Da's grappig Ger,
Heb nu ook een Vector en vind dat ook een fijn ding. Bij deze rit was het aanpassen van de tripmeter niet echt van toepassing maar alles beter dan zo'n Sigma...
Heb je toevallig nog wat documentatie van je zelfbouwproject? Tekeningen, boodschappenlijstje misschien?
Zie dit wel zitten...
Hallo Hoelio,
Eea gebouwd met behulp van onderstaande links:
http://www.roadbookhalter.de/http://www.rallye-team-23.de/SIXORB/ANLEITUNG/Roadbook_elektrisch_Bauanleitung.pdfHet alu-kistje heb ik besteld bij:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=457552Ik heb hem echter niet conform de handleiding gebouwd (lukte niet) en daar is de meeste tijd in gaan zitten. Als ik hem nu zou moeten nabouwen dan denk ik dat ik met een dagje knutselen een aardig eindje komt. Ik moet bekennen dat als ik van te voren had geweten hoeveel tijd (die ik eigenlijk niet heb) het zou kosten, een kant en klaar roadbook zou hebben gekocht. Maar goed, nu is het al bedacht en het is toch ook wel leuk als je het zelf gemaakt hebt.
De tandwielen zijn ook een drama (niet goed recht op elkaar te krijgen, waardoor het zaakje gaat wringen) en heb ik vervangen door o-ringen, waarbij ik op het asje van de motor een schroef van de propeller van een modelbouw vliegtuigje heb gebruikt. De tandwielen op de asjes zijn vervangen door wieltjes van katrollen die ik gekocht heb bij de Gamma. Vervolgens naar beide assen een o-ring voor de aandrijving.
Het vastmaken van de lagers op de behuizing lukte mij niet met de beschrijving (echt een drama) en heb ik opgelost door aan de buitenzijde twee alu plaatjes zetten waarin de gaten in de diameter van de lagers zijn uitgeboord. De gaten in de behuizing uiteraard kleiner uitboren, zodat de lagers in de uitboring vallen van de alu plaatsje en rusten tegen de behuizing. De alu plaatje s met popnagels vast gezet. Om de assen mooi recht tegenover elkaar te krijgen kun je de twee alu plaatjes op elkaar leggen en in een keer beide plaatjes uitboren. Het voordeel is tevens dat de alu-plaatjes extra stevigheid geven een de alu behuizing. De kieren langs de lagers en de alu-plaatjes zijn afgekit. Op de onderste assen heb ik draaiknoppen van de Hubo gezet รก 1,50.
Het ompol-relais werkte wel, maar nadat een van de pinnetjes was afgebroken heb ik gekozen voor het direct via een 3 standen schakelaar met een nul-stand te doen (veel steviger). De +/- zijn op de schakelaar overdwars doorverbonden, waardoor links drukken +- schakelt en rechts drukken -+ schakelt.
De deksel heb ik volledig van plexiglas gemaakt, door deze in te spannen in de bankschroef en mbv een gas-soldeerboutje om te buigen. Daarna heb ik nog een tochstripje in de binnenkant van de deksel geplakt. Het ziet mooi uit en je ligt niet te prutsen om een vierkant uit een deskel te zagen. De deksel zet ik vast dmv een stukje Duc-tape.
Het verhaal maak ik vast op het stuur dmv twee beugels, gebogen van schroefdraad, door de bodemplaat heen. Vervolgens zet ik daarop het roadbook, waarbij tussen het roadbook en de bodemplaat rubber blokjes/ringen van ongeveer 1 cm zitten. Dit dempt erg goed. Aangezien ik geen accu heb (tweetakt GG 300ec), gebruik ik een kleine accu die ik heb ingebouwd in de luchtfilter kast. 1 keer laden en ik schat 5 dagen rijden, zonder bijladen.
De Vector heb ik op aan de voorzijde van het roadbook geschroefd mbv een Billet Guard. Het grote voordeel was dat de motor zelf al is voorzien van een Vapor en ik kan dus de stekkers gebruiken die er al op zitten..... helemaal super.