Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen  (gelezen 12583 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11358
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #30 Gepost op: 16-01-2011, 17:29 »
Heb jij een scriptje draaien dat ervoor zorgt dat je mijn posts niet ziet?

 ;D ;D Sorry Ro, ik had niet op de liknje geclickt...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #31 Gepost op: 16-01-2011, 17:31 »
Ken een dakar rijder die 4500 voor zijn 690 blok vraagt.
Hij zal er geen geld op toeleggen als ik hem zo inschat.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #32 Gepost op: 16-01-2011, 17:34 »
Lekker in het verkeerde draadje, maar wat zou je nou krijgen voor die vanafprijs van 2500 euro ex btw aan CRF spullen.

Er wordt genoemd: Voortank (of de originele is al 12,5 liter), achtertank, kuip, kuipsteun, carbondelen (carterplaat), uitlaatsysteem, wielen met transmissiedemper achter, peperdure LED verlichting, superB accu

iemand enig idee? Als dat er allemaal bij zit voor dat geld is het wel een superaanbieding.
(ik ben wel benieuwd maar nog niet zo dat ik gelijk ga bellen)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #33 Gepost op: 16-01-2011, 17:55 »
Zat ik nou ook net aan te denken, volgens mij krijg je voor die 2500 alleen de achtertank, skidplate en fairing. Gaat nog een heel bedrag bijkomen om het geheel rond te krijgen. De Honda's van Henk hadden ook een speciale oliekoeler erbij, die zit niet op de CRF, je complete navigatie systeem (de toren zal er wel bij zitten, anders valt je kuip naar beneden), stuurdempertje....


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #34 Gepost op: 16-01-2011, 17:59 »
Lekker in het verkeerde draadje, maar wat zou je nou krijgen voor die vanafprijs van 2500 euro ex btw aan CRF spullen.

Er wordt genoemd: Voortank (of de originele is al 12,5 liter), achtertank, kuip, kuipsteun, carbondelen (carterplaat), uitlaatsysteem, wielen met transmissiedemper achter, peperdure LED verlichting, superB accu

iemand enig idee? Als dat er allemaal bij zit voor dat geld is het wel een superaanbieding.
(ik ben wel benieuwd maar nog niet zo dat ik gelijk ga bellen)

Ik weet uit ervaring dat Henk niet duur is, zich aan afspraken houdt, garantie geeft waar anderen dat niet doen en zelfs orginele honda modificaties gratis na stuurt.

Uiteraard heb ik getwijfeld of ik een achtertank, uitlaat en kuipje nodig had/ wilde hebben, maar ik heb al wat ik nodig heb voor elke amateur rally en alleen voor de dakar of moskou peking zou ik extra benzine opslag nodig hebben.
 

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #35 Gepost op: 16-01-2011, 18:21 »
Een "rally" motor bouwen kan iedereen. Heb zelf ook zo'n prutsgeval in de schuur staan. Een motor bouwen waarmee je de dakar betrouwbaar uit kan rijden, en nog een topclassering mee kan halen niet... Het duurt gewoon minimaal 2 of 3 jaar voordat een motor "dakarproof" is. Kijk maar naar Verhoeven. Ook bij Yamaha ging het niet direct goed. Een testritje in marokko is dan niet genoeg. Het zit hem gewoon in heel kleine dingen. KTM kan dat gewoon heel goed en heeft hier de meeste ervaring van allemaal mee. Naar mijn idee zijn de beste motoren de KTM en de Honda's (bv van Team Honda Europe). Dus wat is duur? 15000 voor een motor waarmee je misschien niet uit kunt rijden of 25000 voor een motor waarmee je dat wel kunt?  Als je toch heel veel geld uit gaat geven, doe het dan gelijk goed! Voor alle andere ritjes kunnen natuurlijk andere overwegingen spelen. Dus wat hij je waard is hangt af van wat je ermee wilt doen denk ik.

Eensch..
Avonturier!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2011, 18:35 »
om ook maar eens te reageren , ik heb het geld er niet voor maar zou ergens tussen de 10 en 15 een redelijker bedrag vinden voor een motor die na 9000 kilometer de hoop op kan omdat ie gewoon op is.
 
wat me verder opvalt in de laatste dakar, dat je in ieder geval 3 motorblokken nodig hebt om aan het eind te komen. het zal aan mij liggen maar ik vind dat nog niet heel erg van kwaliteit getuigen.
 
natuurlijk snap ik dat dit materiaal tot de limiet gebruikt/misbruikt word , maar ongeveer 3000 kilometer vind ik wel een beetje erg weinig ......
 
