Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Peelrit 31 oktober 2010  (gelezen 44612 keer)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #150 Gepost op: 31-10-2010, 22:30 »
Misschien is het beter als vrouwen een beetje zeldzaam zijn in het wereldje?
 
Ik zelf heb een onhandigheid die men wel vaker bij vrouwen ziet. Iet's te veel "Paisley's" offroad zouden jullie echt op de zenuwen werken.  :-X
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #151 Gepost op: 01-11-2010, 01:45 »
2 rondjes gedaan, 1e in de regen met Zot en 4 pauzes en daarna nog 1 in m'n uppie in de zon en alleen halverwege een saffie, mooie rit, lekker zwaar met de diepe sporen en blub.
 
Nog wel flink wat herrie pijpen, voornemelijk quats.. hadden ook een eigen ingang voor de geluidskeuring, werden die niet gekeurd?
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #152 Gepost op: 01-11-2010, 06:16 »
Kwats werden niet door Codegroen gecontroleerd, maar door iemand van de klup. Dit zal in de evaluatie nog besproken worden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #153 Gepost op: 01-11-2010, 07:19 »
Voor alle "Handelaars" hierbij een (nogal waterig) filmpje van een natte Ruurlo rit:
OTR Ruurlo 2010
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #154 Gepost op: 01-11-2010, 08:10 »
Misschien is het beter als vrouwen een beetje zeldzaam zijn in het wereldje?
 
Ik zelf heb een onhandigheid die men wel vaker bij vrouwen ziet. Iet's te veel "Paisley's" offroad zouden jullie echt op de zenuwen werken.  :-X

Toch vind ik het uitermate stoer als een vrouw "gewoon" ook even zo'n offroadritje bedwingt! Driedubbel respect heb ik daarvoor! Zeker zoals gister in Handel (en Ruurlo) Ik vond Handel best pittig eerlijkgezegd... 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #155 Gepost op: 01-11-2010, 08:47 »
Wat een verschil een goed afgestelde fets kan maken.
Gisteren werkelijk als een raket gereden. Het gas vol open op de maisplakken en dan surfend van bocht naar bocht.  8)
Ook in het bos soms gewoon plat door de kombochten.

Heb gemerkt dat veel snelheid een motor reuze stabiel maakt.
Het eerste rondje heb ik nauwelijks knippen opgemerkt.

Maar dat harde rijden vreet energie. Het tweede rondje wat rustiger aan gedaan en dat werd dan ook een martelgang.
De baan was één groot spoor. Soms stond je tot je assen in het plakzand. Om dan weer weg te komen kost dan ook weer veel zweet.

Al met al een heerlijke dag gehad waarvan ik nu als een oude man rond loop.
Viel niet mee om vanochtend in de auto te stappen vanwege de spierpijn.  ;D
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #156 Gepost op: 01-11-2010, 10:08 »
Wij zijn zo rond een uur of 10.25u bij de keuring aangekomen en dat ging supervlot! De eerste reactie op mijn motor: "Wauw! Een echte BMW!, dat is de tweede vandaag!". Ik voelde me al belangrijk vanaf de eerste moment. ;) De mensen van de keuring waren ongeloofelijk vriendelijk en deden een mens in de druipende regen al meteen zin krijgen om erin te vliegen. Nog even inschrijven en we konden vertrekken tussen veeeel anderen.

