Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)  (gelezen 6653 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #15 Gepost op: 24-12-2010, 14:19 »
Op basis van welke wet zou een BOA of wie dan ook je aan moeten houden?

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #16 Gepost op: 24-12-2010, 14:20 »
Hoezo onzin? Er staat niet dat het volgens het artikel verboden is verklaart.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #17 Gepost op: 24-12-2010, 14:21 »
Er staat nergens in de wet dat "art. 461" op een bord moet staan.

Post Merge: 24-12-2010, 14:31
Hoezo onzin? Er staat niet dat het volgens het artikel verboden is verklaart.
We hebben het nu weer over dat klompenpadbord.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #18 Gepost op: 24-12-2010, 19:27 »
Daarom ook specifiek in de openingspost:

Als de straat en straatnaam in de verkeerslegger staat is het een openbare weg. Niet openbare wegen staan daar niet in.

Onderstaand linkje geeft wel een duidelijk verhaal over borden 461 Sr

Waar we niet mogen komen
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #19 Gepost op: 24-12-2010, 19:40 »
Er staat echter geen art. 461 op zoals bij Staatscrossbeheer, dus op basis van dit bord valt niet te handhaven.

Gewoon stikkertje plakken net als bij de Vinkenteringpeel...
Problem opgelost.  ::)
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #20 Gepost op: 25-12-2010, 01:16 »
Gelukkig hebben ze in brabant zo te zien geen klompen ;)
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #21 Gepost op: 25-12-2010, 22:18 »
kom op Erik! Gewoon een stickertje plakken of het bord met een spuitbus de kleur van de omgeving geven is niet leuk. Nu hebben we tenminste nog wat materie om ons in te verdiepen tijdens de lange winteravonden. Als we dat soort dingen gaan doen maken we gemeenten, overheden en bosbeheerders vleugellam. Dan zakt de moed in hun schoenen, want borden plaatsen is veelal de manier om ons het leven zuur te maken. Codegroen Nederland kunnen we dan ook grotendeels opheffen. Dat zou ik betreuren. Als borden en teksten onherkenbaar worden gemaakt, valt er weinig bezwaarschrift te schrijven tegen deze borden. Niemand kan dan meer lezen wat de bedoeling is. Ik zou dat nooit zo durven schrijven met mijn naam erbij. Erik, Erik, foei foei foei.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #22 Gepost op: 26-12-2010, 01:48 »
Zijn deze borden sinds kort geplaatst?

Met logo en tekst Landschapsbeheer Utrecht
Borden van een niet meer bestaande organisatie.

4 oktober 2007
Erfgoedhuis Utrecht en Landschapsbeheer Utrecht gefuseerd
Per 1 oktober 2007 gaan beide stichtingen gezamenlijk verder. De nieuwe naam: Landschap Erfgoed Utrecht. Landschap Erfgoed Utrecht wordt de eerste organisatie in Nederland die landschap en erfgoed structureel samenbrengt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #23 Gepost op: 26-12-2010, 09:53 »
Goed speurwerk Dutchie! Zoals ik het begrijp zijn deze borden nog geen jaren oud. Oud misschien wel, maar staan ze er nog geen jaren. Zou dit dan weer een bevestiging zijn van het feit dat verschillende instanties maar wat aanrommelen. In beginsel zijn gemeenten natuurlijk geen voorstander van een bordenwoud, maar neemt men het niet zo nauw met de regelgeving, wanneer er door bepaalde instanties naar eigen inzicht borden geplaatst worden, die de "stille" recreatie bevorderen.
Codegroen wil in 2011 een "kennisbank" in het leven roepen. Dus mocht je nog wat nadere kennis kunnen vergaren over deze Klompenpaden, dan zou dat interessant zijn. Hoe deze "kennisbank" er uit gaat zien, is nog de vraag.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #24 Gepost op: 26-12-2010, 10:31 »
gebied rond Nijkerk/Putten heb ik nog nooit zo'n bordje gezien (of ze vallen niet genoeg op)
als ik de kaartjes bekijk kan ik mijn roodboek rondje wel weer schrappen, gaat uiteraard over veel van deze mooie paden  :o , die echter normaal wel voor gemotoriseerd verkeer opengesteld zijn......
ik zal mijn ogen eens goed de kost geven de komende tijd
gr Hilbert

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #25 Gepost op: 26-12-2010, 11:32 »
Zijn deze borden sinds kort geplaatst?

