Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: de toekomst zero (voor noppy)  (gelezen 5409 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
de toekomst zero (voor noppy)
« Gepost op: 07-11-2010, 17:46 »
http://www.zeromotorcycles.com/gallery.php
 
 
hele range, van MX tot enduro tot street tot dual sport..
 2 uur rijden 64 kilometer 2 uur laden.
 cros is 78 kilo enduro 73 kilo,
64 NM torq...
alleen rare banden maat 17/19 bijde cross en 17 24 bijde enduro....
 
 voor de trila zijn er ook meerdere electrische versie waaronder OSET voor kis maar ook voor volwassenen...
 
naast zero heb je nog een paar electrische merken..
 
nu nog die accu van JW erin en hop de heledag rijden en niemand die het hoort....

Post Merge: 07-11-2010, 17:53
de motor is ook te krijgen als extreem dan is de voorvoork steviger en de motor heeft 10 procent meer torque...
in amerika 7995 dollar plus 1800 voor de extreem enduro X
 
de MX versie heeft al een beter vork en is de extreem upgrade wat goedkoper maar het basis model is 1000 dollar duurder

Post Merge: 07-11-2010, 18:34
de DS versie rijdt to 4 uur maar is ook een stuk zwaarder rond de 130 kilo wat natuurlijk nog steeds niet zwaar is voor een DS.
 
stiekum zit ik hier wel naar te loeren, wie weet nog een paar jaar, als de g450x  toe is aan vervangen ende elecgtrisache fietsen een topsnelheid hebben hoger dan 100km/h en langer dan 6 uur rijden..... dan kande crossbaan oiedere dag open..
 
en is geen stukje bos meer veilig

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #1 Gepost op: 07-11-2010, 19:12 »
Het spijt me Kim, niks voor mij. Ik zou het uitlaatgeluid missen ;D

Heeft iemand al Quantya's o.i.d. op kenteken gezien in NL?

Ik heb van een BOA gehoord dat hij wél zijn motorrijbewijs heeft moeten halen op zo'n ding, maar dat het niet geldig is op die motor omdat er in het kentekenregister geen CC's vermeld kunnen worden. Hier zit dus nog een juridisch probleempje...

Waarschijnlijk klepel en klok, maar ook weer rook en vuur.

En denk nu niet dat het bos nu ineens aan je voeten ligt. Je hebt dan nog steeds een motor, zij het een electromotor ;D



Gemotoriseerd verkeer dus...

Er is zeker hoop op het vlak van batterijen. In de VS heb ik een boormasjien gezien die in 45 seconden opladen één uur zou moeten kunnen boren. Ik weet niets van de duurzaamheid, maar veelbelovend klinkt het zeker.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #2 Gepost op: 07-11-2010, 19:22 »
moeten ze me eerst wel vinden... horen doen ze niet, dus geen verkliklijn van ik hoor een crosser door het bos.
 
mogen electrische fietsen wel?
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #3 Gepost op: 07-11-2010, 19:25 »
Er is helaas nog een andere variant van dit koningshuisgezinde bord. De Utrechtse Heuvelrug staat er vol mee. Daar staat ook bij "Fietsen verbonden achter dit bord". Paardrijden had ook een optie geweest, maar dat mag ook al niet.

Het gewone fietsen, zeg maar op een Union, wordt gedoogd. Het is alleen bedoeld om de ATB'ers weg te houden uit gebieden. Codegroen is hierover al eens benaderd geweest door een Utrechtse ATB-club.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #4 Gepost op: 07-11-2010, 19:37 »
Citaat
Zondag 10 oktober hield de politie een grote handhavingactie. Tussen 07.00 en 15.00 uur hielden agenten samen met jachtopzichters van het natuurgebied de Utrechtse Heuvelrug een grote actie. Er werden onder andere waarschuwingen en instructies aan vissers uitgedeeld. Daarnaast werden er 12 bekeuringen voor parkeren bij parkeerverbod en 21 bekeuringen voor fietsen buiten de daarvoor bestemde paden uitgeschreven.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #5 Gepost op: 07-11-2010, 19:45 »
Hoogstwaarschijnlijk 21 mountainbikers :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #6 Gepost op: 07-11-2010, 19:47 »
Www.thundersky.com
Nieuwe batterij, opladen in een uur en dan 800 km rijden in je auto.

