Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011  (gelezen 44725 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #150 Gepost op: 10-05-2011, 23:24 »
Mijn ongeredigeerde verslagje, foto's volgen



Wipe your own arse 2000

Vrijdag avond of eigenlijk zaterdag 1.04 uur

Aangekomen in hotel peninsular in porto na gereden te zijn door Ineke en de ns, gevlogen door tap toen weer gereden door de lightrail en het laatste stukje te voet. Alles lijkt te kloppen tot nu toe, het lr station was vlakbij het hotel en de bushalte waar ik morgen vroeg heen moet is hier ook vlakbij. In het vliegtuig zat ik naast een aardige dame die me wist te vertellen dat het niet druk zal zijn in de bus want forensen gaan vrijdagavond al naar huis, zij forensde trouwens ook, tussen Amsterdam en porto, dit weekend moest ze naar huis want in Portugal is het zondag Moederdag. Ze vertelde ook dat ik in de bus een kaartje zou kunnen kopen, wel zo gemakkelijk. Nu naar even douchen en dan lekker slapen, wekker op 6 uur.
Ik ben weer wakker, als je niets bij je hebt kan je alleen aantrekken wat je gisteren uit trok, das zo gebeurt!  ik moer even een tandenborstel kopen want die ben ik toch vergeten, kan vast niet om 6.30 uur in porto. Nu naar de bus, ben benieuwd of dat ook zo makkelijk gaat.

Zaterdag 7 uur sharp, de bus vertrekt, zo gevonden en nu voor de komende 4 uur mijn plek, proberen te slapen want de nacht duurde kort, waar kan je trouwens 4 uur en 300 km reizen voor 13 euro? Hier wel en nog comfortabel ook.

Ik kwam om 11 uur in braganca aan, meteen eren taxi genomen naar de camping waar ik nog 6 Ieren aantrof, zo kon ik dus mooi aansluiten en hoefde ik niet alleen te rijden. Bij vertrek weigerde de lc4 van een van de Ieren maar gelukkig kreeg hij hem met veel vloeken na 15 min aan de praat. We hebben heerlijk gereden , wel veel regen maar het gaf niet. Mooi om te zien hoe makkelijk het ook kan, een meid had haar hele hebben en houwen in 2 kinderfiets tasjes met daar op een matje, slaapzak, fles water en nog wat, alles vast met 1 lullige bungee (elastiek) om de haverklap verloor ze dingen die degene achter haar dan weer opraapte, alleen maar lachen.
Na 100 km besloten naar de camping te gaan om daar in elk geval voor het donker te zijn. Dat lukte, alles zeiknat maar op de camping bleken we in het bad/wc huisje te mogen slapen. Ik had een hele invaliden badkamer voor mij alleen. De volgende ochtend was alles weer droog.

Zondag  met Limburgse BMW vrienden penningmeester en de broers Loek en Toine gereden was gezellig totdat pech met de HP2 van Loek roet in het eten gooide, 2 uur sleutelen bracht geen verbetering totdat! Loek even aan de schakelaar van de zijstandaard rammelde.... Hij liep weer aks een zonnetje. Inmiddels was Peter met zijn LC8 ook aangesloten en hij loodste ons naar de camping. Daar aangekomen zat het terras vol en de bbq brandde, 1 vriendelijke krullenbol rende zich uit de naad om ons allemaal te voorzien van carne grilliade (vlees van de grill) met friet, sla en bier, vooral veel bier.

 maandag eerst weer met de BMW mannen totdat we elkaar kwijt raakten, dat gebeurde vlak voor wat we voor het gemak de Romeinse trappen noemen, een ATB wedstrijd ging er ook vanaf maar ja, die kunnen de fiets op hun schouder nemen, daar is mijn KTM iets te zwaar voor. Het was een lange afdaling over een smak rotspad met steeds een afstapje van 30/40 cm  en een aantal haarspeldbochten die te voet goed te doen waren. Bijna aan het eind gekomen had ik geen achterrem meer, er was gelukkig een plateau waar ik af kon stappen om nieuwe blokken te monteren, dat was niet nodig, even afkoelen en ik kon weer verder. Behalve dat ik hem handmatig om moest zetten in de bochten kwam ik verder ongeschonden beneden en toen? ..... Toen moest ik weer omhoog, dat heeft me met wat hulp toch wel een uurtje gekost, oh wat benijd ik die jongens met een EXC. met Steven en marc op pad, even wennen want het tempo ligt aanzienlijk hoger, is ook niet zo gek want die zware bmw's zijn er niet voor gemaakt om te boenderen. Het was geweldig (woord gebruik ik vaak) aardige jongens, compatibel qua niveau

