de volgenende proef begon, het qweer was wat donkerder geworden, ik weet het niet precies meer maar er zat een lang stuk spoorweg bij een roadbook dat mijn inziens niet klopte een doorwading met glibberige shit en een CP bij het kersen vrouwtje, ik was al een beetje door getrilt vande spoorweg(zonder balken, of ze hadden het gevult met grind) Kwam ik bij het tankstation aan, daar stond een ambulace en een deelnemer werd meegenomen. ondertussen werd het donkerder en wat miezerig en koud. Ik was wat moe aan het worden en nam te weinig rust, snel tanken en doorgaan, hup naar de volgende proef, weer over een spoor met balken en rommel erop, gaten die niet allemaal in het roadbook stonden en daarna door de bossen, man wat reed ik belabbert toen, er heel veel boomwortels en met regfelmaat een flinke slag op het wiel, Op gegeven moment was ik er klaar mee die stomme boomwortels. Op dat moment kwam ik Rob tegen en die hielp een motorrijden, deze werd ook door de ambulance meegenomen, nekbrace om etc, hij was geklapt over ene boomwortel... hmmm ik had er geen zin meer, moest nog 1 proef doen maar vondt het wel welletjes, begon weer iets te miezeren ende combinatie van donker bos met mierzer opde bril en mijn ogen, is geen goed combi, uitzicht op de brancard deed ook niet echt meehelpen. Gekeken waar het basis camp was en dat was op 20 km hemels breed. Ik besloot toen om naar het kamp te rijden. Eenmaal opde harde weg had ik al spijt want ik voelde me weer wat beter worden, minder moe, en op het kamp zelf dacht ik, kut, had ik maar gewoon uitgereden. Afijn uurtje later of kwam rob aan, het regende al best hard , dus toch een goede keuze om eerde te stoppen) en Rob wist te vertellen datde laatste proef geneutraliseerd was omdat er teveel ongelukken waren gebeurt ende mannen vande CP moesten deze verlaten om te helpen. dit bevestigde mijn keuze. Helaas de Hannibal niet uitgereden maar acht, een rally is meer dan 1 dag, volgende keer beter. Eerder rust nemen en niet vergeten te eten.
De laatste dag was een rondje van 30 km die moest je twee maal rijden.
Dan 140 km naar Dresen over de autobahn of motor opladen, eenmaal daar dan 3 rondjes over de crossbaan voor de toeschouwers.
De 2 rondens waren brede snelle paden zand banen open vlaktes, snelheid zat er goed in, navigeren ging goed, toen moest mijn ICO weer raar doen. Hij stond weer op 70.06
ik wist wat te doen dus uitbouwen resetten en doorgaan. koste deze keer maar 25 minuten tijd. Weer knallen en toen kwam het beruchte punt 18.18 km
De afstand klopte het plaatje niet, ik miste een boom? maar ja er waren zoveel plaatjes die niet klopte? dus toch naar links gegaan. Rob kwam terug rijden en gebaarde iets, ik denk ik volg gewoon mijn eigen pad. Achter af bleek dat als je 200 m verder reed er een CP stond en het plaatje daar wel klopte, maar de afstand niet.
Ook hier werd hevig gediscusieert late rop de avond.
De proef eindigde met een diepe doorwading maar zoals Gerjan al zei: met injectie en hoog luchtingang niet zo problematisch.
PFFF ik had het gehaalt, nu nog 2 rondjes crossbaan en klaar is brommer.
Het crossbaantje was 1 modedrpoeltje, een heuveltje ene kuilteje ene modderbak en humpidumpies.
De gehel weel niet echt gevallen of en nu stond er publiek.... en ja hoor bij de modderbak ging ik al fout en ik lag er net niet in maar ze moesten me wel meehelpen omhoog te trekken, de humpidumpies ging als ene oud wijf en bij de tweede ronde humpidumpie zat ik vast, vol gas probeerde ik eruit te komen ging niet. ging wel! alleen zo snel dat mijn motor tussen me benen omhoogvloof een salto maakte en op zijn zadel en stuur/roadbook lande en stil bleef liggen....... Kut denk ik zal toch laatste dag en dan schade? Nee gelukkig niet, er was helemaal niks stuk?!!!
Ik trok hem weer recht koste wat moeite en ineens stond Alex naast me, die was ff over het hek gesprongen om me te helpen, thanx!. tweede rondje gereden en klaar was het. Het weer werd er niet beter op.
Laatste dag is een show dag, 2 rondjes crosbaan dan een zandafgraving voor ene proef van 4 kilometer dan naarde stad voor show finisch weer terug naar kamp 2 rondjes voor publiek.
Crossbaantje ging goed, zand groeve was tricky, het navigeren ging opde meter en menig een zal vertellen dat het roadbook niet klopte(ook ik) maar het klopte wel en uit eindelijk was ik eruit. Er waren nog veel rijders aan het zoeken in de zand groeve, de auto's kwamen erbij en het werd een zooitje, via SMS kreeg ik te horen dat ook deze proef geneutrliseerd was... jammer want ik had ene goed tijd gezet. naar de stad foto'trekken, terug naar crosbaan voor de verplichte 2 ronden voor publiek , als je dat niet deed kreeg je 30 minuten straftijd.. Maar aangekomen stond er een ambulance, een Jeep had een tijdwaarnemer omvergereden, zwaar gewond.. Alles liep vast, de orga had moeite om alles geregelt te krijgen, het weer werd slechter, de motor rijders wilde 2 rondjes rijden en dan klaar maar dan ging niet omdat de nog auto rijders waren die nog niet eens gestart waren... Wachten wachten sommige mensen gingen al naar huis, jammer dan die 30 minuten maar de mannen die voor het klassment gingen wilde die 30 minuten niet aan hun broek. Toen werd verteld dat het vrijwillig was, ivm de "chaos"maar dat we iig voor het publiek nog ff een rondje wilde maken. Is goed, ik stond er ook, maar er kwamen steeds meer auto's die nog moesten starten en wij maar wachten, toen was ik er klaar mee, ik wilde een biertje, droge kleren. dus ik stapte uit de rij. Ff laten begon het hard te regen en de die hard motorrijders, waaronder Rico bas, Rob, Alex maakte een publiek rondje, en dat was dat.
Iedereen heel aangekomen, alle motors deden het nog. Tijd voor drank.
Er zijn mensen die praten er veel over en zijn erbij die praten niet maar doen, die laatste eindigen hoog (rico, Bas Alex Rob) de eerste compenseren hun klassement plaats door het praten , hahahaha.
Mensen het was een geweldige week, leuke mensen ontmoet (Jan, Henk,Willy en vele anderen) zeker voor herhaling vatbaar. De laatse dag was door het weer en het ongeluk iets minder leuk maar mag geen domper zijn voor de rest van de week.