Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat beginnersvragen over een TT600R  (gelezen 2366 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Wat beginnersvragen over een TT600R
« Gepost op: 29-04-2012, 12:56 »
Sinds kort eigenaar van een TT600R uit 2001, nu zo'n 6200km gelopen.

Voorstel topic http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=914.new#new

Na de eerste lange rit had ik wat vragen over de TTR, wellicht mijn eigen onbenul, maar wie niet vraagt die niet weet!

Staan de TTR bekend om het zwaar schakelen en koppelen? Misschien ben ik een pussy geworden door de botorbak van mijn Honda maar ik weet niet of dit normaal is?

Bij het stationair draaien bij een warme motor voor een stoplicht, gaat na lang wachten het toerental ligt schommelen, ligt dit aan de warmte of kan het valse lucht zijn? Rood/zwarte draad heb ik nog niet losgetrokken, weet niet of dat er iets mee te maken heeft?

Olie pijlen, moet dit bij een lauwe of en warme motor? Moet de motor stationair draaien of uit staan? Bij een lauwe motor is het pijl goed, kijkend door het pijlglas. Echter bij een warme/hete motor is het pijl veels te hoog (compleet pijlglas bedekt). Ook heb ik een dipstick, wanneer en hoe moet je deze gebruiken, compleet indraaien of op de olietank laten rusten?

Boven de ketting vlak onder de olietank heb ik een rond rubber wat kan draaien, dient dat om bij het breken van de ketting de olietank te beschermen?

Alvast bedankt!

Martijn



Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Wat beginnersvragen over een TT600R
« Reactie #1 Gepost op: 29-04-2012, 13:22 »
WPHB voor de TT600RE. is op sommige zaken iets anders, maar kan je goed gebruiken: Yamaha TT600RE Service Manual

Ook voor het oliepeilen: Motor warm draaien. Uitzetten. minuutje wachten en dan peilstok er uit draaien, afvegen en opnieuw erin stoppen, maar niet er in draaien. Uithalen en aflezen.

Over dat schommelende toerental:  Valse lucht kan heel goed. Even deo oid bij de inlaatrubbers spuiten bij draaiende motor.Wanneer de motort dan harder gaat lopen wordt er valse lucht aangezogen.
Bij mij was het echter, bleek na lang zoeken, een ander probleem: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=13738.msg187197#msg187197

Ik vindt het koppelen ook wat zwaar gaan. Ook met nieuwe koppelingskabel. Niet extreem zwaar, maar vergeleken met een nieuwe KTM gaat het zwaar. Kedo verkoop ombouwsetjes zodat je ze kan ombouwen naar hydraulische bediening. 

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Wat beginnersvragen over een TT600R
« Reactie #2 Gepost op: 29-04-2012, 13:40 »
Op de downloadsite van het forum staat ook nog het één en ander aan manuals voor de 600

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Wat beginnersvragen over een TT600R
« Reactie #3 Gepost op: 30-04-2012, 09:27 »
Dat ronde rubber is een kettinggeleider bij diep inveren.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: Wat beginnersvragen over een TT600R
« Reactie #4 Gepost op: 08-05-2012, 14:18 »
Bedankt voor de reacties!

Ik zal wel wat spieren moeten kweken voor het koppelen, schakelpedaal versteld, scheelt ook al een hoop. Ik zal is op onderzoek gaan naar het probleem van onregelmatig stationair lopen, bedankt voor de tips!

Hebben mensen nog ervaring met de Leovinci uitlaatdemper, is deze erg luid voor roadbook ritjes? Gaat het verbruik dramatisch naar beneden?




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Wat beginnersvragen over een TT600R
« Reactie #5 Gepost op: 08-05-2012, 14:35 »
waarom een nieuwe demper? de standaard is toch prima?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Wat beginnersvragen over een TT600R
« Reactie #6 Gepost op: 08-05-2012, 14:45 »
Ik had een Leovinci, prima demper, goede kwaliteit en bij gebruik van de juiste pijpjes geen  overmatige herrie. Het verbruik verschilde niks, maar ik heb er ook nooit een excelletje van gemaakt.... 150-180 km tot reserve (1 op 18-20) lukt atijd wel.
 
De originele demper dempt wel mooi, maar de kwaliteit is matig; 9 van de 10 keer trillen de popnagels los en dan rammelt alle binnenwerk stuk.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Wat beginnersvragen over een TT600R
« Reactie #7 Gepost op: 08-05-2012, 14:47 »
Ik heb ook een Leo demper op mijn TT600 gemonteerd, de oude had last van een vogeltje die zat te schirpen. Mooi uitlaatje, niet te veel herrie (zitten 3 soorten inserts bij).
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: Wat beginnersvragen over een TT600R
« Reactie #8 Gepost op: 17-05-2012, 15:43 »
Had nog een vraag over de carter bescherming, deze heb ik er los bijgekregen vanwege het vervangen van de olie vlak voor de verkoop. Wat is nummer 23/24, zijn dit rubbers? Ik heb nu alleen 2 bouten en wat ringetjes....

Bedankt voor alle tips!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Wat beginnersvragen over een TT600R
« Reactie #9 Gepost op: 17-05-2012, 18:11 »
Had nog een vraag over de carter bescherming, deze heb ik er los bijgekregen vanwege het vervangen van de olie vlak voor de verkoop. Wat is nummer 23/24, zijn dit rubbers? Ik heb nu alleen 2 bouten en wat ringetjes....

Bedankt voor alle tips!

23 Pangsit Goreng (8 stuks,    met zoetzure saus)
24 Gebakken banaan (6    stuks)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Wat beginnersvragen over een TT600R
« Reactie #10 Gepost op: 17-05-2012, 19:14 »
 ;D
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: Wat beginnersvragen over een TT600R
« Reactie #11 Gepost op: 19-05-2012, 09:10 »
Lol, plaatje vergeten, krijg er wel trek van!