Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 620 of 640 adventure (ktm)  (gelezen 2328 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1819
620 of 640 adventure (ktm)
« Gepost op: 21-10-2008, 15:40 »
weet iemand of de 640 een doorontwikkeling van de 620 is?

Zit zo eens te orienteren maar behalve ander merk carburateur en paar extra cc zie ik wel dat de 620 minder wegt en meer pk heeft  ???

Verder mensen met ervaringen voors en tegens zeg maar? Ik heb ooit een 420lc4 gehad maar het gaat me vooral om de verschillen tussen de 620 en 640!

Alvast bedankt dan ga ik maar aan het werk.

frank

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: 620 of 640 adventure (ktm)
« Reactie #1 Gepost op: 21-10-2008, 15:41 »
Het offroad-virus te pakken?

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: 620 of 640 adventure (ktm)
« Reactie #2 Gepost op: 21-10-2008, 17:48 »
Ik heb ze alle2 gehad.
De `97 geeft veel waar voor je geld.Niet zo duur en is motorisch net zo goed/slecht.
Met name het trillen van het blok is bij beide KTM`s even erg.

De Extreme v voork van de ouwe is ook veel beter dan de upsd van de latere versies.
Vermogen maakt niks uit.
Gewicht ook niet.

.Alleen de Dell orto van de ouwe maakt trailen erg moeilijk.

De latere bst pakt niet zo mooi op tenzij je de naald en sproeier vervangt( Dynojet) Flatsliides zijn beter(pakken beter op en zuiniger) maar duur.

Ik zou voor de ouwe kiezen,hou je nog wat geld over voor reparaties.

Ik vind het oude kuipje ook mooier(persoonlijk),maar verder zijn ze gelijkwaardig.
Op beide fietsen heb ik 2 jaar gereden.

Er is ook veel 2e hands spul op Ebay.de te koop voor de LC4.Dat is wel handig.

Er staan er hier op dit forum nog 2 te koop

een Adv 620

en een six days met sm wielen 620

Ik vind de prijzen erg hoog ,(of stabiel van die ouwe fietsen)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: 620 of 640 adventure (ktm)
« Reactie #3 Gepost op: 22-10-2008, 09:32 »
1 nadeel van de 620 is dat je geen nieuwe draadboom meer kan krijgen :(.....inmiddels opgelost :)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: 620 of 640 adventure (ktm)
« Reactie #4 Gepost op: 22-10-2008, 11:30 »
Ik zou dan weer een 640 kiezen. Simpelweg omdat die nieuwer zijn en hierdoor meer (en langer, makkelijker) onderdelen voor te krijgen. De 620 adventure is ook alleen in 97 gemaakt, of lieg ik nu? Ook dit beperkt de tweedehands markt voor onderdelen. Er zitten toch wel veel kleine, subtiele, verschillen in de 1997 modellen.

edit: 1998 zijn er ook 620 adventure's gebouwd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1819
Re: 620 of 640 adventure (ktm)
« Reactie #5 Gepost op: 22-10-2008, 13:05 »
Citaat
Het offroad-virus te pakken?
ja weer terug midlife crisis?

oke ja trillen met een 1 cilinder is te begrijpen.

lastig lastig

frank


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1819
Re: 620 of 640 adventure (ktm)
« Reactie #6 Gepost op: 26-10-2008, 21:04 »
zijn er na 1997-1998 eigenlijk nog oranje 620 in nederland geleverd? Of waren ze toen allemaal 640 en met "nieuwe"twee kleuren look?

Frank

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: 620 of 640 adventure (ktm)
« Reactie #7 Gepost op: 17-11-2008, 23:10 »
Die dingen zijn gewoon precies hetzelfde. Heb zelf een 97-er 620 met een 640 blok uit 2006 waarbij ik de standaard aansturing van de 97 gebruik. Afgezien van een paar kleine geintjes met bedrading, hoge uitlaten/benzinekraan rechts en enzo is alles gewoon uitwisselbaar. Ook de bak(verhoudingen), CDI e.d. allemaal hetzelfde.
D'r is omwille van milieu enzo een hoop extra (electronica)onzin opgekomen met sensoren maar loopt ook prima zonder. De dellorto moet je m.i. houden. Simpel en betrouwbaar. Wel dorstig maar da's met een 28 liter tank niet zo'n probleem.
620 en 640 lopen allebei als de brandweer en totale geometrie blijft geweldig.
Meerwaarde van latere modellen is m.i. nul. Ze zijn alleen steeds 'mooier' geworden.

Twijfels. Snel motoren in Zeist bellen die heeft niet alleen ECHT verstand van die dingen maar d'r ook nog 1 staan waar die vanaf wil als tie 'm nog heeft.
 
Succes!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: 620 of 640 adventure (ktm)
« Reactie #8 Gepost op: 18-11-2008, 00:50 »
Die dingen zijn gewoon precies hetzelfde. Heb zelf een 97-er 620 met een 640 blok uit 2006 waarbij ik de standaard aansturing van de 97 gebruik. Afgezien van een paar kleine geintjes met bedrading, hoge uitlaten/benzinekraan rechts en enzo is alles gewoon uitwisselbaar. Ook de bak(verhoudingen), CDI e.d. allemaal hetzelfde.
D'r is omwille van milieu enzo een hoop extra (electronica)onzin opgekomen met sensoren maar loopt ook prima zonder. De dellorto moet je m.i. houden. Simpel en betrouwbaar. Wel dorstig maar da's met een 28 liter tank niet zo'n probleem.
620 en 640 lopen allebei als de brandweer en totale geometrie blijft geweldig.
Meerwaarde van latere modellen is m.i. nul. Ze zijn alleen steeds 'mooier' geworden.

Twijfels. Snel motoren in Zeist bellen die heeft niet alleen ECHT verstand van die dingen maar d'r ook nog 1 staan waar die vanaf wil als tie 'm nog heeft.
 
Succes!

Niet helemaal waar. De CDI is weldegelijk anders. Als je de 620 CDI laat zitten met het 640 blok gaat dat niet goed. Het blok pingelt dan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: 620 of 640 adventure (ktm)
« Reactie #9 Gepost op: 18-11-2008, 09:14 »
Niet helemaal waar. De CDI is weldegelijk anders. Als je de 620 CDI laat zitten met het 640 blok gaat dat niet goed. Het blok pingelt dan.
ook heb de cdi van de 640 een stand voor slechte benzine(oct 85)en de cdi van de 620 niet
op de 640 zit ook een andere kop(high flow)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: 620 of 640 adventure (ktm)
« Reactie #10 Gepost op: 18-11-2008, 12:49 »
Deels waar van die high-flow kop. Dat is pas weer vanaf 2003 modellen.

Maar het zijn inderdaad allemaal verschillen in de marge. Dus: gewoon kopen wat je budget je toelaat en goed kijken hoe ver de fiets klaar is voor het gebruik zoals jij hem uiteindelijk wilt. Verbouwen, ook ogenschijnlijk kleine zaken, kosten uiteindelijk toch altijd veel geld.