Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Raid de 'L Amité 2012 peiling 28 april t/m 8 mei  (gelezen 9682 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Raid de 'L Amité 2012 peiling 28 april t/m 8 mei
« Gepost op: 01-01-2011, 09:33 »
Kleine peiling; Ik ben eigenlijk van plan om in 2012 de Raid de 'L Amité te doen.
 
Nu zat ik te denken;
Als we nu een groep(je) mensen hebben, is het dan idee om zelf een serviceteam te hebben. Kost misschien/waarschijnlijk (?) iets meer dan via de orga, maar daar staat veel tijdwinst en gemak tegenover! Denk alleen al aan het halen/brengen van je motor naar Parijs.
Ik ken iemand -met serieuze ervaring!- die dat misschien wel zou willen doen!
 
Laat eens weten of je daar evt ook voor in bent? (uiteraard tegen redelijke kosten in verhouding tot de orga!)
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Raid de 'L Amité 2012 peiling
« Reactie #1 Gepost op: 23-01-2011, 09:21 »
Marten,

Een late reactie wellicht, maar het duurt ook nog wel even voor het zover is...

Ik ben voornemens 2012 mee te gaan doen, maar een nitwit op het gebied van meerdaagse rally's. Wat kun je van een serviceteam verwachten? Doen ze 's avonds je onderhoud, of fungeren ze ook als bezemwagen? Regelen zij ook transport van NL naar de start en retour? De orga kan ook transport regelen, maar dan vanaf Parijs (dus dat kost je 2 zaterdagen brengen/halen. Ben wel geneigd om zelf in ieder geval te vliegen.


Ook enig idee van de kosten?

Jeroen
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Raid de 'L Amité 2012 peiling
« Reactie #2 Gepost op: 23-01-2011, 09:26 »
Lees ff het topic over de raid in dakar en andere rallys, heb je al een redelijk beeld.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Raid de 'L Amité 2012 peiling
« Reactie #3 Gepost op: 23-01-2011, 09:30 »
Lees ff het topic over de raid in dakar en andere rallys, heb je al een redelijk beeld.
Heb ik gelezen, daarom wil ik ook meedoen! Ben alleen even benieuwd waarom ik wel/geen aparte serviceteam nodig heb. Daar kan ik niets over vinden (of lees ik verkeerd?).
Find me on Phonebook

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 86
Re: Raid de 'L Amité 2012 peiling
« Reactie #4 Gepost op: 23-01-2011, 10:37 »
Hallo Marten, wellicht ga ik ook mee in 2012 zet mij dus ook maar op de voorlopige lijst + houd me aub op de hoogte van de ontwikkelingen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Raid de 'L Amité 2012 peiling
« Reactie #5 Gepost op: 23-01-2011, 12:42 »
Het simpele idee is als volgt;
Serviceteam zou met truck/auto je spullen mee kunnen nemen (voorkomt voor mij retour Parijs vu Friesland..)
je kunt wat meer (?) spullen meenemen lijkt me.
Tijdens de raid heb je ietwat assistentie op bv afgesproken plaatsen en in het bivac.
het kan in je eigen taal (ik hoor dat er veel frans word gesproken en da's niet m'n sterkste..)
Probleem is echter de kosten.. Je moet denk ik wel 10 man hebben om zoiets redelijk geprijst te krijgen. komt bij dat de orga het ook vrij goedkoop aanbied. Het lijkt me via die orga echter wel wat massaal?
Mijn ervaring met andere rally's waar ik assistentie kocht waren echt heel positief.
 

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Raid de 'L Amité 2012 peiling
« Reactie #6 Gepost op: 23-01-2011, 13:45 »
Dit jaar gaan er een stuk of 10 a 12 mensen van de tenere-club naar de Raid. Volgend jaar bestaat de tenere-club 25 jaar en dan wordt er in die zelfde periode iets anders georganiseerd. Dus dan "mis" je wel wat Nederlanders.

Ik heb dan weer geen ervaring met "Service". De organisatie biedt gewoon ruimte in een grote vrachtwagen om je rally-kist, twee wielen en een grote plunjebaal mee te nemen. Als er onderweg weinig benzine is, dan zorgt de orga voor een vrachtwagen met benzine. De mannen van de bezemwagens zijn ook altijd erg relaxed en willen meestal ook nog wel even helpen om onderweg iets op te lossen (net als overige deelnemers trouwens, want ze rijden niet op tijd).

