Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: TomTom onderuit door stap Nokia  (gelezen 1449 keer)

Offline member

TomTom onderuit door stap Nokia
« Gepost op: 21-01-2010, 12:57 »
http://nos.nl/artikel/130765-tomtom-onderuit-door-stap-nokia.html

Wat zal het effect van Garmin zijn?
Iets breder in de markt dan TomTom...
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

• Woestijnrakker
Re: TomTom onderuit door stap Nokia
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2010, 12:59 »
TomTom heeft ook een kaartmaker in bezit toch?

Offline member

• No_Postmerge
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2010, 13:30 »
Weer zo'n overreactie van de markt in aandelen, of bewuste actie.

Tomtom zit helemaal niet in het segment handhelds. En helemaal niet in de telefonie.

Offline member

« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2010, 13:33 »
Weer zo'n overreactie van de markt in aandelen, of bewuste actie.

Tomtom zit helemaal niet in het segment handhelds. En helemaal niet in de telefonie.

TomTom Mobile?

Offline member

• No_Postmerge
« Reactie #4 Gepost op: 21-01-2010, 13:49 »

TomTom Mobile?

Ach, ik loop wel eens vaker achter, de tijd gaat me veel te snel.

Offline member

« Reactie #5 Gepost op: 23-01-2010, 12:22 »
Daarbij worden de smartphones tegenwoordig zo geavanceerd met 3,5" touch screens etc dat ze prima als navigatie werken. Ik heb zelf een Nokia 5800 die ik icm Sygic gebruik als navigatie sterker nog vind um beter werken dan de tomtom one IQ van van me vader  ;D

Ik heb dat nokia maps trouwens ook nog eens even bekeken aangezien dat gratis navigeren oa voor mijn telefoon geld maar wat een lachertje zeg. Ten eerste denk ie dat ik 500 meter verderop zit en als je kaart view over de sataliet view legt lopen er straten en wegen dwars door huizen heen enzo  :-X

De kaart van den haag is bij nokia maps is in iedergeval 1 grote fantasie kaart klopt helemaal niets van

Offline member

« Reactie #6 Gepost op: 23-01-2010, 13:09 »
Het is trouwens al de 2e aankondiging in korte tijd waardoor de aandelen van TumTum en Garmin kelderen.

Toen Google een paar weken geleden een gratis navigatieoptie, inbegrepen in Androids 2.0 besturingssysteem aankondigde, toen dipten ze ook al!

Offline member

« Reactie #7 Gepost op: 23-01-2010, 13:21 »
tja de markt voor gps apparaatjes is inmiddels ook wel verzadigd lijkt me.   Iedereen heeft zowat wel zoon tomtom/garmin etc of een telefoon met navigatie. Zou me ook niets verbazen als tomtom failliet gaat binnen een paar jaar. Garmin heeft nog outdoor gps apparaten etc tomtom moet het puur van auto navigatie hebben

Offline member

• Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
« Reactie #8 Gepost op: 23-01-2010, 16:17 »
tja de markt voor gps apparaatjes is inmiddels ook wel verzadigd lijkt me.   Iedereen heeft zowat wel zoon tomtom/garmin etc of een telefoon met navigatie. Zou me ook niets verbazen als tomtom failliet gaat binnen een paar jaar. Garmin heeft nog outdoor gps apparaten etc tomtom moet het puur van auto navigatie hebben
In NL is de markt misschien redelijk verzadigd, wereldwijd is er nog een wereld te winnen. Daarom stappen Google en Nokia er ook in. Daarnaast kan het service-model (filemeldingen etc) wel geld gaan opleveren, maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Offline member

« Reactie #9 Gepost op: 23-01-2010, 16:57 »
Tja, als je niet snel genoeg voldoende innoveert doen anderen het......
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

« Reactie #10 Gepost op: 24-01-2010, 16:11 »
Ik neem aan dat Google en Nokia juist voor de aanvullende diensten instappen: Allerlei reisinformatie waar bedrijven geld voor gaan betalen om 'erop te mogen staan'.

Ik denk dat je binnenkort op je navigatie kunt ingeven dat je een lekke band hebt, en dat je allerlei diensten aangeboden krijgt in de buurt van je panne-plek. Van bandenreparateurs tot hotels en restaurants. TT is daar al mee begonnen en Garmin heeft het ook al aangekondigd. Maar Google heeft natuurlijk het netwerk van adverteerders en is al lekker aan het oefenen met Google Earth.

Ik ben alleen bang dat wij 'allroaders' niet echt in die plannen voorkomen...

Maurice

Offline member

« Reactie #11 Gepost op: 24-01-2010, 16:59 »
Tja tomtom kan gewoon niet concurreren met Nokia op dit gebied. Nokia bied de navigatie en services GRATIS aan omdat het voor hun een USP is om meer telefoons te verkopen (nokia wat overigens kaarten maker Navteq 3 jaar geleden heeft opgekocht en dus goede kaarten gebruikt). Google zie ik persoonlijk niet echt als concurrent omdat je daar voordurend een data connectie nodig heb anders werkt de navigatie niet. Nou valt de data verbinding als je je voortbeweegt in de auto nogal eens weg en is zeker buiten de randstad de dekking niet optimaal.

Dat van die lekke band. Je kan nu al lang bij elke navigatie systeem zoeken op garages of andere belangrijke punten in de buurt. Zoals benzine stations, hotels, campings, bioscopen, VVV's etc en gelukkig gewoon gerangschikt op afstand tot jouw en niet wie het meeste betaald heeft.

Even update over Ovi maps van nokia. schijnbaar had ik een oude versie nu de nieuwe versie geïnstalleerd. Kan niet anders zeggen dan dat ik zeer verbaast was over de mogelijkheden. Zoeken naar besteming is een verademing geen menus meer door waar je steden straten postcodes etc hoeft in te voeren. Vul gewoon een straat met huis nummer een postcode of een naam van een plek in vervolgs krijg je een keuze uit verschillende dingen. GRATIS verkeers informatie (wel via umts/gprs dus onbeperkt data abonnement is aan te raden) en dan heb je nog 4 zeer intresante opties als ingebouwde michelin gids, lonely planet, weer en evenementen in je buurt deze functies kan je handmatig zoeken op willekeurige locatie maar via GPS weet ie waar je bent en geeft ie als eerste overzicht dingen die in je buurt zijn.

Je kan werkelijk elke map van over de hele wereld gratis downloaden. icm met A-GPS heb je in 2 seconden al een FIX van je locatie en alles werkt heel soepel. Enige nadeel is natuurlijk wel als je gebeld wordt dat je navigatie weg is  ::)

Ik ga van de week de nokia eens in de auto gebruiken en kijken hoe de werkelijk prestaties op de weg zijn. Op de motor zal het iets minder functioneel zijn schat ik aangezien de meeste telefoons niet waterdicht zijn  ;D

Offline member

« Reactie #12 Gepost op: 24-01-2010, 19:50 »
De kaart van den haag is bij nokia maps is in iedergeval 1 grote fantasie kaart klopt helemaal niets van

Den Haag is toch ook een grote sprookjes stad!!!  :-X
Begint een ware concurent van De Efteling te worden...  :D
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player