Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dasia Duster  (gelezen 4195 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Dasia Duster
« Gepost op: 11-10-2010, 22:40 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Dasia Duster
« Reactie #1 Gepost op: 12-10-2010, 07:37 »
ik had al een proefrit gemaakt:

foto's zeggen genoeg over de proefrit  ;D

 

 
heb hem maar even door de wasstraat gehaald voordat ik hem terugbracht  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Dasia Duster
« Reactie #2 Gepost op: 12-10-2010, 08:27 »
En?

Een zielig Indiaas scharminkel of een vierkant duits robuust gevoel?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Dacia Duster
« Reactie #3 Gepost op: 12-10-2010, 08:44 »
ertussenin  ;D
 
de auto voelt degelijk aan: geen blikken geluid als je de deur dicht doet en het interieur is sober maar prima in orde. ik reedt overigens in 1 van de duurste versies met lederen bekleding, ESP, ASR, diesel 4x4, dvd-speler, parkeersensoren en 18" velgen.
 
wegligging was prima: een rotonde hard nemen liet de auto niet uitbreken (ESP natuurlijk), hij dook niet teveel (niet het gevoel alsof je om gaat vallen) en hij wilde ook niet over de voorwielen naar buiten lopen. Wel hoor je op de snelweg dat hij minder geluidsisolatie heeft: het windgeruis met 120km/u is wat meer, vergelijkbaar met een skoda octavia met 160km/u :P
 
de zit is zeer ruim (met mijn 1.93 totaal geen problemen) en je zit lekker hoog. de dieselmotor kan kwa prestaties mee met de 1.9tdi octavia die ik nu rij: er zit ruim genoeg pit in in de stad en op de snelweg kom je ook goed mee.
 
ik heb de auto even over een zandpad gereden met flinke kuilen (tot 50cm diep) gevuld met modder en water en hier kon ik met gemak met 50km/u overheen. op momenten dat je verwacht dat de auto toch echt wat zal raken, schrapen of dat de vering tot z'n eind zal lopen verbaasde hij me door gewoon soepel over of door het obstakel te gaan :) een enkele keer kwamen de voorwielen los, maar ook dat ging niet gepaard met rare klonken of andere geluiden: de auto kwam soepel weer op de grond terecht
 
echter zocht ik een auto voor dagelijks vervoer naar mijn werk en vond ik de nadeeltjes die ik kon vinden toch net even te zwaar meewegen:
- klein stuurtje
- armsteun in portier veel te laag voor mij, maar de raamrand weer net even te hoog
- voetsteun naast koppelingspedaal teveel naar me toe waardoor ik niet echt lekker met mijn linkerbeen zat
- stoelen hebben weinig zijdelingse steun en een korte zitting
- geen climatecontrol beschikbaar
- geen xenon beschikbaar
 
voor off-road heb ik al de motor en voor naar mijn werk heb ik geen 4x4 nodig dus ik heb uiteindelijk maar de Mitsubishi ASX besteld ;)
 
het is dat hij die kleine nadelen voor mij had, anders had ik hem wel besteld  :D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dasia Duster
« Reactie #4 Gepost op: 12-10-2010, 09:49 »
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Dasia Duster
« Reactie #5 Gepost op: 12-10-2010, 09:52 »
So not us  ;D

al spreekt ze de u meer als een a uit :P

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dasia Duster
« Reactie #6 Gepost op: 12-10-2010, 09:58 »

al spreekt ze de u meer als een a uit :P

So not as(s)?  ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Dasia Duster
« Reactie #7 Gepost op: 04-11-2010, 12:44 »
ik heb de auto even over een zandpad gereden met flinke kuilen (tot 50cm diep) gevuld met modder en water en hier kon ik met gemak met 50km/u overheen. op momenten dat je verwacht dat de auto toch echt wat zal raken, schrapen of dat de vering tot z'n eind zal lopen verbaasde hij me door gewoon soepel over of door het obstakel te gaan :) een enkele keer kwamen de voorwielen los, maar ook dat ging niet gepaard met rare klonken of andere geluiden: de auto kwam soepel weer op de grond terecht

 
Met een oude Ford sierra lukt dat ook, alleen ff met 80 km/h doen, heb je minder last van de kuilen  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Dasia Duster
« Reactie #8 Gepost op: 04-11-2010, 13:06 »

Met een oude Ford sierra lukt dat ook, alleen ff met 80 km/h doen, heb je minder last van de kuilen  ;D

ik betwijfel ten zeerste dat een sierra dat ook kan zonder schade aan de onderkant van de auto ;)
ik heb het over een pad met grote kuilen en hobbels waar je met de motor al mooie sprongen kan maken, niet over een zandpaadje met af en toe een kuiltje waar maar 1 wiel per keer overheen gaat ;)
 
ik denk dat de gemiddelde personenauto vast zou komen te zitten met z'n bodemplaat op sommige van deze hobbels :P