Www.electricmotorsport.com
Das pas het begin


http://www.electricmotorsport.com/store/ems_electric_motorcycles.php
Motortje, nog op oude accu


offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #7 Gepost op: 07-11-2010, 19:49 »
Ik wil 'm wel rijden JW, maar dan wil ik, net als vroeger, zo'n kartonnetje tussen mijn spaken, met 2 wasknijpers. Mijn RMZ maakte overigens net zo'n geluid en daarom vond ik het zo mooi uh bekend klinken...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #8 Gepost op: 07-11-2010, 19:50 »
ff opsommen
 
zero
quaynti
native
 
 
wie vult aan?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #9 Gepost op: 07-11-2010, 21:23 »
Www.thundersky.com
Nieuwe batterij, opladen in een uur en dan 800 km rijden in je auto.

Euhm.. ik kom uit bij een company die video en multimedia maakt...

80% van de issue met electrisch rijden is de accu.

volgens mij zijn deze jongens de echte koplopers.
http://www.ridemission.com/

de andere 20% is draagvrag: Electrisch rijden is welliswaar schoner en stiller, maar de energieprint is hoger dan die van een brandsotfauto: Je moet immers eerste de electra maken uit brandstof! (jaja... her en der schijntde zon, maar das ver weg hoor!). Iedere omzetting is weer extra verlies.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #10 Gepost op: 07-11-2010, 22:12 »
Www.thundersky.com
Nieuwe batterij, opladen in een uur en dan 800 km rijden in je auto.

deze dus: http://www.thunder-sky.com/home_en.asp
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #11 Gepost op: 07-11-2010, 22:47 »
de andere 20% is draagvrag: Electrisch rijden is welliswaar schoner en stiller, maar de energieprint is hoger dan die van een brandsotfauto: Je moet immers eerste de electra maken uit brandstof! (jaja... her en der schijntde zon, maar das ver weg hoor!).

Kernenergie.

En sowieso is de energieomzetting in een verbrandingsmotor zoals die in een motor zit niet echt efficient.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #12 Gepost op: 07-11-2010, 22:52 »
Of windenergie.

Langs de snelweg gewoon veel molens. Kom je leeg te staan daar dan ff een paar kwartiertjes parkeren, samen met alle Priussen 2.0 en andere look-a-likes..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #13 Gepost op: 07-11-2010, 23:08 »
deze dus: http://www.thunder-sky.com/home_en.asp

euhm tja: Nog steed svaag verhaal: Chinese firma die van alles beweert, maar wat maken ze: LYP accu's.. groot ja, maar effe rekenen:

7000Ah, 3.5 V (optimistisch) => 24,5 kWh => 88MJ in 173 kg => zeg 0.5 MJ per kg.  Benzine is ongeveer 32MJ/kg, en diesel 36MJ/kg.   
Je moet dus nog steeds 60x zo veer gewicht mee nemen om dat het equivalent in benzine.....

Stel dat je 10kW gebruikt om te rijden ( optimistisch gerekend met je 100kW max automotor), dan moet je dus na een uurtje rijden 10kWh bijladen: stel dat je dat in 15 minuten wil doen:
dan moet je dus 15 minuten lang 40kW laden...

Nu heb ik toevallig 3 fasen in huis: 3x380V en 32A maximaal, Als ik dat allemaal gebruik, dan haal ik net 36kW.... maar dan mag ik niets meer aanzetten in mijn huis, want dan ligt er een hoofdzekering uit,.

m.a.w.: De accu is er nog lang niet (nog een factor 10 minstens te gaan... en dat gaat wel lukken in een jaar of 10 denk ik),  maar dannog heb je een laadprobleem thuis, wil je snelladen!

Maar OK, een laadstation direkt naast de hoogspanningsmast zou uitkomst kunnen bieden  :D :D ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: de toekomst zero (voor noppy)
« Reactie #14 Gepost op: 07-11-2010, 23:11 »
Jaja...
 
Om een beetje over de snelweg te boenderen in een normaal uitziend karretje (en niet zo'n halve Nuna) of motortje heb je al gauw een 15-20kW nodig. Hoeveel is dat? Nou, onderhand genoeg om een hele straat van stroom te voorzien. Om dat op te wekken met zonnecellen heb je een een half voetbalveld vol met die dingen nodig. En dan kun je dus 1 autootje laten rijden. Is niet echt een optie.
 
Windenergie is niet zoveel beter. Een windmolen levert best aardig wat energie, maar die dingen zijn dan ook zo groot als een half voetbalveld en ze kunnen niet dicht bij mekaar. De zee (ook) volplempen met die dingen is dan nog het beste plan.
 
Ga maar vast beleggen in uraniummijnen: als elektrisch rijden gemeengoed word dan zijn er weinig alternatieven. Nouja, je kunt de benzine altijd nog in de elektriciteitscentrale opstoken.