WOW! :o Voor een eerste OTR was dit meteen zeer groots: Brede slingerende maismodderbanen waar gekke duivels op noppen ons voorbijvlogen terwijl wij heen en weer stuiterend als echte beginners onze weg nog moesten zoeken, terwijl de modder en de tweetaktdampen ons letterlijk in't gezicht vlogen. Maar al redelijk snel werd duidelijk dat de duivels op de maisplekken ons in het bos niet konden volgen...
Die single tracks waren echt plezant, maar niet voor een bepaalde husqvarna die in de namiddag met stinkende koppeling moest stoppen, of was het een koelwaterlek?
Maar op de crossbaan was het echt ploegen...dat was niks voor mij...respekt voor de jongens en meisjes die daar doorheen vlogen en vlak voor de bocht op de gas gingen. Ik heb dat 1 keer geprobeerd en belandde in de berm.
Dan steeds sneller en sneller door de maismodder om te ontdekken dat die duivels van in't begin gewoon gelijk hadden met hun vaart: Wat werd dat gemakkelijk! Alleen de erg grote knippen deden me soms wensen dat ik wat minder snel ging, en dan nog vlogen er brommers me voorbij!
Aangekomen bij de 'hillclimb': Even wachten aan de voet om te kijken wat het inhield. Er stopte een oudere crosser die zei "durf je niet?, Het is makkelijk zat hoor, gewoon in het spoor blijven, je kan haast niet vallen" Zijn woorden waren nog niet uitgesproken of ik zetten het gas erop en reed in 1 vloeiende beweging naar boven! Die BMW heeft tractie! Niet te geloven. Maar boven aangekomen was het 1 steile muur naar beneden, SHIT! Tja, geen weg terug dus achterrem helemaal in en koppeling in lichte paniek even losgelaten: Motor sloeg natuurlijk af en met zeer weinig bijgeluid dus naar beneden geschoven.
De tweede ronde ging beter en beter, de crossbaan niet meegerekend dan, en de tweede hillclimb kreeg ik bovenaan de zon in m'n ogen waardoor ik niet meer zag waar ik was. Motor afgeslagen maar toch nog bovengeraakt. Naar beneden was moeilijker dan de eerste keer door de nog diepere sporen, maar ik deed het deze keer zonder afslaande motor.
M'n polsen en onderarmen waren na twee ritten zo hard als beton, m'n ogen zaten vol modder door twee ritten zonder bril te rijden, en ik was aan't zweten als een rund, maar toch had ik nog zin om te rijden! Zo'n OTR is wel een pokkeherrie, maar dat ga ik af en toe toch eens meepikken!
Oh ja...m'n nummerplaat ligt ergens in de Handelse velden, die is er onderweg afgescheurd en afgedonderd.
Bedankt aan de organisatie en aan allen met een stille pijp!

Over and out.
 PS: De BMW trok wel heel veel aandacht, vele enthousiaste reacties!  :)
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #157 Gepost op: 01-11-2010, 10:30 »
was zwaarder dan verwacht of niet soms?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #158 Gepost op: 01-11-2010, 10:31 »
Mijn eerste OTR ritje en heb me goed vermaakt. Yorick 'duwde' me een tweede rondje in en dat was maar goed ook. 2e keer rond ging een stukje beter dan de eerste, totaal verzuurd in de eerste maisplak en dan nog eens die crossbaan. Onder de motor een minuut of wat kunnen uitpuffen op de mx baan en gelukkig stopte een rijder op de nieuwe Husky (mooi ding van dichtbij!!) . Hierna zelfs op de foto ;



Kort met Erik... gebabbelt in afwachting van Yorick wiens start procedure na de mx baan veranderde, start motor draaide niet meer, kicken wilde ook niet lukken dus na 10 minuutjes wachten en geen Yorick in wegen of velden te bekennen rustig door gekachelt. Erwindob sprak nog een paar bemoedigende woorden, klonken mee als ''t is zwaar he?' en lachend door.

Klimmetje gedaan, bovenstaande rond gedraait en weer retour beneden gereden.. Echt niet dat ik daar af ga :)

Einde ronde 1 kwam Yorick mij voorbij en een verdient colatje genomen.

199 mensen aangesproken, vage bekende en meer bekende gezichten en toen ronde twee. Iets harder over de velden, vond het grandioos te zien dat er in zo'n klein gebied zoveel verschillende zand soorten voorkomen. Ik kwam oa bouwzand tegen, potaarde, tuinaarde en onbestemde zwarte klei. Meerdere van dichtbij bekeken en daarna toch maar het heuveltje genomen en afgereden om halverwege onder luid gejuich de motor op zijn kant te leggen. Onder aanmoediging beneden gekomen en de omstanders bedankt voor het support!  ;D :D

Na Gerben gedag te hebben gezegt op afstand Zot en Zappa.Szuki te hebben aangesproken ( ik was degene die Yorick aanspoorde bij het laden van de fietsen :) ) naar huis gereden. Onderweg 1,5 kuub aan zand in de carwash van Gemert achergelaten om dit in A'dam nogmaals te herhalen.

Voldaan opgestaan deze ochtend :)

Filmpjes volgen in een week of twee :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #159 Gepost op: 01-11-2010, 10:47 »
Ze hadden weer goed hun best gedaan in Handel om er wat moois van te maken, en dat is gelukt ook.

Ik was best vroeg daar, uur of 9 nieuwe lokale tijd, en er was nog nergens een rij bij de hele keuring en inschrijfsequence. Gerjan stond nog foldertjes uit te delen, en JW en Noppy gezien bij de keuring. De Sandman liep er natuurlijk ook rond. Jullie en al die andere mij onbekende mensen die dit weer mogelijk gemaakt hebben bedankt!

