Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kun jij Le Dakar uitrijden?  (gelezen 20496 keer)

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #75 Gepost op: 08-01-2011, 09:48 »
Jaap van der kooy vondt dat het minste van de Dakar, het werd te commercieel. Hij wil in de toekomst liever amateurrally's rijden, is wel klaar met dit circus.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #76 Gepost op: 08-01-2011, 09:53 »
De Africa eco race is een alternatief,maar den Dakar is en blijft van Parijs naar Dakar (alleen de H L doet dit nog )
 

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #77 Gepost op: 08-01-2011, 13:11 »
Mja, kost natuurlijk ontzettend veel geld om verslag te doen van de dakar, je moet ergens je inkomsten vandaan halen. Daarbij zijn de deelnemers blij dat ze hun sponsors eens goed in het daglicht kunnen zeten. Wie is het niet opgevallen dat Richard gesponsord wordt door Formido?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #78 Gepost op: 08-01-2011, 13:55 »
Wat mij een beetje ergert is dat er alleen maar mediaaandacht is voor mensen die daarvoor betaald hebben...  >:(
Let maar 's op de info die je krijgt op bv RTL7. Het zijn steeds dezelfden die genoemd/gefilmd worden.
Het zal wel zo moeten (commercie en zo), maar 'k vind 't jammer dat de echte helden (m/v) die knokken om het te halen, grotendeels buiten beeld blijven... :-\

Marten , je slaat de spijker op de kop , inderdaad er is veel geld mee gemoeid , als ik je vertel wat Frans betaald heeft voor zijn zendtijd ga je schrikken . je kan er eem mooie nieuwe motor van kopen , maar ja veel zendtijd betekend veel exposure dus eenvoudiger om goede sponsors binnen te halen , dus voor een top rijder is dat dan wel te doen , amateurs daar integen krijgen nauwelijks of geen aandacht .
Bij de komende Libya rally gaat een RTL ploeg mee en gaan ook uitzenden , leuk omdat de deelnemers hier niets voor hoeven betalen     
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #79 Gepost op: 08-01-2011, 14:15 »
ik meende dat daar ook zend tijd gekocht werd/kon kopen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #80 Gepost op: 08-01-2011, 15:47 »
ik meende dat daar ook zend tijd gekocht werd/kon kopen

klopt

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #81 Gepost op: 08-01-2011, 19:23 »

.
Bij de komende Libya rally gaat een RTL ploeg mee en gaan ook uitzenden , leuk omdat de deelnemers hier niets voor hoeven betalen    

Dus ook maar afwachten of jij met je sponsors in beeld komt...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #82 Gepost op: 08-01-2011, 19:55 »
Bij de komende Libya rally gaat een RTL ploeg mee en gaan ook uitzenden , leuk omdat de deelnemers hier niets voor hoeven betalen     

Nee hoor.. je hoeft idd niet te betalen voor het feit dat ze mee gaan, maar als je TV minuten wil, dan moet je die gewoon kopen! (mail is al rondgeweest, de bekende prijzen!)

Mijn idee: Zolang er deelnemers zijn die er voor betalen, zal RTL geld blijven vragen. 



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #83 Gepost op: 08-01-2011, 20:58 »
RTL vraagt zelfs al geld om de gemiste uitzendingen via internet te bekijken  >:(
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #84 Gepost op: 08-01-2011, 21:00 »
ik heb nog nooit iets van RTL gemist wat ik later alsnog wilde bekijken....   ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #85 Gepost op: 09-01-2011, 10:04 »
Citaat
Wat mij een beetje ergert is dat er alleen maar mediaaandacht is voor mensen die daarvoor betaald hebben...  >:(
Let maar 's op de info die je krijgt op bv RTL7. Het zijn steeds dezelfden die genoemd/gefilmd worden.
Het  zal wel zo moeten (commercie en zo), maar 'k vind 't jammer dat de  echte helden (m/v) die knokken om het te halen, grotendeels buiten beeld  blijven... :-\

tja jammer dart het zo werkt maar ik snap wel dat de mannen het doen want bijvoorbeeld hsf krijgt mooi aandacht op knuiman zijn pakkie

vond deze wel grappig http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/01/dakar_fittie.html

om on topic te blijven natuurlijk zou ik dakar fluitend uit rijden  :-X respect voor de uitrijders met een kist onderdelen.

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #86 Gepost op: 09-01-2011, 10:20 »
Eens Frank, de kistrijders zijn de echte helden van de Dakar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #87 Gepost op: 09-01-2011, 11:43 »
Back on topic:
Nog eens over basissnelheid: In de jaren dat ik crosste was ik over het algemeen de traagste, of de een na traagste op de crossbaan, dat in de clubcross overigens, een nationaal startbewijs heb ik nooit gehad. Als ik mijn uitslagen in de Alto Turia zo vergelijk met wat andere gegevens dan verlies ik dus tussen een kwartier en een half uur per uur op de top. Op de crossbaan zou ik door Verhoeven, Depres en de mannen iedere twee ronden gelapt worden.  Da's natuurlijk bar waardeloos. Ik kan er objectief gezien geen bal van.
 
Toch heb ik de indruk dat er in de Dakar wel grotere kneusjes van start gaan. De conclusie moet dan ook zijn dat het helemaal niet om rijvaardigheid gaat, maar vooral om de vraag of je het wilt. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #88 Gepost op: 09-01-2011, 11:54 »
Back on topic:

 
Toch heb ik de indruk dat er in de Dakar wel grotere kneusjes van start gaan. De conclusie moet dan ook zijn dat het helemaal niet om rijvaardigheid gaat, maar vooral om de vraag of je het wilt. 
:stupid:

je rijvaardigheid heeft een invloed op je kansen, je wil bepaalt of het  uberhaupt kan of niet. Als je iet echt wil is bijna alles mogelijk. dat was vroeger al zo bij dat onbereikbare vriendinnetje op school, daarna met je opleiding, toen met je eerste brommer, toen met je baan, toen met je huis, etc etc. maar je moet het wel echt willen en niet alleen "mits de omstandigheden het toelaten"  of nog erger : maar alleen als ik zeker ben dan het gaat lukken". En als dan een van die dingen toch niet haalbaar was heb je alle andere al in de zak. 

voor mij is het moment dat ik dit principe ontdekte het mooiste moment in mijn leven geweest. Maar nu worden we wel heel filosofisch op de zondagochtend,  8) 
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Kun jij Le Dakar uitrijden?
« Reactie #89 Gepost op: 09-01-2011, 12:16 »
Ok, maar dan hoef je dus niks te kunnen, als je maar hard genoeg wilt, dan lukt het vanzelf. Dat lijkt mij niet genoeg: je zult een beetje talent moeten hebben.