Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM sterker dan Mercedes  (gelezen 3759 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: KTM sterker dan Mercedes
« Reactie #15 Gepost op: 29-10-2010, 21:14 »
Motorkleding (jas/handschoenen) op de fiets heeft ook wel eens ooit zo z'n nut dus  ::)

Hij zegt toch echt MOTORkleding op de FIETS..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: KTM sterker dan Mercedes
« Reactie #16 Gepost op: 29-10-2010, 22:03 »
't ging over mijn trapfiets, ongemotoriseerd dus.
 
De reden achter de trapfiets: ik had een lap voor m'n linkeroog ivm wat slijpsel dat z'n weg langs de veiligheidsbril gevonden had en dan is exact afstanden schatten toch niet zo heel makkelijk. Lekker fietspadje afkachelen lukt nog wel.
 
't akkefietje was een klassiek gevalletje: automobiloot vermindert iets snelheid, jij denkt dat je braaf voorrang krijgt zoals het hoort, en de automobilist tuft toch door. Toen ik dat in de gaten had (en ook geen kant meer op kon) ben ik al wat 't kon weggesprongen van die fiets waarna de auto vrolijk over de voorkant heen reed. De landing op 't asfalt was dankzij motorjas met protectie (daar zit alles in, dus ik wissel niet gauw van jas) en motorhandschoenen (lekker warm) zacht.
 
Gewokkelde fiets achterin de auto geladen, fiets meteen naar de fietsenmaker gebracht, ik naar het werk gebracht door de ongelukveroorzaker, om half zes weer opgehaald door diezelfde mens, naar de fietsenzaak, gerepareerde fiets opgehaald, en de aanrijder heeft de rekening betaald. Schade bleek mee te vallen; alleen het voorwiel was total-loss dus daar is een nieuw velgje op gespaakt. Verder zijn Batavussen blijkbaar stevige krengen, want alles was recht en goed aldus de fietsenmaker.
 
Magoed, nou ben ik snowballs topci aan het kapen, en da's niet erg netjes.
 

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: KTM sterker dan Mercedes
« Reactie #17 Gepost op: 29-10-2010, 22:13 »
't ging over mijn trapfiets, ongemotoriseerd dus.
 
De reden achter de trapfiets: ik had een lap voor m'n linkeroog ivm wat slijpsel dat z'n weg langs de veiligheidsbril gevonden had en dan is exact afstanden schatten toch niet zo heel makkelijk. Lekker fietspadje afkachelen lukt nog wel.
 
't akkefietje was een klassiek gevalletje: automobiloot vermindert iets snelheid, jij denkt dat je braaf voorrang krijgt zoals het hoort, en de automobilist tuft toch door. Toen ik dat in de gaten had (en ook geen kant meer op kon) ben ik al wat 't kon weggesprongen van die fiets waarna de auto vrolijk over de voorkant heen reed. De landing op 't asfalt was dankzij motorjas met protectie (daar zit alles in, dus ik wissel niet gauw van jas) en motorhandschoenen (lekker warm) zacht.
 
Gewokkelde fiets achterin de auto geladen, fiets meteen naar de fietsenmaker gebracht, ik naar het werk gebracht door de ongelukveroorzaker, om half zes weer opgehaald door diezelfde mens, naar de fietsenzaak, gerepareerde fiets opgehaald, en de aanrijder heeft de rekening betaald. Schade bleek mee te vallen; alleen het voorwiel was total-loss dus daar is een nieuw velgje op gespaakt. Verder zijn Batavussen blijkbaar stevige krengen, want alles was recht en goed aldus de fietsenmaker.
 
Magoed, nou ben ik snowballs topci aan het kapen, en da's niet erg netjes.
 
De afhandeling is wel netjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 422
Re: KTM sterker dan Mercedes
« Reactie #18 Gepost op: 29-10-2010, 22:37 »
Sjonge Jos, het is wat op die Oirschotsedijk.

Maar ik zeg maar zo: liever een ster in de voorruit dan een op de motorkap!

Goeie reclame ook voor Excel velgen... ;-)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: KTM sterker dan Mercedes
« Reactie #19 Gepost op: 30-10-2010, 10:04 »
Houdt vooral je rug in de gaten. Vriend van me heeft dit op een 80km weg gehad en die kan niet normaal leven zonder z'n dagelijks portie krachttraining voor z'n rug.

Hoop dat je idd veel mazzel hebt gehad.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Re: KTM sterker dan Mercedes
« Reactie #20 Gepost op: 30-10-2010, 13:28 »
Je hebt echt een engeltje op je schouder, het had heel anders kunnen aflopen.
 
Groet Ramon

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: KTM sterker dan Mercedes
« Reactie #21 Gepost op: 30-10-2010, 13:59 »
 :o
jos, wat lees ik nou weer. Ongelovelijk. Hoe is het er nu mee. Inderdaad was gezwindespoed zegt, niet te lichtzinnig over doen. alles laten checken. Voor jezelf, en ook de motor. Maar zoals je omschrijft, ik ben erg onder de indruk. Wat is de adventure toch een sterk machinetje.
succes met de afwikkeling.
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4275
Re: KTM sterker dan Mercedes
« Reactie #22 Gepost op: 30-10-2010, 14:37 »
tjeee,
Subframepje, uitlaat, lagers voor de achterbrug en velg.. Goed laten controleren, als het over 1000km toch kapot is kan je het zelf betalen!
 
Goed dat je zelf niets heb!

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: KTM sterker dan Mercedes
« Reactie #23 Gepost op: 30-10-2010, 23:40 »
 :stupid: (steven)
goed dat je zo helder was om even rustig foto's te maken (maakt het juridisch wat makkelijker)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM sterker dan Mercedes
« Reactie #24 Gepost op: 31-10-2010, 13:24 »
Stoere foto. Blij dat er zo'n engeltje achterop zat. Tjees man...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)