 
ik denk dat het project van eric verhoef wel potentie heeft , en dat veel van dit soort rally spullen gewoon veel en veel te duur is geworden (neem bv een roadbook , een aluplaat met een raampje en een motortje ......)  maar zolang er vraag naar is zal niemand die prijzen laten zakken ....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2011, 19:50 »
om ook maar eens te reageren , ik heb het geld er niet voor maar zou ergens tussen de 10 en 15 een redelijker bedrag vinden voor een motor die na 9000 kilometer de hoop op kan omdat ie gewoon op is.
 
wat me verder opvalt in de laatste dakar, dat je in ieder geval 3 motorblokken nodig hebt om aan het eind te komen. het zal aan mij liggen maar ik vind dat nog niet heel erg van kwaliteit getuigen.
 
natuurlijk snap ik dat dit materiaal tot de limiet gebruikt/misbruikt word , maar ongeveer 3000 kilometer vind ik wel een beetje erg weinig ......
 
 
ik denk dat het project van eric verhoef wel potentie heeft , en dat veel van dit soort rally spullen gewoon veel en veel te duur is geworden (neem bv een roadbook , een aluplaat met een raampje en een motortje ......)  maar zolang er vraag naar is zal niemand die prijzen laten zakken ....

Het zijn allemaal kleine aantallen. En dat is gewoon duur.
En na 3000 km een is enduro/crossblok bij topsport gebruik gewoon aan revisie toe..
Heeft niks met kwaliteit te maken, maar alles met snelheid en slijtage.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2011, 20:40 »
Overigens heeft Kemal Merkit , die ik tijdens de Transanatolia heb gesproken , gewoon op een standaard KTM690R de dakar uitgereden , dan bedoel ik motorisch , heeft alleen extra voor tank en kuipje met navigatie erop geplakt .
 
Dus het hoeft geen factory brommer te zijn en veel meer dan een 13000 te kosten .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2011, 21:37 »
Waarop reed Quinn Cody?

ja .... das waar
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #40 Gepost op: 17-01-2011, 00:12 »
Yamaha 450. Richard rijdt er al jaren op omdat hij zo betrouwbaar is. Helder Rodrigues laat zien dat de motor erg snel is.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #41 Gepost op: 17-01-2011, 09:07 »

Ga in ieder geval voor een motor die je zelf goed genoeg kent om er onderweg dingen aan te kunnen oplossen. Er is altijd wel wat te pielen met de elektriciteit of de brandstof toevoer. Kick-start is naast knopje onmisbaar!

Wat de KTM betreft: errug mooi ding, maar way out of my league voor mijn portomonee: kan me voor een dakar voorstellen dat je een nieuwe wilt, maar voor ieder ander is het wat 'over de top' want hoeveel rally's kan iemand in één jaar rijden?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #42 Gepost op: 17-01-2011, 10:22 »
Ga in ieder geval voor een motor die je zelf goed genoeg kent om er onderweg dingen aan te kunnen oplossen. Er is altijd wel wat te pielen met de elektriciteit of de brandstof toevoer. Kick-start is naast knopje onmisbaar!

Wat de KTM betreft: errug mooi ding, maar way out of my league voor mijn portomonee: kan me voor een dakar voorstellen dat je een nieuwe wilt, maar voor ieder ander is het wat 'over de top' want hoeveel rally's kan iemand in één jaar rijden?

 :stupid: 
Als een nieuwe 25000 moet kosten en ze vragen net als bij de 690 de helft voor een 2e hands. Dan wordt het weer aantrekkelijk. Al zal de kans dat je een 2011 model tegen komt heel klein zijn.
 
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3431
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #43 Gepost op: 17-01-2011, 10:45 »
Eigenlijk zou de vraag moeten zijn "Tot welk bedrag ...." Ik zou vanaf 1.5 euro die 450 Rally wel kopen, maar die mogelijk staat niet in de poll  ::)
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Vanaf welk bedrag zou je die KTM 450 rally kopen
« Reactie #44 Gepost op: 08-06-2011, 14:07 »
het is allemaal mooi spul en alles naar z'n waarde..
ook ik heb staan kwijlen bij de KTM, maar zou (veel) eerder voor de Honda gaan, misschien liever nog de Yamaha..

max €13/ 14.000.- voor een geprepareerde motor incl. kenteken en BTW.. lijkt me redelijk, alleen als je wellicht een goede (gekke) sponsor hebt.. is de KTM interessant..

Maar.. wat doet BMW eigenlijk?

eerst mijn eigen project maar eens afmaken, duurt al veel te lang...


....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....