Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: General Electric maakt schok- en watervaste pocketcamcorder  (gelezen 1453 keer)

Online member

  • *****
  • Berichten: 1525
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: General Electric maakt schok- en watervaste pocketcamcorder
« Reactie #1 Gepost op: 30-09-2010, 12:54 »
Kodak heeft al een tijdje de Playsport. tot x-meter waterdicht (dus te gebruiken in zwembaden). 720p op 60fps (slowmotion!) en 1080p in 30fps.



Ik heb hem nog niet rechtstreeks op de fiets geprobeerd. Er zit wel schroefdraad in voor een statief, daar zou ik hem mee op een rammount kunnen zetten, maar ik weet niet of dat goed tegen trillingen kan, dus daar wil ik ooit een eigen houdertje voor maken.

Edit: even op vimeo zelf kijken, dan zie je hem in High Definition.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: General Electric maakt schok- en watervaste pocketcamcorder
« Reactie #2 Gepost op: 10-12-2010, 17:43 »
Heb ook een kodak ZX3 play sport gekregen op mijn verjaardag gister en ik moet zeggen dan ik er zeer content mee ben.
Ben nu een beetje aan het uitvogelen hoe ik filmpje's kan bewerken en b.v. op youtube of vimeo kan zetten.
Hoe doe jij dat Jouke en met welke progamma's
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250, yamaha tt350.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: General Electric maakt schok- en watervaste pocketcamcorder
« Reactie #3 Gepost op: 10-12-2010, 17:52 »
Ik maak zelf gebruik van Adobe Premiere Pro. Dat is even uitvogelen hoe het allemaal werkt, maar dan kan je ook wel alles met het programma. Wel een latere versie nemen (vanaf versie 4).

Ik zal hem bij mij ook weer installeren en dan zoek ik de import- en exportinstellingen weer even op.

Edit: ook nu ik hem weer een stuk meer gebruikt heb ben ik er nog steeds ontzettend fan van. Gewoon in de regen en in de modder heb ik hem lekker bereikbaar in een buitenzak zitten. Hij is heel makkelijk aan en uit te zetten. Ook rijdend wil ik heb nog wel eens uit mijn zak pakken om even iets op te nemen. Kan prima met 1 hand.

Post Merge: 10-12-2010, 21:51
Ok, in adobe premiere:
New project: alleen naam invoegen

New sequence, naar tabblad: general.


Nou, dan ga je je filmpje monteren. Als je daarmee klaar bent dan selecteer je linksboven je sequence en dan ga je naar file -> export. Bij export selecteer je:

format: H.264
TV standard: NTSC
Width: 1280
Height: 720
fps: 29.97
Field Order: none (progressive)
Aspect ratio: square pixels
Bitrate encoding: VBR, 1 pass
Target bitrate: 3
Maximum bitrate: 6

In het audio tabje:
codec: aac
Output chattels: stereo
Frequency: 48kHz
audio quality: High
Bitrate: 192

Dan bovenin op de diskette klikken die naast preset: custom staat. Dan kan je al die instellingen opslaan en hoef je die later niet meer in te stellen.


Ik neem altijd op in 720[60].

Post Merge: 10-12-2010, 21:55
Dit zijn trouwens ook de settings die ik gebruik voor de vholdr contour camera's. (Filmpjes van de playsport gaan dus uitmuntend samen met de vholdr camera's :))

Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: General Electric maakt schok- en watervaste pocketcamcorder
« Reactie #4 Gepost op: 11-12-2010, 10:23 »
Thankx Jouke

Ga er direct mee aan de slag en alweer een nieuwe hobby erbij ;D
Misschien dat ik je nog eens moet lastig vallen met vragen ,als dat goed is tenminste.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250, yamaha tt350.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.