Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: de toekomst zero (voor noppy)  (gelezen 5324 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #15 Gepost op: 07-11-2010, 23:14 »
Las er vadaag een stuk over in de krant, ze claimen dat laadprobleem opgelost te hebben, 800 km rijden na 1 uur laden ( auto) en dat de chinese overheid 1,5 mld heeft toegezegd voorvde komende ontwikkelingsfase

Ik denk dat die tien jaar vijf jaar zullen zijn.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #16 Gepost op: 07-11-2010, 23:14 »
en ik denk allene maar aan, he geen geluid, dus dan er naast het voetbal veld een crossbaan komen, kunnen er indoor enduro banen komen zonder grote afzuiging instalatie etc. , ka je de crossbaan iedere dag open gooien inde avond tussen 1900 en 2100 uur zonder dat er geluids overlast is....
 
 
 

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #17 Gepost op: 07-11-2010, 23:28 »
Je moet dus nog steeds 60x zo veer gewicht mee nemen om dat het equivalent in benzine.....

Maar volgens mij moet je ook helemaal niet het zelfde willen bereiken als een benzineauto. Veel mensen rijden kleine stukken naar het werk. 80km actieradius zou ruim voldoende voor mij zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #18 Gepost op: 07-11-2010, 23:32 »
Er zijn nu al indoorcrossbanen in Zwolle en Venray, maar dat zijn gelegenheidsbanen, voor evenementen.

Ergens in Nederland is er een veevoederhal die een half jaar per jaar leeg staat. De overheid denkt aan het geven van een permanente 6 maands vergunning.

Daar heb je geen molens ot uranium voor nodig. Maar probleem is, meesten van ons willen niet verdreven worden naar een hal. Een keertje is leuk,  jaarlijks in Rutte.

Post Merge: 07-11-2010, 23:34
Het zou al een promille kunnen schelen indien die Priussen gewoon thuis opgeladen kunnen worden voor het gedeelte dat ze leeg gereden zijn.

Maar ik denk dat de overheid niet wil; ze missen dan accijnzen en BTW over stroom die voor huishoudelijk gebruik bedoeld was.

Bij aardgas gaat dat toch ook zo? Weet iemand hoeveel één kuub aardgas kost vs één kuub CNC aan de pomp?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #19 Gepost op: 08-11-2010, 07:53 »
windmolens zijn nooit een goede optie: ze zijn alleen winstgevend omdat de overheid geld toelegt. als je deze subsidie weglaat is elke windmolen verliesgevend gedurende zijn gehele leven.
 
bouw/onderhoud/slijtage > opbrengsten  :-[
 
(daarnaast zijn ze nog lelijk ook, vermoorden aardig wat vogels en geven een irritante fluittoon af waar je gek van wordt als je te dicht bij woont...)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #20 Gepost op: 08-11-2010, 08:18 »
Gewoon een wkk in je achtertuin plaatsen. We hebben ze vanaf 200kw, kan je de hele buurt voorzien van stroom. Het warme water gebruik je voor de vloerverwarming, en als het dan nog te veel is gooi je de rest in je zwembad. €0,56 per kuub gas met 31,65 MJ/m3.
Interesse?? Je weet me te vinden :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #21 Gepost op: 08-11-2010, 08:56 »
wat is een wkk?
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #23 Gepost op: 08-11-2010, 09:05 »
windmolens zijn nooit een goede optie: ze zijn alleen winstgevend omdat de overheid geld toelegt. als je deze subsidie weglaat is elke windmolen verliesgevend gedurende zijn gehele leven.
 
bouw/onderhoud/slijtage > opbrengsten  :-[
 
(daarnaast zijn ze nog lelijk ook, vermoorden aardig wat vogels en geven een irritante fluittoon af waar je gek van wordt als je te dicht bij woont...)

De vervuiler betaalt. Ik zou willen voorstellen dat de stroomtarieven voor mobiliteit ongesubsidieerd doorgegeven worden aan deze 'groene broeders'. Je tankt gewoon het Kwh aan de snelweg wat het kost. Dat moeten ik als koolwaterstofgebruiker toch ook?

En na een tijdje zou het kwartje van Kok, de accijns en de BTW er ook gerust bovenop mogen. Het is een mooi systeem; je hebt nooit last van stroomverlies door lange ontsierende leidingen door het landschap.