Met logo en tekst Landschapsbeheer Utrecht
Borden van een niet meer bestaande organisatie.

4 oktober 2007
Erfgoedhuis Utrecht en Landschapsbeheer Utrecht gefuseerd
Per 1 oktober 2007 gaan beide stichtingen gezamenlijk verder. De nieuwe naam: Landschap Erfgoed Utrecht. Landschap Erfgoed Utrecht wordt de eerste organisatie in Nederland die landschap en erfgoed structureel samenbrengt.
Er zijn geen eisen aan die borden. De informatie over de toegang hoeft alleen maar mij 'op blijkbare wijze de toegang door de rechthebbende te verbieden'. Dit is nogal een breed begrip, maar jurisprudentie wijst uit dat er geen verwijzing naar Artikel 461 wsr. op hoeft te staan.

Daarom is het ook niet echt boeiend dat er een niet-bestaande naam op staat. Je zou best reclame op zo'n bord kunnen zetten. (Klompenpaden is heel lang het product geweest van een designstudio op de Utrechtse Heuvelrug, maar sinds kort hebben ze de rechten blijkbaar overgedragen aan andere organisaties).

Maar ik snap je punt. Niet iedereen mag zomaar een bord midden in het bos plaatsen, daarom staat er ook "door rechthebbende is verboden". Maar de borden van klompenpaden worden meestal in overleg met de boer geplaatst, dus daar zal je weinig "winst" mee halen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #26 Gepost op: 02-01-2011, 09:06 »
gebied rond Nijkerk/Putten heb ik nog nooit zo'n bordje gezien (of ze vallen niet genoeg op)
als ik de kaartjes bekijk kan ik mijn roodboek rondje wel weer schrappen, gaat uiteraard over veel van deze mooie paden  :o , die echter normaal wel voor gemotoriseerd verkeer opengesteld zijn......
ik zal mijn ogen eens goed de kost geven de komende tijd

Wanneer kunnen we dat roadbook van je eens komen rijden? Lijkt me leuk!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #27 Gepost op: 02-01-2011, 11:09 »

Wanneer kunnen we dat roadbook van je eens komen rijden? Lijkt me leuk!

dat is 12 februari Ad, zie topic met vooraankondiging. roadbook is/wordt gecheckt en binnenkort volgt meer info v.w.b startplek en -tijd ed.
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #28 Gepost op: 02-01-2011, 18:15 »
"Zelfs wanneer een pad of doorgang niet in de wegen-verkeerslegger voorkomt, kan de zogenoemde gebruiksrecht ervoor zorgen dat de rechthebbende dit pad niet mag afsluiten. Dit laatste komt vooral in het landelijk gebied veel voor bij zogeheten kerkenpaden(historische verbindingen tussen kleine woongemeenschappen en de dichtstbijzijnde kerk."

Bron: Nelec

Misschien is het een idee om die kerkepaden ook eens in kaart te brengen. Blijkbaar geldt daar een 'oud recht' van overpad.

http://www.rondommarkelo.nl/index.php?pagina=routeboekje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: weg met straatnaam en art.461 (klompenpaden)
« Reactie #29 Gepost op: 09-01-2011, 12:40 »
Misschien is het een idee om die kerkepaden ook eens in kaart te brengen. Blijkbaar geldt daar een 'oud recht' van overpad.

Staan wij nu aan de wieg van het "kerkepadenpad" ?
Uiteraard alleen bestemd voor mensen die (per all road motor) ter kerke gaan :-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt