Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Langzaam laden  (gelezen 2287 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4382
Langzaam laden
« Gepost op: 16-12-2008, 10:17 »
Valt me op dat de laatste tijd ARM wat langzamer is en vanochtend kreeg ik zelfs een time-out melding. Andere websites hebben daar geen last van. Zijn er meer die dit hebben?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Langzaam laden
« Reactie #1 Gepost op: 16-12-2008, 11:29 »
Merk dit alleen bij het verzenden van het posten van een bericht.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Langzaam laden
« Reactie #2 Gepost op: 16-12-2008, 11:37 »
Ik heb het wel vaker door als ik weer eens zit te nachtbraken. 's nachts en vroeg in de ochtend ligt de site er vaak helemaal uit.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Langzaam laden
« Reactie #3 Gepost op: 16-12-2008, 13:02 »
Gisterenavond is de site (de hele server) er rond half elf uitgeknald. Vanmorgen rond een uur of acht kwam ik er achter en heb ik hem opnieuw gestart. Van de week had ik even dat alles heel snel ging, nu is het weer terug op het normale niveau.

Ik heb ook gemerkt dat het behoorlijk browser afhankelijk is. Met de nieuwe Google Chrome browser heb ik het gevoel alsof die het sneller doet dan Firefox met behoorlijk wat plugins.

Ik ben in ieder geval bezig met het af en toe in storing vallen, afgelopen week is er een monitortool geïnstalleerd die zijn gegevens niet kwijt is na een reboot/vastloper. Nu nog even leren wat voor conclusies ik uit de output  kan trekken en dan kijken of het probleem getackeld kan worden.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Langzaam laden
« Reactie #4 Gepost op: 16-12-2008, 14:04 »
Kan je niet gewoon in de syslogs kijken?

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Langzaam laden
« Reactie #5 Gepost op: 16-12-2008, 17:55 »
Hij loopt nu als een dolle (17:55) onder Opera.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Langzaam laden
« Reactie #6 Gepost op: 17-12-2008, 14:37 »
Doe eens niet :*(.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Langzaam laden
« Reactie #7 Gepost op: 23-12-2008, 22:07 »
loopt voor geen meter meer(andere forums wel)
zeker niet na een berichtje posten

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Langzaam laden
« Reactie #8 Gepost op: 01-01-2009, 14:04 »
En?? Gaat het nu beter??

Komkommer heeft even op de server zitten spitten en het een en ander getweaked. Daarnaast is de hoeveelheid geheugen verdubbeld. Komende weken gaan ze nog kijken naar de I/O snelheid van de schijven, die loopt niet helemaal zoals het zou moeten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Langzaam laden
« Reactie #9 Gepost op: 02-01-2009, 15:26 »
En?? Gaat het nu beter??

Komkommer heeft even op de server zitten spitten en het een en ander getweaked. Daarnaast is de hoeveelheid geheugen verdubbeld. Komende weken gaan ze nog kijken naar de I/O snelheid van de schijven, die loopt niet helemaal zoals het zou moeten.

loopt prima nu 8) 8) 8) 8) 8) 8)
dat is lang geleden dat het zo snel ging  PERFECT

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Langzaam laden
« Reactie #10 Gepost op: 02-01-2009, 17:20 »
Nu ook even mysql getweaked. Zal nog een beetje moeten uitkristaliseren, maar moet goed komen.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Langzaam laden
« Reactie #11 Gepost op: 02-01-2009, 19:00 »
Afgelopen jaar is tegen het einde een behoorlijke stijging van pageviews ontstaan. Waar het eigenlijk  behoorlijk stabiel rond de 170000 per maand lag is het vanaf oktober gaan stijgen tot in december met 470000 pageviews. Daarnaast een server die beter afgeregeld en getweaked kon worden heeft mij behoorlijke kopzorgen gekost. Zelf te weinig kennis over webservers om dit goed op te lossen, de hoster die wel wil maar toch niet, en uiteindelijk een forumlid die een opmerking maakt in een topic die ik heb weten te strikken om het geheel eens onder de loep te nemen.

Komkommer: Hij loopt als een tierelier!! Bedankt namens de hele gemeenschap (mag ik wel zeggen denk ik zo).

Dus nu het weer zo lekker loopt kunnen jullie allemaal weer lekker fanatiek met nieuwe topics gaan komen, we kunnen ze hebben hoor!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Langzaam laden
« Reactie #12 Gepost op: 02-01-2009, 20:59 »
Ik ben nog niet klaar! :-P Maar ik weet nog niet zeker of wat ik wil gaan doen goed werkt, dus dat ga ik een keer midden in de nacht uitwerken.