Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: rondetijden mx1 en mx2 gp valkenswaard  (gelezen 4693 keer)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: rondetijden mx1 en mx2 gp valkenswaard
« Reactie #15 Gepost op: 07-08-2011, 23:03 »
Het lijkt er inmiddels op dat ik de enige ben die deze tijden nog interessant vind ;-) maar ik ga gewoon nog even door.

Nee hoor! Ik ben blij dat je dit topic een beetje levend houdt :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: rondetijden mx1 en mx2 gp valkenswaard
« Reactie #16 Gepost op: 08-08-2011, 00:04 »
Interessante vergelijking, maar als ik de foto's uit de post van Fr@venture zie, dan lijkt de baan me tijdens de MX1 wel wat zwaarder dan tijdens de MX2. Misschien "ongelukkige" momentopnames, maar wel opvallend veel meer knippen.

Dus toch maar weer wachten op de MXdN.

Maurice

Bovenstaande foto's waren natuurlijk van vorige week en niet van Tsjechië, maar misschien heb je wel gelijk hoor. De baan werd steeds zwaarder en de MX 1 rijdt natuurlijk als laatste.
Toch geven onderstaande foto's weer een ander moment weer ;-)

MX2


MX1


MX1


MX2



Ja, met de komende MXdn weten we natuurlijk meer en volgend jaar met de MXdN in Lommel weten we het helemaal zeker (lekker belangrijk ;-).
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: rondetijden mx1 en mx2 gp valkenswaard
« Reactie #17 Gepost op: 08-08-2011, 09:12 »
nou heb Jeffrey Herlings toch tijden zien neerzetten waarbij hij elke ronden 3-4sec uitliep..... Alsof de baan niet zwaarder werd.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: rondetijden mx1 en mx2 gp valkenswaard
« Reactie #18 Gepost op: 08-08-2011, 09:39 »
Als Jeffrey beter omgaat met de situatie dan zijn concurrenten, dan kan hij uitlopen. Waar ik benieuwd naar ben, is het verloop van z'n rondetijden. MX2 begint op een redelijk vlakke baan, die natuurlijk steeds zwaarder wordt - even afgezien van dat hij natuurlijk ook moe wordt. Worden zijn rondetijden ook steeds langzamer?

Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: rondetijden mx1 en mx2 gp valkenswaard
« Reactie #19 Gepost op: 08-08-2011, 09:50 »
trouwens in de 2de manch is de baan al zo zwaar geworden dat Jeffrey alsnoig even hard gaat.
Ik heb geen tijden bijgehouden verder (die 3-4sec was de vermelding van de speaker)

Rondetijden zeggen sowieso niet zoveel, want ook jeffrey ging er in 1 van de bochten naast liggen, of kwam vast te staan en dat gebeurt toch wel iedereen. En dan is je rondetijd natuurlijk kompleet verknalt. Wat wel zo is, hoe meer foutloos je weet te rijden des te hoger je weet te eindigen.
In de MX1 2de manch zag ik die Fin op de TM heel netjes omhoog kruipen in het klassement en werd zo toch 5de.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: rondetijden mx1 en mx2 gp valkenswaard
« Reactie #20 Gepost op: 08-08-2011, 11:15 »
Wat wel zo is, hoe meer foutloos je weet te rijden des te hoger je weet te eindigen.

Da's een goeie. Zou het misschien zo zijn dat die lichte motortjes beduidend minder vermoeiend zijn waardoor je minder fouten maakt?

Ik vind het vooral interessant omdat ik voor al die maisplakken enduro's in Nederland juist een 450 had gekocht en na afloop altijd kei kapot ben.
Had ik misschien beter een 250 kunnen kopen.
Of zou het voordeel van een lichte motor alleen werken als je ècht goed kunt rijden???
(Waar blijft toch die dealer die me een weekje een 250 enduro te leen geeft?;-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: rondetijden mx1 en mx2 gp valkenswaard
« Reactie #21 Gepost op: 08-08-2011, 12:03 »
ja en nee

op een circuit als die van Lommel is zo zwaar dat je wel vermogen wilt hebben. Die mx2 zijn bijna net zo sterk als de mx1. Ik zag dan ook niet zoveel verschil in hoe snel het gaat. Zeker niet tussen Herlings en de top van de MX1

Op een maisplak is het een heel ander verhaal. Dan wil je het liefst een 500+ machine terwijl je op de singletracks weer een 250 wilt. Dan dien je zelf te bepalen wat je belangrijk vindt. Singletracks snel nemen word je echt moe van zeker als er diepe knippen tussen zitten. Een maisplak is full trottle niets minder dan dat.
Feitelijk is een 350 of 450 het beste van both worlds.

Daarnaast is conditie ook een andere factor, kon je in lommel goed zien aan de klasse die voor de MX1/2 reed, die jongens zijn minder getraind en gaan veel langzamer (nog steeds snel genoeg hoor ;) ) de MX1 en 2 zijn fullprof's in de andere klassen moet er naast het rijden gewerkt worden.