Ik kijk ernaar en denk waar heb je het over, dis is geen gps (applicatie).... owh wacht, je kan er meer mee dus ook een vogelgids. Was een biergids niet beter geweest :
Maar zijn die chinese dingen zo goedkoop dat je er 3 kan bestellen voor de prijs van 1, want garantie is wat last, doet me denken aan de Becker Crocodile, is ook vele mee te doen, maar gaat ook snel kapot en is ondertussen niet meer leverbaar.
Of te wel, een goedkope gps prima, maar blijft die het ook doen op de motor? Van Noppy begreep ik dat tijdens het rijden de GPS krachten tot 12G krijgt te verduren. En waterdichtheid (ook meer dan 2 buitjes)? Helderheid in de zon (als die achter je staat).
Ik heb dan een beetje mijn twijfels.
Als je het hebt over multifunctioneel, dan kan een Garmin zumo 660 best heel veel, idem voor de Garmin Montana, alleen als dat multifunctionele net niet jou aspecten heeft word het lastig.
Dus: Wat zijn de voorwaarden voor een Allroad GPS?
Eisen:
- Schokbestendig en waterdicht
- Goed op een motor te bevestigen
- Lange accuduur en mogelijkheid tot aansluiten op boardspanning
- Kaarten kunnen laden, betaald en gratis (osm)
- Kunnen volgen van directe routes
- Kunnen volgen van gerouteerde routes
- Kunnen volgen van tracks
- Triplog opname, liefst zo onbeperkt mogelijk en met instelbare interval
- Lock to road dient niet aanwezig te zijn of aan/uit te zetten
- Ondersteuning voor GPX
- ...
Optioneel / wensen:
- Audio ondersteuning d.m.v. gesproken instructies
- Magnetische kompas, ook wel elektronische kompas genoemd (3 dimensionaal)
- Barometer met automatische calibratie voor betere hoogte registratie
- Software op de PC ter ondersteuning?
- Route navigatie, met afslag informatie
- Track navigatie, meer dan alleen een lijn op het scherm
- ...