Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: opmerkelijk bericht  (gelezen 1830 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 135
opmerkelijk bericht
« Gepost op: 30-05-2011, 17:36 »
Gelezen in belgische krant 4 "wildcrossers" gepakt in limburgse kempen (belgie) krijgen boetes vanaf een paar honderd euro tot 1250000 euro wegens negeren verblijfsverbod in bossen wegens brandgevaar is dit normaal?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: opmerkelijk bericht
« Reactie #1 Gepost op: 30-05-2011, 17:42 »
Ja , is in de Kempen normaal , daar wordt je hard aangepakt , wegens overteding van het bosdescreet , dat wil zeggen als je je bevind achter de verbodsborden met je gekentekende enduro dan ga je zwaar op de bon , voorkomen heeft geen zin , dan wordt de boete alleen maar hoger  :( :(  en pas op , je motor in beslag nemen doen ze ook zomaar  >:(
De omschrijving van het bosdescreet is ook heel uitgebreid en inderdaad is brandgevaar een van de redenen , maar ze hebben er nog veel meer , die Belgen zijn niet zo dom. ::)
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: opmerkelijk bericht
« Reactie #3 Gepost op: 31-05-2011, 09:23 »
Dat bosdecreet is volgens mij van Wallonie (het waals bosdecreet heet het toch?)
Volgens mij mag je daar normaliter gewoon rijden. Brandgevaar nemen ze daar wel heel serieus, zeker na de afgelopen bosbranden.
Wel straf dat mensen die daar letterlijk fikkie hebben lopen stoken (BBQ) maar ff tussendoor worden genoemd, maar de zogenaamde motorcrossers die normaliter geen vuur uitspuwen de headlines halen....
 
Wij waren er in ieder geval dit weekend ook en hadden geluk gehad, ik zag het bordje "verboden toegang wegens brandgevaar" pas toen ik het bos uitkwam  :-X
We hebben toen gelijk dat hele gebied overgeslagen, maar voor hetzelfde geval was dat ene bospaadje net die fatale geweest om opgepakt te worden....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: opmerkelijk bericht
« Reactie #4 Gepost op: 31-05-2011, 19:16 »
Dat bosdecreet is volgens mij van Wallonie (het waals bosdecreet heet het toch?)
Volgens mij mag je daar normaliter gewoon rijden. Brandgevaar nemen ze daar wel heel serieus, zeker na de afgelopen bosbranden.
Wel straf dat mensen die daar letterlijk fikkie hebben lopen stoken (BBQ) maar ff tussendoor worden genoemd, maar de zogenaamde motorcrossers die normaliter geen vuur uitspuwen de headlines halen....
 
Wij waren er in ieder geval dit weekend ook en hadden geluk gehad, ik zag het bordje "verboden toegang wegens brandgevaar" pas toen ik het bos uitkwam  :-X
We hebben toen gelijk dat hele gebied overgeslagen, maar voor hetzelfde geval was dat ene bospaadje net die fatale geweest om opgepakt te worden....

Of erger.. je had door de wrijving van je achterband een brand aangestoken! Gelukkig maar...
_??_
(?_?)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: opmerkelijk bericht
« Reactie #5 Gepost op: 31-05-2011, 19:26 »
Dat bosdecreet is volgens mij van Wallonie (het waals bosdecreet heet het toch?)
Volgens mij mag je daar normaliter gewoon rijden. Brandgevaar nemen ze daar wel heel serieus, zeker na de afgelopen bosbranden.
Wel straf dat mensen die daar letterlijk fikkie hebben lopen stoken (BBQ) maar ff tussendoor worden genoemd, maar de zogenaamde motorcrossers die normaliter geen vuur uitspuwen de headlines halen....
 
Wij waren er in ieder geval dit weekend ook en hadden geluk gehad, ik zag het bordje "verboden toegang wegens brandgevaar" pas toen ik het bos uitkwam  :-X
We hebben toen gelijk dat hele gebied overgeslagen, maar voor hetzelfde geval was dat ene bospaadje net die fatale geweest om opgepakt te worden....

Nee Roos, in Vlaanderen heb je ook een bosdecreet, net iets anders als het Waalse maar het is er ook! Er staat onder andere in dat alle gemotoriseerd verkeer verboden is op boswegen.  :'(
http://www.natuurenbos.be/Home/Thema/Bos/Wetgeving_en_vergunning/Bosdecreet
Me gusta la moto, me gustas tu.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: opmerkelijk bericht
« Reactie #6 Gepost op: 01-06-2011, 14:13 »
Of erger.. je had door de wrijving van je achterband een brand aangestoken! Gelukkig maar...

Ik wilde niet beweren dat we daar terecht reden hoor, ik zei alleen dat we pas nadat we de eerste weg hadden bereden de waarschuwing pas zagen. Dat is gewoon dubbel k*t, omdat ik brandgevaar wel degelijk serieus wil nemen, zulke dingen wil ik echt niet op mijn geweten hebben...
 
Ik ben voorlopig in ieder geval een beetje klaar met allroadritjes zolang er bosbrandgevaar heerst en je bij de minste gasrespons een stofexplosie veroorzaakt (is gewoon niet tof voor jezelf en voor de andere recreanten).
 
@Tom, pfff ik wist dat er veel verboden was in Belgie, maar niet zoveel :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: opmerkelijk bericht
« Reactie #7 Gepost op: 01-06-2011, 14:31 »
Dat wordt dan wat, als men de Transwalloniërit gaat, heeft AK ook hiermee rekening gehouden. Indien er op zo'n rit van AK je wordt aangehouden of in het slechtste geval, motor wordt in beslag genomen. Hoe gaat het dan verder ???
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: opmerkelijk bericht
« Reactie #8 Gepost op: 01-06-2011, 14:50 »
daarom rij ik ook geen ritten in België: mij teveel risico  :-\
 
(al heb ik bij AK ritten natuurlijk weleens de belgische grens overgestoken besef ik me nu  :-X )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: opmerkelijk bericht
« Reactie #9 Gepost op: 01-06-2011, 16:35 »
Waarom niet in Belgie rijden  ???
Als er in Nederland brandgevaar is houd je daar ook gewoon rekening mee, wil toch niet zeggen dat ik n iet meer in Nederland wil rijden.

De rit van Ad ketelaars is op een heel ander terrein dan de Limburgse bossen.
En Roos, dat je het bordje/papiertje niet gezien hebt bij het inrtijden is niet zo abnormaal hé, een A4 bladje tegen een boom geniet  ???
Kan men geen hek plaatsen, je moet eens kijken als er een wielerwedstrijd is ::)

En 1.250.000euro?............... waarom geen 1250.000.000 euro

Een zandpad op/inrijden mag niet,.............offroadrijders met een 4X4 de sloot in rijden mag dan weer wel hé Roos  :-X



Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: opmerkelijk bericht
« Reactie #10 Gepost op: 01-06-2011, 18:50 »
Mogen we in Nederland nou ook niet motorrijden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: opmerkelijk bericht
« Reactie #11 Gepost op: 01-06-2011, 20:34 »
Misschien niet met die motor van jou. Open vuur is verboden  ;)
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: opmerkelijk bericht
« Reactie #12 Gepost op: 02-06-2011, 09:50 »
Komkommers worden overal geweerd tegenwoordig... :D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.