Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ziekte van lyme en de motor  (gelezen 6731 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: ziekte van lyme en de motor
« Reactie #30 Gepost op: 03-07-2011, 10:18 »

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: ziekte van lyme en de motor
« Reactie #31 Gepost op: 09-07-2011, 21:30 »
http://maps.google.com/?ll=52.048848,5.432889&spn=0.009356,0.01929&z=16

Dat is echt geen goed gebied om te lopen. Weer een stuk of 40 opgelopen, ben ze er nog aan het afhalen...

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: ziekte van lyme en de motor
« Reactie #32 Gepost op: 09-07-2011, 21:43 »
Pff rotnatuur  >:(

Tijdens veldwerk voor mn studie biologie ben ik ook altijd de klos... Of ik nou gewoon een smakelijk meisje ben, of een bovengemiddeld lichaamsoppervlak, dat weet ik niet.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: ziekte van lyme en de motor
« Reactie #33 Gepost op: 09-07-2011, 21:49 »
Is zo'n blauwe plek altijd zichtbaar?

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: ziekte van lyme en de motor
« Reactie #34 Gepost op: 09-07-2011, 21:57 »
Je bedoelt de uitslag karakteristiek voor een lyme-besmetting na een beet?
 Dat noemen ze Erythema migrans, Het schijnt dat die niet altijd  zichtbaar is na besmetting met de bacterie die Lyme veroorzaakt. Ik ben zelf wel alert voor vage klachten na een teekbeet.

Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: ziekte van lyme en de motor
« Reactie #35 Gepost op: 09-07-2011, 22:00 »
Als ik een vage klacht heb, dan moet ik of meer koffie drinken, of minder alcohol :P

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: ziekte van lyme en de motor
« Reactie #36 Gepost op: 10-07-2011, 00:02 »
Als ik een vage klacht heb, dan moet ik of meer koffie drinken, of minder alcohol :P

 ;D Gouden tip!!
Zit overigens momenteel onder de kleurige plekken. Heeft niets met teken te maken, maar meer met mijn confrontatie met de trap vorig weekend.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: ziekte van lyme en de motor
« Reactie #37 Gepost op: 10-07-2011, 00:06 »
Pff rotnatuur  >:(
Of ik nou gewoon een smakelijk meisje ben, of een bovengemiddeld lichaamsoppervlak, dat weet ik niet.

Kijk, jullie hebben mekaar gevonden... :-X

 ;D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: ziekte van lyme en de motor
« Reactie #39 Gepost op: 10-07-2011, 09:07 »
http://maps.google.com/?ll=52.048848,5.432889&spn=0.009356,0.01929&z=16

Dat is echt geen goed gebied om te lopen. Weer een stuk of 40 opgelopen, ben ze er nog aan het afhalen...


Wel een mooi gebied; bij de ingang Haarweg staat alleen een bord 'Verboden in te rijden voor auto's'. Heb daar al regelmatig gereden. Aan de noordzijde van de A12 is het niet beter hoor; op mijn crossshirt diverse teken. Weer een reden om met zijn tweeen te rijden :D

Post Merge: 10-07-2011, 10:50
Als ik een vage klacht heb, dan moet ik of meer koffie drinken, of minder alcohol :P

Meer shoarma, met grotere hoeveelheden knoflooksaus.

Het lijkt er op dat de Borellia bacteriën met elkaar communiceren via een soort chemische signalen. Daarom lijkt de ziekte qua slimmigheid op HIV; het immuunsysteem wordt telkens voor de gek gehouden. Hoge doses knoflook lijkt de communicatie te verstoren (zoals dat bij mensen de communicatie ook verstoort)  ;D

Volgens mij gaan grote hoeveelheden knoflook en motorrijden prima samen ;)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: ziekte van lyme en de motor
« Reactie #40 Gepost op: 10-07-2011, 19:13 »
Weet ik niet. Juist in die knoflooklanden is de verkeerschaos het grootst.

Ik was laatst in Syrië, waar het BNKM (bruto nationaal knoflook misbruik per hoofd) erg groot is. Ben blij dat ik het heb overleefd  :o
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 195
Re: ziekte van lyme en de motor
« Reactie #41 Gepost op: 06-08-2011, 12:47 »
oh lyme daar was ik 2 jaar geleden ook ook de sjaak mee. Alleen bleek ik het al jaren te hebben ofzo en kwam het na een voedselvergiftiging ineens opzetten. Maarja duurde dus even voor ze het gevonden hadden nadat ze me 10x voor gek verklaart hadden. Maar inderdaad zo gouw je weet wat je heb en juiste medicatie krijgt gaat het herstel vrij snel al ben ik nu 2 jaar later nog niet helemaal 100% hersteld maar beter dan dat wrak wat ik toen was.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: ziekte van lyme en de motor
« Reactie #42 Gepost op: 08-10-2011, 21:28 »
raar dat het bij de meesten van jullie zo snel weer weg was na een anti biotica kuur.
 
ik had de eerste kuur in juli/augustus , (30 dagen , 2 pillen per dag ) maar moet nu
iedere dag naar het ziekenhuis om een tweede kuur te ondergaan via een infuus, omdat
de klachten niet verdwenen waren.
iedere dag dus ff een keertje laten prikken omdat met mijn werk die naald niet kan blijven
zitten.
 
enige positieve is dat ik s morgens om 08:00 uur ga dus wat later hoef te beginnen
met werken.
kuur is dezelfde dag afgelopen als de brabo begint ;D  en dat komt mooi uit.
 
rene

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: ziekte van lyme en de motor
« Reactie #43 Gepost op: 08-10-2011, 22:07 »
raar dat het bij de meesten van jullie zo snel weer weg was na een anti biotica kuur.
 
ik had de eerste kuur in juli/augustus , (30 dagen , 2 pillen per dag ) maar moet nu
iedere dag naar het ziekenhuis om een tweede kuur te ondergaan via een infuus, omdat
de klachten niet verdwenen waren.
iedere dag dus ff een keertje laten prikken omdat met mijn werk die naald niet kan blijven
zitten.
 
enige positieve is dat ik s morgens om 08:00 uur ga dus wat later hoef te beginnen
met werken.
kuur is dezelfde dag afgelopen als de brabo begint ;D  en dat komt mooi uit.
 
rene

Jeetje, dat is wel even heftig!