Inmiddels is het dinsdagavond, vandaag was een monsteretappe van ca 300 km maar wij (Steven, marc en ik) hebben eerst wat onderhoud aan de motoren gedaan en zijn pas om 10 uur vertrokken. Het plan was om eerst een stuk asfalt te pakken en de laatste 100 km track te nemen. Op de track waren echter zo vreselijk veel hekken dat de lol er al snel af was, ook omdat sommige echt op slot zaten en dan moest je pionieren om weer verder te komen. Paul was ook bij ons aangesloten maar die kon het niet bolwerken, mooie paden met af en toe een plas ging nog maar dat pionieren over kleiakkers en door moddervelden was hem echt teveel. Toen we uiteindelijk ook nog voor een on oversteekbare rivier stonden hebben we voor de kortste gps route naar de camping gekozen. Daar waren we dus mooi vroeg zodat we heerlijk gamba's gekookt hebben en hartstikke gezellige avond hebben gehad. Nu nog tanden poetsen en naar bed, 22.30 uur. Tot morgen.

Woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag niets geschreven, we hebben zo veel meegemaakt dat het graven wordt, in mijn geheugen.

Woensdag met Steven en Marc gereden, vooral het laatste stuk os me bijgebleven, brede zandwegen die mooi door het land slingerden, volgens mij soms wel 10 km voluit in met een mooie drift in elke bocht. S'avonds op de camping waren Wilfried en roos er ook weer bij, roos met een getapete knie door een eerder ongelukje. Gelukkig ging het zo goed dat ze morgen weer ging rijden. Onderweg heb ik nog een nieuwe achterband gekocht die Erwin er heel vriendelijk in 20 min voor me heeft omgelegd. Dat had me zelf de hele avond gekost. Roos had een gezamenlijke maaltijd met veel wijn en bier geregeld in een aanpalend natuurmuseum ofzo, erg gezellig, daarna de dag nog afgesloten in de bar maar ik ben gaan slapen.

Donderdag was eerst even wennen aan super veel grip maar na een tijdje ging het weer heerlijk, wat een paradijs is Portugal, elke dag ca 300 km rijden en voor mijn gevoel zeker 80% off road. Van grindpaden met haarspeldbochten tot hoog in de bergen, steile klimmen door brandgangen, mooie slingerpaden met veel doorwadingen  in het dal en zelfs de asfalt km waren ongelofelijk  mooi door dorpen en steden maar vooral in de bergen.
S'avonds heb ik 10 kippen gekocht, roos had een bbq gevonden en drank ingekocht. Ik heb voor de hele meute ca. 30 man piri piri kip gemaakt. Het was een groot succes, alleen al die halve oliedrum helemaal vol kip was een mooi gezicht, en het was nog lekker ook.

Vrijdag, weer op pad met mijn inmiddels vaste rij-maatjes Steven en Marc. Het was weer zo mooi, smiddags kwamen we door de siërra destrella, een gebergte tegen de Spaanse grens. Enorm steile klimmen en afdalingen, harde stenige ondergrond en lange trajecten met tientallen haarspeldbochten, hoogste punt was bij een prachtige traditionele poussda waar we de duurste koffie van de hele week hebben gedronken. Eindpunt op de camping municipal in Guarda waar de opzichter alle kentekens op een lijst heeft opgeschreven maar waar we niet konden betalen omdat de receptie dicht was en bleef.

Zaterdag, mijn laatste rij-dag, het regende pijpenstelen toen we vertrokken, daarom hebben we het eerste stuk van de track afgesneden door een uurtje over de weg te rijden en een uurtje in een café te verpozen, toen was het droog en we waren weer opgewarmd. De laatste 100 km track bracht ons weer op bijzondere plekjes, een begraafplaats voor oude Vespa's bijvoorbeeld. Redelijk vroeg kwamen we op de camping in villa flor waar we heel gezellig samen pasta gekookt en gegeten hebben. Prachtige camping met veel pickniktafels (zouden overal moeten staan) maar waar onderhoud alleen in het seizoen gedaan wordt. Ze mogen wel een week uittrekken om het douche/wc gebouw schoon te maken, wat een bende.
Na het eten nog wat nagepraat, wijntje gedronken en vast afscheid genomen want het zit erop voor mij, de laatste etappe ga ik over de weg om de bus te halen in braganca.
6 uur uit de veren, nog even samen ontbeten en het zootje ingepakt zat ik om kwart voor acht op de motor, 9 uur was ik in braganca op de camping waar ik Danny en een paar Britten aantrof, ze waren er gisteren al heen gereden. Danny zette lekkere koffie voor me en wilde me wel even naar de bus brengen. Daar zit ik nu in, de eerste 2 uur van de rit geslapen en veel schoonheid gemist maar wat ik nu buiten zie is weer onbeschrijfelijk, fotograferen lukt niet door het getinte glas van de bus maar ik zie een groen dal met terrassen en slingerwegen, hier een dorpje, daar een huis, varzea en gioau zegt mijn gps.
Over een uurtje kom ik aan in porto het laatste stukje naar het vliegveld gaat per metro, om 1655 vlieg ik, eind van een geweldig motoravontuur met een stel geweldige mensen. Bedankt Winfried, bedankt Roos,

Wipe your own arse 2000.


