De truuk van driften zit 'm volgens mij niet in het diften zèlf, maar in het moment direct na de drift.
Ik ben totaal geen drifter, maar als ik het doe gaat het alsvolgt;
Ik kom (te) hard een bocht in en denk oooops als ik met deze snelheid in stuur ga ik ergens een keer glijden (en op m'n bek)......stoppen betekend snelheidverlies
en als ik een dot gas geef ga ik driften, weet ik wat er gebeurd en heb ik veel minder snelheidverlies.
Eenmaal driftend zet ik alleen de motor in de juiste stand en gaat het gas er af!
Dit betekend meteen het einde van de drift en meteen daarna kan het gas er weer in een vloeiende beweging op.
Op deze manier ben ik dan toch nog netjes de bocht door gekomen en was zeker sneller dan als ik niet had gedrift :-)
Verder is het natuurlijk zo dat je met driften heel gecontroleerd de grens van grip en slip kunt opzoeken.
En al driftend kun je met het gas continue rond dat punt blijven spelen.
Als je niet drift kun je dat punt meestal pas vanuit de greppel bepalen
Theoretisch ben je zonder driften sneller, practisch is het echter zó moeilijk om precies onder het punt van slippen te blijven dat je maar beter gecontroleerd kunt slippen dan op je bek kunt gaan.