Eerste stuk van het eerste rondje viel me de drukte erg mee, iedereen reed eigenlijk wel erg lekker door. Maar verderop in die ronde dan toch wel de verwachtte drukte, kan ook niet anders met zoveel rijders.
Ik zag nog op een van de eerste maislandjes m'n "ik heb betaald" nummer wegvliegen. Eigen schuld, ik had em op een stuk ductape geplakt ipv op een glad oppervlak. Ben maar teruggereden en vond em nog ook. Achter het raampje van m'n borstzakje gedaan en daarmee mocht ik ook door de zwartrijcontrole.
Die steile helling was inderdaad erg leuk, maar ik vond het stukje zand waar je 3x op en af reed nog mooier. (moet altijd lachen als je toch snelle rijders die stukken over ziet slaan)
2e (of 3e?) rondje nog raar gevallen door mijn ongeduld terwijl ik achter een quad zat op een bospaadje. Tsja, je wilt er langs natuurlijk dus ga je zo dicht mogelijk er achter rijden om de eerste de beste gelegenheid aan te grijpen en dan zie je natuurlijk niks van het pad. Op een of andere manier linker hand los, rechts nog extra gas erbij doordat ik naar achteren trok bijna rodeo stijl. Beetje m'n knie verdraaid in het geheel, dat was jammer.
Laatste rondje zowaar de zon erbij, dat leek wel lekker maar ik zag bijna niks meer hier en daar. Overbelichtte sporen als de zon in de rug stond of de zon schuin van voren in je oog, doe mij maar een beetje modder en regen dan. Het was inmiddels wel superlekkerrustig. Hier en daar werden de lintjes al opgeruimd en er stak nog een ree over op 20m voor me (die waarschijnlijk eindelijk z'n kans schoon zag na een onafgebroken lint van motorfietsen)

De crossbaan was inderdaad mega zwaar en in dat stuk bos met die knippen voel ik me nog steeds een echte beginner. Dat zou ik heel graag wat stoerder kunnen doen .

s'avonds was de pijp behoorlijk uit.
Gelukkig heb ik vandaag nog om de boel weer schoon te krijgen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #160 Gepost op: 01-11-2010, 11:05 »
Zot moet nog meer aan zijn conditie gaan werken. Crossbaan was moeilijk achter Zappa (mijn temporiseerder) dus daar maar gas gegeven en dan gaat het erg makkelijk. Ook op dat andere zand  stukje  maar gas gegeven, Techniek is nog goed, motor is top, maar de conditie (zowel op de motor als algeheel) moet nog stukken beter. Niemand gezien van ARM trouwens, behalve de weer eens defecte kawa, Noppy en Jouke.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #161 Gepost op: 01-11-2010, 11:08 »
Zot moet nog meer aan zijn conditie gaan werken. Crossbaan was moeilijk achter Zappa (mijn temporiseerder) dus daar maar gas gegeven en dan gaat het erg makkelijk. Ook op dat andere zand  stukje  maar gas gegeven, Techniek is nog goed, motor is top, maar de conditie (zowel op de motor als algeheel) moet nog stukken beter. Niemand gezien van ARM trouwens, behalve de weer eens defecte kawa, Noppy en Jouke.

Hoe kan het toch dat Jouke zonder opvallend geel/oranje hesje wel gezien wordt dan iemand met.  ;D   :-X
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #162 Gepost op: 01-11-2010, 11:22 »

Hoe kan het toch dat Jouke zonder opvallend geel/oranje hesje wel gezien wordt dan iemand met.  ;D   :-X
Jouke komt wel vaker bij me langs. Hoe zou ik jou moeten herkennen?

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #163 Gepost op: 01-11-2010, 11:30 »
Zot moet nog meer aan zijn conditie gaan werken. Crossbaan was moeilijk achter Zappa (mijn temporiseerder) dus daar maar gas gegeven en dan gaat het erg makkelijk. Ook op dat andere zand  stukje  maar gas gegeven, Techniek is nog goed, motor is top, maar de conditie (zowel op de motor als algeheel) moet nog stukken beter. Niemand gezien van ARM trouwens, behalve de weer eens defecte kawa, Noppy en Jouke.

Ik herkende jou echt niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Peelrit 31 oktober 2010
« Reactie #164 Gepost op: 01-11-2010, 11:41 »
Hoe kan je nu iemand herkennen? Iedereen zat tot boven z'n oren onder de modder. ;D


@Brommer: Had jij ook zoveel bewonderaars voor je G450x? De rit was inderdaad zwaar, maar zo heb ik het eigenlijk wel graag! 8)
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be