15 »
of inderdaad een verzekering die de kosten wil verhalen.

Ik geloof niet dat het zoveel nut heeft hier beschuldigingen te gaan uiten zonder dat je weet wat er aan de hand is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Willen wij dit weten?
« Reactie #8 Gepost op: 17-03-2010, 21:17 »
Best niet teveel woorden aan vuil maken...aansprakelijkheid is zo'n vuil woord....best je gezonde boerenverstand gebruiken als individu en gewoonweg aanvaarden dat ongelukken nou eenmaal gebeuren, georganiseerd of niet.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Willen wij dit weten?
« Reactie #9 Gepost op: 17-03-2010, 21:18 »
of inderdaad een verzekering die de kosten wil verhalen.

Ik geloof niet dat het zoveel nut heeft hier beschuldigingen te gaan uiten zonder dat je weet wat er aan de hand is.

Nouja, hele zaak staat mooi uitgelegd in dat artikel. Het is lang, maar erg interessant om te lezen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Willen wij dit weten?
« Reactie #10 Gepost op: 18-03-2010, 11:39 »
vind persoonlijk dat we (= de verzekeringsmaatschappijen die schade gaan claimen) wel de verkeerde kant op gaan. Kijk, als er sprake is van 'grove nalatigheid' kan ik me er iets bij voorstellen, maar waar stopt de verantwoordelijkheid van het individu en begint de verantwoordelijkheid van de organisatie? Risicosport = risicosport...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2325
Re: Willen wij dit weten?
« Reactie #11 Gepost op: 18-03-2010, 11:46 »
Best niet teveel woorden aan vuil maken...aansprakelijkheid is zo'n vuil woord....best je gezonde boerenverstand gebruiken als individu en gewoonweg aanvaarden dat ongelukken nou eenmaal gebeuren, georganiseerd of niet.
Zo denken de meesten van ons erover, maar het neemt niet weg dat de organisator blijkbaar een risico loopt. Dat is goed om rekening mee te houden.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Willen wij dit weten?
« Reactie #12 Gepost op: 18-03-2010, 11:48 »
E-jay, is het nou zo dat als de organisatie kenbaar heeft gemaakt dat ze niet de route hebben nagekeken, dat de uitspraak anders zou zijn geweest?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Willen wij dit weten?
« Reactie #13 Gepost op: 18-03-2010, 12:24 »
@komkommer: Durf ik niet te zeggen, misschien dat het een rol gespeeld zou hebben in het eigen schuld percentage.

@Zappa:Voor wat betreft de aansprakelijkheid van de organisator kan wel verschil gemaakt te worden of het een professionele organisatie is die geld vraagt voor de rit of dat iemand een aantal vrienden uitnodigt om samen een rondje te gaan rijden.

De professionele organisator dient een verzekering af te sluiten. Er zal ook eerder aansprakelijkheid worden aangenomen. Ook de BMW-GS club heeft voorafgaand aan het paasweekend van enige jaren geleden een verzekering afgesloten.

De particulier heeft, met een paar slagen om de arm, in het bijzonder voor gevallen van opzet en bewuste roekeloosheid, meestal wel genoeg aan zijn particuliere WA-verzekering en ook zal aansprakelijkheid minder snel worden aangenomen. Kijk wel eerst je eigen polis goed na; je kunt maar zo met een uitsluiting geconfronteerd worden!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Willen wij dit weten?
« Reactie #14 Gepost op: 19-03-2010, 00:08 »
Bedankt!
Weet ik een beetje waar ik aan toe ben  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl