Mijn XTZ660 Ténéré RSC staat te koop.
Hij is volledig gereviseerd (zowel het blok alsook de rest van de machine.) Ik wil namelijk een BMW F800GS aanschaffen.
Deze motor is absoluut uniek en reisklaar voor de volgende verre reis.
Niet alleen het motorblok maar ook de rest van de machine is gereviseerd.
Alle kuipdelen zijn opnieuw gespoten.
De motor heeft sinds de revisie 14.000 kilomter gereden.
De Ténéré heeft net een grote beurt gehad en staat op
nieuwe TKC80 banden. Het achterwiel is voorzien van een bandenstop. Zowel de voor- als achterband heeft crossbinnenbanden (4 mm dik rubber).
De motor beschikt over vreselijk veel accessoires:
Bi-xenon;
Led achterlicht;
Olietemperatuurmeter;
Vista cruise controll;
Nieuwe gaskabels;
Nieuwe koppelingkabel;
Nieuwe snelheidsmeterkabel;
Verhoogd stuur (35 mm);
Maatgemaakt suède en verhoogd rallye zadel;
Rallye steps;
Rvs remleidingen rondom;
Autocom installatie met zendknop;
2 x 12V aansluiting op dashboard (voor gps en electr. roadbook);
Nieuwe remblokken rondom;
Nieuwe achterremschijf;
Hyperpro vering rondom en deze is speciaal voor onze trip gemaakt en dus uniek! (de vering is standaard afgestemd op 25 kg bagage en kan dus nog worden opgedraaid);
Hepco en Becker valbeugels en bagagerek;
K&N olie
K&N luchtfilter;
etuned 51 Nm + 35,5 PK aan het achterwiel;
Nieuwe ketting + kettingwielen;
Kuipwerk opnieuw gespoten;
Verhoogde Puig zwarte kuipruit;
Nieuwe banden;
Extra bedrading (geen glaszekeringen meer, maar spatwaterdichte zekeringbox);
Ggps houden boven de tellers);
5 Watt powerleds als breedstralers (uniek, door mij ontworpen en voor mij gemaakt);
Stebel luchthoorn;
Schuimrubberen handvatten;
Computer is door Carmo nagekeken en opnieuw gesoldeerd;
Brandstoftank is van binnen gecoat;
Reserve jerrycan (tegenover de uitlaatdemper).
Zadelhoogte 88 cm. Grondspeling 26 cm.
Zoals de motor er nu bij staat kan men direct op een verre reis gaan. Na de grote beurt heeft de motor geen kilometer meer gereden.