Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Redbull Romaniacs , 13 / 18 sept Roemenie , de Heftigste !!!!!  (gelezen 3911 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Redbull Romaniacs , 13 / 18 sept Roemenie , de Heftigste !!!!!
« Reactie #15 Gepost op: 13-09-2008, 23:12 »
Petje af hoor!


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Redbull Romaniacs , 13 / 18 sept Roemenie , de Heftigste !!!!!
« Reactie #16 Gepost op: 17-09-2008, 15:03 »
Woensdag , de laatste dag , even een verslag van de afgelopen twee dagen , Dinsdag , Frans is als vierde gestart en ging als een speer , hij heeft voor het service punt zijn voorgangers al ingehaald , het ging dus uitstekend , vanaf het service punt moest er een belachelijk steile helling beklommen worden , waarvan het bovenste gedeelte nagenoeg recht was , Frans knalde er zonder probleem tegenop , zelfs de voeten bleven op de stepjes , na wat gekeken te hebben naar de andere deelnemers ( oa Jurgen vd Goorbergh en Alex vd Broek , die het ook prima deden , derde algemeen bij de experts ) hebben wij de bus weer ingepakt om terug naar Sibiu te rijden ( start-finish ) toen wij ineens Frans de helling weer af zagen komen , en helaas de 300EXC had het opgegeven , de koppakking lag eruit dachten wij , dus helaas de derde dag op een eerste positie uitgevallen.
Niet getreurd , we hebben in de paddock gelijk het blok er onderuit gehaald en opengemaakt en helaas , de kop krom , de zuiger aan barrels en de cilinderwand zwaar beschadigd , blok zat vol water , nou dat werd sleutelen , blok uit elkaar , alles schoongemaakt , nieuwe cilinder , zuiger , kop en pakkingen , alles weer opgebouwd en s,avonds om 23.00 uur liep de 300EXC weer , ook nog een gebroken voorspatbord , een kromme remklauw en de banden vervangen en om 23.30 uur proefgereden , hij liep weer als een zonnetje.
Woensdag ( vandaag ) als vijfde gestart om 07.15 uur , wij zijn naar het servicepunt gereden en om 12.00 uur kwam Frans als eerste binnen , motor geserviced en Frans opgepept , daarna terug baar Sibiu en JA om 15.00 uur kwam Frans als dagwinnaar de streep over , nou ja streep het was een gebouw wat via trappen bedwongen moest worden en op het dak van de zesde verdieping stond de Red Bull finish boog , hij had zelfs nog een minuut voorsprong op de concurentie.
Het is echt ongelooflijk wat de rijders hier presteren , behalve de profs rijden hier ook de experts en de hobby klasse , zelfs als je bij de hobby klasse finisht mag je jezelf gerust een held noemen , ik heb al heel wat gezien maar dit is dermate extreem , zoiets moet je zelf zien om het te geloven , hier worden alle enduro wetten getart , doorwadingen zo diep dat het eigenlijk niet kan , klimmen waar je kippenvel van krijgt , afgronden waar je maag van omdraait , afdalingen die niet te rijden zijn , menigeen komt ook gewoon naast zijn motor naar beneden gegleden , met recht is de Redbullromaniacs de ZWAARSTE en HEFTIGSTE enduro ter wereld.
Al met al een prima Redbullromaniacs voor Frans met een dagoverwinning en algemeen een zevende plaats.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 102
Re: Redbull Romaniacs , 13 / 18 sept Roemenie , de Heftigste !!!!!
« Reactie #17 Gepost op: 21-09-2008, 22:04 »
Perfect verhaal en wat een extreme rallye. Echt iets voor de allergrootste.... :-) En natuurlijk voor die gene die ene fantastisch serviceteam bij zich hadden. Kunnen we jou ook zo gek krijgen voor de Tuareg...

Maar waarom lezen we niks over deze rallye op rallymaniacs.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Redbull Romaniacs , 13 / 18 sept Roemenie , de Heftigste !!!!!
« Reactie #18 Gepost op: 21-09-2008, 22:13 »
Geweldig dat je zo verslag uitbrengt, mooie plaats ook nog geworden uiteindelijk :).

