Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kleinschalige assistentie gezocht  (gelezen 8093 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #30 Gepost op: 22-03-2010, 19:15 »
Nogmaals, wat mij betreft rijden we de Tenere in. Mooi avontuur. Gevaar? Misschien.
Maar bedenk wel wat er allemaal geregeld moet worden:
Assistentieauto moet dan wel vanuit Marokko verscheept worden naar Accra. Motoren ook.
Risico dat we 'm opengebroken aantreffen in de haven... alle tourmaterialen weggeroofd.
Visa's voor alle te bezoeken landen.
Vliegticket voor mij van Ouarzazate via Casablanca naar Accra. Ook jullie vliegtickets.
Ik kan ook naar Accra rijden, no problem. 10 dagen rijden? x 300 euro
Voor Ghana is een carnet de passage vereist. Zeker 10.000 euro borg voor een 4x4.
Extra autoverzekering voor de CFA landen nodig.
Vaccinaties en anti-malaria pillen.
Vele dagen werk aan voorbereiding.
 
Dit zijn allemaal kosten die bovenop de eerder genoemde 300 euro per dag komen.
Geen probleem voor jullie? Laten we het plan verder uitwerken.
Of toch maar beter een rondje zuid-marokko...?

Peter.
There's no place like home... the desert!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #31 Gepost op: 22-03-2010, 22:28 »
Ik denk niemand omdat het er gevaarlijk is....
Een vette Toyota Landcruiser met zware bladveren, extra tanks, GPS, zandplaten etc is een hele vette prooi in die regio. Luister nou naar de mensen op het HUB forum die het kunnen weten, o.a. Chriss Scott en naar mensen als Peter Buitelaar die dicht op het vuur zitten. In Atar in Mauretanie zit nog een Nederlander met een Camping, Just, die ook veel inside info heeft. Laat ik je in ieder geval dit zeggen: Geen enkele buitenlander gaat ongemerkt door de woestijn. De lokale mensen weten exact waar toeristen uithangen en dan is een gebied van 1000 x 1000 kilometer ineens heel klein. Ook wanneer je denkt ongemerkt rond te reizen. Let wel, de Touaregs hebben Thuraya's en pre-paid belkaarten. En van velen is het niet van buiten te zien of ze Touareg, herder, handelaar, smokkelaar, bandiet of terrorist zijn. Of een combinatie ervan. Er zijn zeer recentelijk nog mensen ontvoerd en vermoord, ook wanneer die in kleine groepjes en met officiele reisorganisaties onderweg waren. En ja, dat was in Niger. Op het HUBB kun je er alles over lezen. Mogelijk hebben je kennissen zich veilig gevoeld, maar bedenk dat er een enorm verschil is tussen je veilig voelen en veilig zijn. De lokale mensen zijn vaak erg aardig en gastvrij maar dat is absoluut geen garantie voor veiligheid.
 
Dit kun je vinden op de site van www.minbuza.nl:
 
Terrorisme
Ontvoeringen door terroristische groepering AQMI (Al Qaeda in het land van de Islamitische Maghreb) of pogingen daartoe zijn in het recente verleden voorgekomen, ook in de stad. Het risico van nieuwe ontvoeringen van buitenlanders is hoog. U dient voorts rekening te houden met het feit dat er wereldwijd een terrorismedreiging bestaat, welke zich voornamelijk richt op civiele doelen, die vaak door buitenlanders worden bezocht. U dient alert te zijn.
Zware criminaliteit
Gewapende overvallen komen regelmatig voor. Met name tussen Agadez en Arlit,  tussen Agadez en Tahoua, en in de streken Aïr en Ténéré komt naast politiek getinte gewelddadigheden ook (zware) criminaliteit voor.
Onveilige gebieden
  • Alle niet-essentiële reizen worden ontraden.
     Alle reizen in het gebied ten noorden van de lijn Téra - Tillabéry - Ouallam - Filingué - Tahoua, alsmede verblijf in deze plaatsen, worden ontraden, evenals alle reizen over de weg van Zinder in de richting Tanout/Agadez.
     In steden wordt aangeraden samenscholingen en demonstraties zoveel mogelijk te mijden En waakzaam te zijn in verband met de mogelijkheid van berovingen en ontvoeringen
 

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #32 Gepost op: 22-03-2010, 22:30 »
Tis net Amsterdam!

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #33 Gepost op: 22-03-2010, 22:31 »
Tis net Amsterdam!

Geuzenveld bedoel je :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #34 Gepost op: 22-03-2010, 22:41 »
Op zich waardeer ik alle tips over hoe gevaarlijk het is etc. Ik wil dat risico zeker niet bagatelliseren. Maar we raken langzamerhand wel wat off topic. De vraag was/is wie er wél assistentie kan aanbieden in die hoek.
:stupid:


Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #35 Gepost op: 22-03-2010, 22:58 »
Op zich waardeer ik alle tips over hoe gevaarlijk het is etc. Ik wil dat risico zeker niet bagatelliseren. Maar we raken langzamerhand wel wat off topic. De vraag was/is wie er wel assistentie kan aanbieden in die hoek.

http://www.werkenbijhetkorpsmariniers.nl/?gclid=COmYks2szaACFUuK3god7grDzg

 ;)
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.


Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #37 Gepost op: 22-03-2010, 23:22 »
Ik kwam er na Libie ook achter waar al die ( toeristen ) police voor was in het zuiden:

http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=4574.msg72469#msg72469
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.