Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011  (gelezen 71368 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #180 Gepost op: 04-07-2011, 13:09 »
Dan hoef jij je de komende weken in ieder geval niet te vervelen!
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #181 Gepost op: 04-07-2011, 13:35 »
Ha,

Maar je hebt het wel heen en terug gehaald. Mooie week was het. En voor volgend jaar inschrijven als snelle service voor de motoren, wat dacht je daarvan?  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #182 Gepost op: 04-07-2011, 14:59 »
Peter, die extra tank is door Martijn fontoin gemaakt en heeft al 1 breslau overleeft... ik heb hem alleen verbetert kwa ophanging, (daar had jij de schrik voor denk ik, hahah)ik had er de volste vetrouwen in en zelfs na sleep en trek werk blijft ie hangen.(ook de back flip heeft ie over leeft.....)
Mijn F2R roadbook electrisch deed het perfect en menig ene heeft staan kijken naar dat roadbook en ik denk dat MD een goede concurent erbij heeft, tevens kun je 2 F2R roadbooks kopen voor de prijs van 1 MD dus voor het zelfde geld altijd een back up...
Ik was zelf huiverig voor mijn eigen gemaakte electrische verbindingen van ico roadbook etc ... maar wonder boven wonder is dat helemaal heel gebleven, alleen de schakelaar die de accu stroom onderbreekt is niet water dicht en dat merk je soms want het hapert nu een beetje , maar ja voor de volgende rally een nieuwe schakelaar (3euro 95) en dat probleem is opgelost.
De roadbook houder van RBC doet het perfect, maar wel je spullen goed in het rubber hangen.
al met al geen schade opgelopen, behalve een duur speedbrain trekbandje dat knapt als ene takelwagen je uit het moeras wil trekken, dus met ouderwets "klimtouw" een verbeterde versie gemaakt.

PS: dat van die eerste plaats bij de teams is dankzij de andere teamleden, die rijden zo snel dat ze mijn tijd weer goed gemaakt hebben.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #183 Gepost op: 04-07-2011, 15:05 »
Voor alle duidelijkheid, zie het als een compliment. Op het eerste gezicht zag het er (m.i.) niet uit maar het is wel de hele rally blijven werken c.q. op zijn plaats blijven zitten. En daar gaat het om. Dat roadbook is trouwens wel mooi strak gemaakt. En dat voor dat geld.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #184 Gepost op: 04-07-2011, 15:12 »
moet ff kwijt dat het team, dus naast de rijders, Rico, Bas en Rob maar ook de de "service" Jan, Henk ,Willy  allemaal toffe gasten zijn!.
Ik ga vanavond mijn ervaringen een beetje per dag proberen te herbeleven hier.
moet weer aan het werk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #185 Gepost op: 04-07-2011, 18:28 »
 :stupid: :stupid: vwb onze teamgenoten. Het was een indrukwekkend evenement waar we weer voor vele uren aan verhalen hebben meegemaakt. En met de tijd zullen deze verhalen nog wel wat mooier worden ;)
Ben heel benieuwd naar het fotoboek dat we bij Dutch rally press hebben besteld en hoop dat daar een foto van een BMW staat die met een kraan uit de modder wordt gehaald :D , want dat heb ik helaas gemist. Het vermoeide gezicht van Gerjan heb ik wel bij enkele andere moddergaten ook zelf gezien. Bij een doorwading hebben Gerjan, Simon, een Duitser en ik zelfs besloten om de motoren naar de overkant te dragen. Met 4 man en 2 takken is dat met enige moeite redelijk te doen.
Zeker voor herhaling vatbaar. :)


Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #186 Gepost op: 04-07-2011, 18:36 »
:stupid: :stupid: vwb onze teamgenoten. Het was een indrukwekkend evenement waar we weer voor vele uren aan verhalen hebben meegemaakt. En met de tijd zullen deze verhalen nog wel wat mooier worden ;)
Ben heel benieuwd naar het fotoboek dat we bij Dutch rally press hebben besteld en hoop dat daar een foto van een BMW staat die met een kraan uit de modder wordt gehaald :D , want dat heb ik helaas gemist. Het vermoeide gezicht van Gerjan heb ik wel bij enkele andere moddergaten ook zelf gezien. Bij een doorwading hebben Gerjan, Simon, een Duitser en ik zelfs besloten om de motoren naar de overkant te dragen. Met 4 man en 2 takken is dat met enige moeite redelijk te doen.
Zeker voor herhaling vatbaar. :)

Wat zijn de tijdstraffen voor het ontwijken van die doorwadingen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #187 Gepost op: 04-07-2011, 18:38 »
cp missen is 2 uur.
 drie keer raden waarde cp staan..... en nee je mag niet omrijden en dan langs de cp.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #188 Gepost op: 04-07-2011, 19:20 »
Top gedaan mannen. Kim/Rob, wanneer is die sterke verhalen en bier-avond?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #189 Gepost op: 04-07-2011, 19:32 »
Nr 66 (was dat niet Wortel??) staat hier ook lekker op de foto, bijna een hele pagina alleen voor hem  :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #190 Gepost op: 04-07-2011, 21:07 »
Top gedaan mannen. Kim/Rob, wanneer is die sterke verhalen en bier-avond?
Zodra Ferd en zijn collega's het fotoboek klaar hebben en we de sterke verhalen met foto's kunnen onderbouwen.  (Ferd, kun je ook een foto van een Poolse bizon toevoegen?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #191 Gepost op: 04-07-2011, 22:10 »
Nr 66 (was dat niet Wortel??) staat hier ook lekker op de foto, bijna een hele pagina alleen voor hem  :-*

Klopt dat was ik, ik weet nog steeds niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen om daar op die manier overdwars terecht te gekomen... het ding stond muur en muur vast.

Ik dacht met veel gas erin dan kom ik er wel door maar helaas werd ik gelanceerd en ging zelfs kopje onder.. gelukkig heeft niemand dat gezien...  ::) ik heb wel GertJan voorbij zien komen en die was helemaal naar de kl....te, , hij heeft zich later wel 10x verontschuldigd dat ie me niet kon helpen... -> nogmaals Gert-Jan; het geeft niet...  ;)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #192 Gepost op: 05-07-2011, 12:14 »
Klopt dat was ik, ik weet nog steeds niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen om daar op die manier overdwars terecht te gekomen... het ding stond muur en muur vast.

Wortel: Je bent gewoon erg fotogeniek - ik heb ook stapels mooie foto's van je ;)
Het was erg tof weer! Ik heb dit jaar (met dank aan Ferd!) veel meer foto's van motorrijders gemaakt dan vorig jaar, en dat vond ik geweldig om te doen. Kortom: het smaakt naar meer, mag ik jullie voor volgend jaar vast weer boeken voor de Breslau? :)

Groet! Bas

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #193 Gepost op: 05-07-2011, 14:51 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Breslau 25 juni t/m 2 juli 2011
« Reactie #194 Gepost op: 05-07-2011, 20:48 »

OP donderdag vertrokken Rob en ik zoals altijd met de aanhanger vol zooi en de auto volgepropt.


 en reden we richting Brabant. Daar zouden we met de rest ons samen voegen en doorrijden. Aanvankleijk had men het over een camper met aanhanger en een pickup. Eenmaal aangekomen was de pick up vervangen door een vracht auto! omgebouwt tot camper/motor garage. Eenmaal overgeladen reden we door konde we beter kennis maken met ons team.
Rico had al meerdere malen Breslau gereden, Willy ook en tevens oud dakarist, helaas had hij zijn been gebroken recent dus meerijden deed hij niet, wel was hij mee voor de service.
Henk was ook gevraagt ook voor de service, henk was speedway kampioen en motorgids en Jan reed de camper ook oud Crosskampioen. In Breslau zou BAs nog komen bas van countryhill enduro CH, motorgids en avonturier begreep ik vande andere. Daar zat Brommer dan, euh 4 jaar offroad ervaring....
In de avond in Duitsland de boel neergzet wat gegeten en toen op de parking gaan slapen.

ziet er toch anders uit dan een auto met aanhanger.
 