Onderhoud aan de motoren moet je dan gewoon zelf doen. Maar ik denk dat als je met 10 man iemand inhuurt, dat diegene ook geen tijd heeft om alle motoren te servicen. Mijn motor kan ik uit elkaar halen met 10 stuks gereedschap. Dat kan makkelijk in mijn kist. Voor groot onderhoud of lassen is er altijd wel een klein werkplaatsje in de middle-of-nowhere waar ze je verder kunnen helpen. Ook rijdt er elk jaar een bandenboer mee waar je niet alleen banden en mouse kan kopen, maar waar je ze ook tegen betaling er om kan laten leggen.

Aanstaande donderdag hebben we om 19:30 bij opnoord.nl een bijeenkomst waarin ik en andere mensen wat dingen uit gaan leggen en waar vragen gesteld kunnen worden. Ook mensen die in 2012 mee willen gaan zijn welkom.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 589
Re: Raid de 'L Amité 2012 peiling
« Reactie #7 Gepost op: 24-01-2011, 08:50 »
Ik heb ook wel interesse om in 2012 eens mee te gaan. Heb net een 640 Adventure gekocht 8) 8) 8)
 
Wat betreft het service team. zje ne parle pa franses. Oftwel, ken geen frans, dus extra ondersteuning klint goed.
 
Honda NC700X
KTM 640 Adv '01

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Raid de 'L Amité 2012 peiling
« Reactie #8 Gepost op: 24-01-2011, 09:28 »
@ Komkommer; goeie info Jouke! Jij hebt de ervaring die ik mis. Zoals ik al schreef denk ik ook dat de orga-assistentie een redelijk (en betaalbaar) alternatief kan zijn.
Ik realiseer me dat een "eigen" serviceteam het nodige (extra?) kost.
Evt is het nog een overweging om bv gezamelijk transport visa versa Parijs te organiseren?
Of; misschien moeten we alleen iemand inhuren die Frans spreekt.. :)
 
Jammer dat "OPNOORD" niet in het Noorden ligt.. ::)   want ik was graag even langsgekomen op die infoavond!
 
PS: m'n wijn is bijna op... :-X

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Raid de 'L Amité 2012 peiling
« Reactie #9 Gepost op: 24-01-2011, 10:03 »
Tot nu toe lukte het altijd wel om een met een paar man samen vervoer te regelen. Nu heb ik de beschikking over een busje waar ook nog aanhanger achter kan. Dus ik kan vanaf Utrecht 5 motoren naar Parijs brengen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Raid de 'L Amité 2012 peiling
« Reactie #10 Gepost op: 28-01-2011, 20:17 »
Gister het (leuke) verhaal van Jouke aangehoord. Service voor mij niet nodig, 3 bezemwagens van de orga lijkt me voldoende. Brengen naar Parijs is ook wel zelf te regelen. Ik val dus af.

Jeroen
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Raid de 'L Amité 2012 peiling
« Reactie #11 Gepost op: 28-01-2011, 20:29 »
worden er bi deze rally ook duinen gereden of is het pisten en stenen.
voordat ik alles ga doorlezen
A: dagafstanden
B: terrein
c: gezellie?
d: prijs?
e: aantal dagen van huis?
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Raid de 'L Amité 2012 peiling
« Reactie #12 Gepost op: 29-01-2011, 10:45 »
1 etappe duinen de rest piste en stenen

A. 300-400 km
B. Niet voor absolute beginners, maar je hoeft zeker geen Frans Verhoeven te zijn
C. Ech wel!
D. +/- 2000 euro all-in (inschrijving, vliegen, vervoer motor, brandstof, eten, souvenirs, etc.)
E. 10 dagen

En het is geen Rally maar een Raid, je hebt alle tijd.
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Raid de 'L Amité 2012 peiling
« Reactie #13 Gepost op: 29-01-2011, 10:55 »
1 etappe duinen de rest piste en stenen

A. 300-400 km
B. Niet voor absolute beginners, maar je hoeft zeker geen Frans Verhoeven te zijn
C. Ech wel!
D. +/- 2000 euro all-in (inschrijving, vliegen, vervoer motor, brandstof, eten, souvenirs, etc.)
E. 10 dagen

En het is geen Rally maar een Raid, je hebt alle tijd.

Vorig jaar was 1 etappe echt alleen maar duinen, maar in de dagen daarvoor en daarna kwam je toch ook af en toe een duin tegen.

Offline member

  • Rob
  • Member
  • *
  • Berichten: 87
Re: Raid de 'L Amité 2012 peiling
« Reactie #14 Gepost op: 29-01-2011, 10:56 »
Klinkt allemaal erg goed  :D :D :D
Weet iemand wanneer die in 2012 wordt verreden??