Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Help Kofman met zijn ICO-problemen in de dakar  (gelezen 1370 keer)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Help Kofman met zijn ICO-problemen in de dakar
« Gepost op: 30-12-2011, 16:00 »
Op twitter: "We hebben hier nog een probleem op te lossen. De tijd blijft niet in de ico's staan na uitzetten. Batterij is goed. Iemand een idee?"

https://twitter.com/#!/KofmanDakar/status/152765067274891267

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Help Kofmen met zijn ICO-problemen in de dakar
« Reactie #1 Gepost op: 30-12-2011, 16:09 »
ik zou er nieuwe batterij in zetten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Help Kofman met zijn ICO-problemen in de dakar
« Reactie #2 Gepost op: 30-12-2011, 17:43 »
Als idd echt de tijd wegvalt, dan MOET de spanning er af geweest zijn, en dat kan alleen als de batterij het niet doet/ of geen goed contact maakt:
Nieuwe batterijen (volgens mij zitten er 2 stuks 2032's  in, lipjes evt goed aandrukken. (batterijen goed-om zetten?  ::) )
Batterij kan je moeilijk meten (spanning zeg niet alles).. dus idd gewoon nieuwe proberen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Help Kofman met zijn ICO-problemen in de dakar
« Reactie #3 Gepost op: 30-12-2011, 19:42 »
Batterij problemen zou ook mijn eerste hunch zijn maarr de manual zegt het volgende.....

Several new functions, which our previous models did not have, have been included:
* Edit mode
* Clock display can be hidden from the Race mode display rotation.
* Clock (if enabled) runs while the instrument is Shut OFF.
* Automatic Calibration can adjust the wheel circumference to match the roadbook.
* Full time sensor indicator

Zou hij een oud type hebben waarvan de klokt stopt(?) als hij uit is (lijkt me sterk trouwens..) ? Of zou dit alleen betekenen dat de tijd in beeld blijft als hij uit is?

En hij heeft er twee, hebben ze dit probleem allebei want dan is het echt verdacht of heel toevallig..


Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Help Kofman met zijn ICO-problemen in de dakar
« Reactie #4 Gepost op: 30-12-2011, 19:48 »
Zo`n ding heeft ook een intern batterijtje toch ?? Als het geen "verse "ico is zou dat het probleem kunnen zijn .....En als het bij beide is , misschien teveel spanning gehad waardoor interne batt overleden zijn ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Help Kofman met zijn ICO-problemen in de dakar
« Reactie #5 Gepost op: 30-12-2011, 19:55 »
er zitten twee CR2032 's in.., de oude types hadden ik geloof penlights, domweg vervangen lijkt me het veiligste, je moet ze sowieso bij je hebben..

en anders even snel een goedkoop digitaal horloge scoren en die ergens bevestigen..

hoe meer ik er over nadenk, wel heel gek als de tijd stopt als je hem uitzet zelfs als het een oud type is.. waarschijnlijk is het gewoon slecht engels zou misschien "display" moeten zijn ipv "run" ....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Help Kofman met zijn ICO-problemen in de dakar
« Reactie #6 Gepost op: 30-12-2011, 22:46 »
Ik snap niet dat je tijdens een rally op een batterij vertrouwt.
Die dingen MOETEN gewoon op boordspanning werken. Daarvoor heeft ICO een heel mooi kabeltje meegeleverd.
Mocht de spanning wegvallen dan heb je in geval van nood nog een beetje batterij spanning.
 
Ik heb dit probleem zelf nog nooit gehad bij mijn ICO (op boordspanning), maar tijdens de Anatolia rally zat werkelijk iedereen die een motor via Sönke gehuurd had (inclusief ik zelf) te kloten met die dingen.
De enige oplossing was telkens nieuwe batterijen. Zelfs als je die de vorige dag al vervangen had......
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Help Kofman met zijn ICO-problemen in de dakar
« Reactie #7 Gepost op: 30-12-2011, 23:03 »
Als ik het probleem goed begrepen heb ging het om een nieuwe ICO waarvan de tijd nog niet was ingesteld.  via Twitter is er een oplossing gekomen.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Help Kofman met zijn ICO-problemen in de dakar
« Reactie #8 Gepost op: 31-12-2011, 13:14 »
Die
Ik snap niet dat je tijdens een rally op een batterij vertrouwt.
Die dingen MOETEN gewoon op boordspanning werken. Daarvoor heeft ICO een heel mooi kabeltje meegeleverd.
Mocht de spanning wegvallen dan heb je in geval van nood nog een beetje batterij spanning.
 
Ik heb dit probleem zelf nog nooit gehad bij mijn ICO (op boordspanning), maar tijdens de Anatolia rally zat werkelijk iedereen die een motor via Sönke gehuurd had (inclusief ik zelf) te kloten met die dingen.
De enige oplossing was telkens nieuwe batterijen. Zelfs als je die de vorige dag al vervangen had......

Die dingen werken op boordspanning EN op de batterij als backup. Tijdens (leeg) starten wil je spanning nog wel eens wegvallen en dan heb je niks meer...

De oplossing was dat er geen oplossing is, volgens RBC blijft de tijd bij de nieuwe types niet staan als je hem uitzet.. heel raar want de manual zegt juist het omgekeerde...