Waait het een dag niet, dan zijn er geen files op de snelwegen, want ze moeten thuiswerken; er is geen stroom.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #24 Gepost op: 08-11-2010, 09:21 »
windmolens zijn nooit een goede optie: ze zijn alleen winstgevend omdat de overheid geld toelegt. als je deze subsidie weglaat is elke windmolen verliesgevend gedurende zijn gehele leven.
 
bouw/onderhoud/slijtage > opbrengsten  :-[
 
(daarnaast zijn ze nog lelijk ook, vermoorden aardig wat vogels en geven een irritante fluittoon af waar je gek van wordt als je te dicht bij woont...)
Ben het grotendeels eens met je  , maar dat van de vogels is onzin , ook hoeven ze niet te fluiten , als het hard waait dan maken de wieken geluid maar door ander omgevings lawaai valt het vaak weg .
Alleeen in de zomer geen wind aan de grond , wel op hoogte is het soms vervelend door het lawaai van de wieken .
De rest klopt het is een economische ramp die molens die wij gedeeltelijk betalen door sponsoring van onze lieve regering , onder andere vangen ze de eerste 10jaar het dubbele voor een kwh .
Ander groot mankement is de wind , het waait namenlijk gewoon niet constant en hard genoeg boven land in NED , zie de windstille dagen b.v. in de zomer .
De molen eigenaars verdienen er wel aan , dus het is voor hun als ondernemer zeker de moeite waard .
 
 
Grt Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #25 Gepost op: 08-11-2010, 17:14 »
Windmolens zijn financieel in verhouding met GRIJSE energie absoluut niet rendabel. Toch halen de molens ENERGIE uit de wind. En dat kost niks, die wind dan. Ze zouden het moeten omdraaien. Groene energie niet subsidieren maar de vervuiler laten betalen per ton CO2 uitstoot. Dan zal de ontwikkeling erg hard gaan.
Auto's zullen energie drager worden.
- opladen wanneer er veel zon schijnt/wind waait.
- je auto gebruiken wanneer is opgeladen
- wanneer de auto niet nodig is deze als leverancier voor je magnetron/flat screen etc.
 
WKK is Warmte Kracht Koppeling ofwel (aard)gasgenerator ==> tuinders, ziekenhuizen etc.
 
Wat zal ik straks het geluid van een ronkende motor missen!  :(

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #26 Gepost op: 19-11-2010, 11:51 »
Hier nog een fabrikantje (misschien, kreeg het bericht via het contactformulier binnen)

Citaat
Name: Kelly
Nickname:
Email: parischarlemagne@wanadoo.fr
Message: Dear sir,

   With our head office in France, we have developed a newest e-motorcycle, whose speed can reach to 104 km/h. And it can run the distance of 100km per charge. If you have interested in it, pls provide me your mail address so that I can send the specification to you to let you know more advantages of it. Thanks. We are looking for partners or agents in foreign countries, so whether you are the manufacturer or importers, if you are interested in our e-motorcycle, pls feel free to contact me.

Best regards,
Kelly
Mobile: 00 86 13606827413
Mail: parischarlemagne@wanadoo.fr
MSN: kelly111@live.cn
Skype:kellyqiu22

Iemand die zich geroepen voelt om met Kelly in contact te treden??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #27 Gepost op: 19-11-2010, 12:08 »
Wat zal ik straks het geluid van een ronkende motor missen!  :(

Nou, ik vind persoonlijk het gefluit van een snelheidsregelaar en dikke elektromotor op full steam ook wel wat hebben hoor. Maarja, da's beroepsdeformatie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #28 Gepost op: 19-11-2010, 18:59 »

Nou, ik vind persoonlijk het gefluit van een snelheidsregelaar en dikke elektromotor op full steam ook wel wat hebben hoor. Maarja, da's beroepsdeformatie.

Haha, ik zie een nieuwe topic aangeboort worden: wat is jouw favoriete geluid?  ;D

@ Ferd, spam van Kelly of is het serieus?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #29 Gepost op: 19-11-2010, 21:11 »
Ik zou zeggen: BELLEN! Denk dat het wel serieus is...... formulier is nog nooit door een sppambot ingevuld