Post Merge: 09-05-2011, 13:39
hier de filmpjes die ik gemaakt heb:

YouTube - Broadcast Yourself.


en hier de foto's

http://adventure640.smugmug.com/Motor/Ritten/Wipe-your-own-arse-2000/16970517_gMQZTr
[/qgaaf verslag.................. :)
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #151 Gepost op: 11-05-2011, 00:50 »
wat een mooi land is dat zeg.
De Picasa loopt nu dus morgen zullen er foto's zijn :)
Zal ik nog ff dat kleine matje oppompen of.... mwah toch maar mn eigen bed opzoeken :P

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #152 Gepost op: 11-05-2011, 01:04 »
Shit, heb ik gewoon de piri piri kip gemist :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #153 Gepost op: 11-05-2011, 07:45 »
Prachtig verslag, bedankt Martijn zo kan ik m'n dag goed beginnen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #154 Gepost op: 11-05-2011, 07:47 »
Shit, heb ik gewoon de piri piri kip gemist :(
[/

Je hebt wel meer gemist, die piri kan je inhalen, de rest helaas niet
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #155 Gepost op: 11-05-2011, 08:13 »
eeerg leuke filmpjes

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #156 Gepost op: 11-05-2011, 08:41 »
Je hebt wel meer gemist, die piri kan je inhalen, de rest helaas niet
Oh :P

De foto's zien er inderdaad ge-wel-dig uit. Ik ben ontzettend jaloers en hoop met verve dat er nog een editie komt en dat ik daaraan mee kan doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #157 Gepost op: 11-05-2011, 09:07 »
ik ook ..... en dat ik dan weer mee kan doen
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #158 Gepost op: 11-05-2011, 09:09 »

in 1 woord Geweldig !!
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #159 Gepost op: 11-05-2011, 09:25 »
Het was geweldig rijden in Portugal, en goed gezelschap. Dank aan u allen en tot de volgende keer op welke track dan ook.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #160 Gepost op: 11-05-2011, 10:42 »
Sinds gisterenavond zijn we ook weer terug thuis.

@Roos en Wilfried: bedankt voor de organisatie! Het was geweldig, als er nog een vervolg komt, laat maar weten, ik zal er zijn. Hadden we daar ergens iets van Slovenië gehoord?  8)

@Al die andere: Bedankt voor het gezelschap! Jullie waren geweldig.

@De mensen van Portugal: "I'll be back"
Me gusta la moto, me gustas tu.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 749
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #161 Gepost op: 11-05-2011, 13:17 »
 
Roos en Wilfred, en alle anderen van de "organisatie die niet bestond":
Ik heb geweldig genoten! Het was voor mij grensverleggend.
Een week om nooit te vergeten!
We moesten wat op gang komen, maar uiteindelijk zijn we toch goed "in het zand geraakt".
 
We waren wel wat snel weer weg: voor iedereen waar we nog geen afscheid van genomen hebben: bedankt voor het uitstekende gezelschap. Ik zie jullie graag nog eens.
 
Matje Steeghs
 
En nu even proberen of ik wat foto's en filmpjes opgeladen krijg.

 
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #162 Gepost op: 11-05-2011, 13:42 »
ja, die stond ook mooi geparkeerd daar! :)
Lastig met die berm die af en toe geen berm bleek te zijn maar een groot gat!
 
Mannnen en vrouwen, ik heb een super week gehad!! Ook wij, gisteravond goed thuis gekomen en nuu aan het bijkomen.
 
Bedankt iedereen!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #163 Gepost op: 11-05-2011, 14:06 »
we zijn trots op jullie
maar volgende keer ben ik er bij
kom op met die foto's
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Wipe your own arse 2000 30 april tm 8 mei 2011
« Reactie #164 Gepost op: 11-05-2011, 16:59 »
we zijn trots op jullie
maar volgende keer ben ik er bij
kom op met die foto's
 

das maar beter ook, weet je hoeveel festivalsinas we achter hebben moeten laten
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007