Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kun jij Le Dakar uitrijden?  (gelezen 20499 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #45 Gepost op: 04-01-2011, 23:01 »
Ik zou het nu niet kunnen, Dakar uitrijden. Met voldoende training en voorbereiding zou ik een eind kunnen komen. De finish halen? Met een echt goede voorbereiding zou het moeten kunnen als je de door Dr_Bean aangehaalde neerwaartse spiraal kan vermijden: pech/foutje - laat - weinig slaap - moe - grote fout - einde.

Ik heb niet de drive om minstens twee jaar alles in het teken van Dakar te zetten. En ik verbaas me inderdaad ook over het gebrek aan voorbereiding van sommige deelnemers. Chauffeurs met een navigator waarmee ze niet eerder een rally hebben gereden? Motor waarmee nauwelijks getest is? In mijn ogen kan dat niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #46 Gepost op: 05-01-2011, 00:04 »
Ik tik wel eens 550km weg op een dag, rij zeg de hard roadbook rit van Ad a 330km en 220km heen/terug..
 
Zou dat ook meerdere dagen achter elkaar kunnen met weinig slaap maar 2 weken lang?
 
Kan ook redelijk door gassen op de vlakke banen maar zo hard als ze dat daar doen?
Denk niet dat ik daar zin in heb..
 
En het geld heb ik ook niet  ;D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #47 Gepost op: 05-01-2011, 00:13 »
Over een paar jaar gaan we het zien  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #48 Gepost op: 05-01-2011, 00:35 »
Voor jou doe ik dan wel weer een sponsor ritje ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #49 Gepost op: 05-01-2011, 09:18 »
http://www.hartvannederland.nl/internationaal-2/2011/dromen-van-dakar
Leuk JW! Ik zeg: doorgaan!
Er zijn veel mensen die van alles willen en overal over dromen maar het nooit doen. Maar weinigen hebben het uiteindelijke lef én het doorzettingsvermogen om die wensen en dromen realiteit te laten worden. En meedoen is belangrijker dan winnen (zeker als je weet dat winnen er toch niet in zit met al die toppers erbij).
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #50 Gepost op: 05-01-2011, 09:36 »
Makkie!!

Ik heb het de afgelopen dagen al een keer of vier gedaan! (elke keer als ik na RTL GP m'n bedje in kruip en m'n ogen sluit..) ::)

Maar voor het eggie? Dat is ff andere koek!
Dan heb ik een paar probleempjes:
1: conditie, zolang rijden elke dag trek ik al niet (laat staan dat je daarna nog moet sleutelen..)
2: Skills.. Die eerste 2 dagen over de paden lukt wel, maar die duinen?
3: Heb ook niet de Oudejaarsloterij gewonnen, dus geld is ook een klein probleempje..

Maar als ik die 3 dingen even regel dan gaat het wel lukken!  8)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #51 Gepost op: 05-01-2011, 18:13 »
En meedoen is belangrijker dan winnen

Nee, finishen is belangrijker dan winnen  8)
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #52 Gepost op: 06-01-2011, 13:05 »
en het vergt onnodig veel van je banden waardoor je misschien niet aankomt.
Quinn moet nog veel leren :-X

Het ziet er wel spectaculair uit natuurlijk :)

niet alleen de banden
Citaat
van http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?p=115083#115083

De brandstof voorraad van Quinn is vrij krap en daarom gaan we proberen voordat de duinen komen een grotere tank voor op te zetten. De mate waaraan hij aan het gas schroeft in combinatie met de hoogte veroorzaakt een verbruik waar we nog geen ervaring mee hebben gehad. Quinn verbruikt met zijn rijstijl 30% meer brandstof dan de andere rijders uit het team. Dit is gerechtvaardig aangezien Quinn hiermee tegen de top 10 positie aan het rijden is. De opties varieren van het gebruiken van een geleende tank of het in laten vliegen van een nieuwe tank uit Nederland of de USA. Dit zal voor de rustdag gebeuren of nog sneller zodat Quinn over een paar liter extra kan beschikken en de snelheid niet ten onder hoeft te doen voor de economie.

Die gozer rijdt op een motor die ontwikkeld is in 2005 en houdt de rest bij

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #53 Gepost op: 06-01-2011, 20:43 »
even je feiten juist kennen Zot.

ding is special geprepareerd voor Quinn, andere kop en nog een aantal zaken die door Quinn zijn vaste tuner naar Honda Europe Team zijn gestuurd om de honda naar Quinn zn hand te zetten. et blok van quinn wijkt daarmee duidelijk af van de rest van het Honda Europe team. Dat verklaard dan ook gelijk waarom alleen quinn een andere sproeier setting nodig had op grote hoogte en de overige honda's niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #54 Gepost op: 06-01-2011, 20:49 »
even je feiten juist kennen Zot.

ding is special geprepareerd voor Quinn, andere kop en nog een aantal zaken die door Quinn zijn vaste tuner naar Honda Europe Team zijn gestuurd om de honda naar Quinn zn hand te zetten. et blok van quinn wijkt daarmee duidelijk af van de rest van het Honda Europe team. Dat verklaard dan ook gelijk waarom alleen quinn een andere sproeier setting nodig had op grote hoogte en de overige honda's niet.

Ik ken de feiten.
Motor is ontwikkeld in 2005 door Honda
Dat er aanpassingen aan zitten is aan elke Dakar motor

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #55 Gepost op: 06-01-2011, 21:01 »
Injectie van HM gebruiken? Of is dat te onbetrouwbaar?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #56 Gepost op: 06-01-2011, 21:26 »
we dwalen hieraf van waar het draadje bedoeld is ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #57 Gepost op: 06-01-2011, 22:02 »
Juist... ontopic dus...

Jenny Morgan ligt eruit, gebroken been.... ze heeft er wel mooie plaatjes aan over gehouden



De Bultaco ligt er ook uit.... Die gast op z'n XR250 kan wel sturen.... en de mafkees op de 150cc 2-takt KTM zit op WP8 met 4,5 uur achterstand, die gaat Dakar dus zeker niet uitrijden.

Nog mensen die rookies kennen... dus 1ste keer Dakar en weinig motorervaring?
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #58 Gepost op: 06-01-2011, 22:02 »
Ja .
 
Waarom :  Mentaal grootste factor ga ik kunnen .
               Fysiek kun je tainen is geen probleem als je een doel voor ogen hebt .
               Centen , waar een wil is is een weg , denk ik .
               Het rijden zelf , beetje aanleg/talent en nog flink trainen 
               
 
Rij nog geen jaar serieus offroad , eerste rally zonder problemen uigereden , maar dat is geen vergelijk(transanatolia) als een dakar HL en weet ik al nog meer .
Dan moet je nog een beetje bespaard blijven van ongelukkige omstdandigheden tijdens de rally .
Wel of geen service , kansen worden groter met dat is duidelijk ,maar er zijn er zonder dus niet onmogenlijk .
 
Mhh wie weet
 
Voorlopig gewoon lekker genieten van de beelden elke avond .
 
Olaf
 
               
         

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #59 Gepost op: 06-01-2011, 22:04 »

Voorlopig gewoon lekker genieten van de beelden elke avond .             
         

Tsja... de ene keer heb ik zoiets van; het moet kunnen.... de andere keer denk ik; ben ik blij dat ik lekker voor de TV zit ;) Vooral als je met de motor tussen de auto's en trucks terechtkomt... dat lijkt me echt zwaar klote.
KTM 300 EXC TPI