Hier video verlagen: http://www.redbullromaniacs.com/en/videos/2008/

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 102
Re: Redbull Romaniacs , 13 / 18 sept Roemenie , de Heftigste !!!!!
« Reactie #19 Gepost op: 22-09-2008, 15:36 »
Tering wat een rallye. Extremer dan dit kan je het volgens mij niet krijgen. Een finish op het dak van een flatgebouw.....:-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Redbull Romaniacs , 13 / 18 sept Roemenie , de Heftigste !!!!!
« Reactie #20 Gepost op: 22-09-2008, 15:59 »
Waarom hier niets over op Rallymaniacs te lezen is? Eh, omdat het geen rally is? ::) Is een enduro-evenement, geen rally. Natuurlijk deden er een aantal Dakarrijders mee, dus daar zouden we iets mee kunnen doen.
Laat ik nou afgelopen vrijdag kort met Frans Verhoeven gesproken hebben om over de Romaniacs en zijn Dakarplannen een artikeltje te maken.....  ;)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Redbull Romaniacs , 13 / 18 sept Roemenie , de Heftigste !!!!!
« Reactie #21 Gepost op: 22-09-2008, 16:37 »
Tering wat een rallye. Extremer dan dit kan je het volgens mij niet krijgen. Een finish op het dak van een flatgebouw.....:-)

Vind het begrip 'rallye' hier aardig uit zijn verband gerukt, maar de plaatjes zijn wonderschoon.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Redbull Romaniacs , 13 / 18 sept Roemenie , de Heftigste !!!!!
« Reactie #22 Gepost op: 22-09-2008, 20:33 »
Wat een mooi verslag Jac, Ik ben bere trots op de Ollanders.
Als ik dit lees krijg ik jeuk, je mag toch gewoon stukjes overslaan  ;D  ;D



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Redbull Romaniacs , 13 / 18 sept Roemenie , de Heftigste !!!!!
« Reactie #23 Gepost op: 22-09-2008, 21:00 »
Tering wat een rallye. Extremer dan dit kan je het volgens mij niet krijgen. Een finish op het dak van een flatgebouw.....:-)

Op het dak heb ik ook wat filmpjes gemaakt , helaas , allemaal behoorlijk bewogen , dat dak was spekglad en superhoog , dus ik stond denk ik gewoon te trillen , vandaar die bewogen beelden.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Redbull Romaniacs , 13 / 18 sept Roemenie , de Heftigste !!!!!
« Reactie #24 Gepost op: 22-09-2008, 21:02 »
Vind het begrip 'rallye' hier aardig uit zijn verband gerukt, maar de plaatjes zijn wonderschoon.

Inderdaad , maar toch was het een rallye , er werd gereden met voorgeprogrameerde gps , dag afstanden van rond de 125 km en schrik niet daar deden ze dan pakweg 10 uur over , dus wel een heel lage gemiddelde snelheid.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Redbull Romaniacs , 13 / 18 sept Roemenie , de Heftigste !!!!!
« Reactie #25 Gepost op: 22-09-2008, 21:04 »
Wat een mooi verslag Jac, Ik ben bere trots op de Ollanders.
Als ik dit lees krijg ik jeuk, je mag toch gewoon stukjes overslaan  ;D  ;D




Ik moest je nog de groeten doen van Sjolt ( ik weet niet of je dat goed schrijft ) de KTM importeur / dealer  in Roemenie , jij schijnt hem ooit gesproken te hebben.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Redbull Romaniacs , 13 / 18 sept Roemenie , de Heftigste !!!!!
« Reactie #26 Gepost op: 22-09-2008, 21:22 »
Yep ik hep hem uitgelegd, dat de Dutch mountains best verradellijk zijn  ;D


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Redbull Romaniacs , 13 / 18 sept Roemenie , de Heftigste !!!!!
« Reactie #27 Gepost op: 22-09-2008, 22:12 »
Yep ik hep hem uitgelegd, dat de Dutch mountains best verradellijk zijn  ;D



Gave foto  ;D ;D
Ga je de Tuareg nog doen in 2009 ??
Wij ( Johan Bolhaar , Jacques Vink , Ronald Peters en ikke ) hebben ingeschreven via Memo Tours , is wel leuk als jij ook weer een keertje meegaat.
Yamaha WR250F 2015