De volgende morgen kwamen we reeds andere deelnemers tegen, hier het Ural team veldhoven, zij waren de nacht doorgereden en gingen ff tanken.

 
Vrijdag tegen de middag kwamen we aan in Breslau op het biveauc, man wat was dat GROOT. De meest vreemde creatie's mega trucks, service trucks etc was een spectakel voor het oog.

 
 
 
 
 
 

Uploaded with ImageShack.us
 
Meer van dit soort dingen stonden er over wel 10 voetbal velden groot terrein.
Snel kamp gemaakt, en er aangemeld spullen gehaalt etc. Vrij snel werd er al om geroepen dat men de tenten goed vast moest zetten ivm met het nood weer wat er aan kwam... WAT, no way, ik had al de kriebels en dan ook nog regen, snel de motor gepakt en door de keuring gebracht wat overig niet veel voor stelt..
En klabam onweer regen, bah.... gelukkig duurde het niet lang.
 
We maakt nog een rondje en de orga had mooie tenten
.
 
 Vroeg naar bed, geen bier en morgen vroeg weer op, dat was het motto.
 
Zaterdag de Proloog.
 
 
 
 
Prestart was om x tijd, ik weet het niet meer, in mijn gedachten gingende water en modderbakken me al tegemoet komen, waarom deed ik dit?

Motors starten twee bij twee om de minuut, Rob start en is weg, nog 30 seconden, 10, 5, 3,2,1, klik, klikerdeklikliklikl, kut mijn motor start niet!
Aangerent, geduwt etc, ding deed niks *&*((*&^%^&..
 terug gelopen naar de service auto en met start kabels de boel aande praat gekregen.. Willy had ene setje mini start kabels bij zich die ik meekreeg voor als ik onder weg stil viel...ik dacht nog alsof men in een modderbak of moeras me ff gaan starten, maar gretig nam ik ze mee just in case.

PFF geen relaxede begin vande wedstrijd... ik door de pre start gestressed, kom ik na 500 meter bij de echte start... staat een hele rij te wachten... kut wat nu motor uit of aan, dadelijk start ie niet meer, maar anders wordt ie te warm....
laten lopen, en na 4 minuten de echte start, op naar de stad voor de proloog in het aqau park!.
Eenmaal daar gekomen toch maar de motor uit gezet en hopen dat ie daarna weer starte.
Lopend naar het start hokje en dan opstellen 6 naast 6 voor een heuveltje, 3 rondjes en dan weer weg de stad uit voor naar een zand proef.
Start en hop daar gaan we, ik denk doe lekker rustig aan, zal niet vandaag al de boel in de soep rijden. rustig 3 rondjes gereden en ik begin me af te vragen, waar zijn die water bakken nu? en de modder shit en de humpidumpies?

Viel mee het begin. Door de stad weer gereden naar een veld weg en daar een navigatie proef en het werd duidelijk dat navigeren wel belangrijk werd in deze rally, omde soms 20 50 80 meter een nieuw plaatje. Afijn alles gereden en terug naar het kamp. Dag 1 was gedaan, viel me eigenlijk erg mee, maar ik kon me niet voorstellen dat de rest van de rally ook zo zou zijn.....
 
 

 
Het niet starten zou te maken kunnen hebben met losse accu schroefjes werd mij verteld(dacht dat Wortel dat zei) en idd ze zaten los!

Met een goed gevoel naar bed en maar afwachten watde dag erna brengen zou?