OP donderdag vertrokken Rob en ik zoals altijd met de aanhanger vol zooi en de auto volgepropt.
en reden we richting Brabant. Daar zouden we met de rest ons samen voegen en doorrijden. Aanvankleijk had men het over een camper met aanhanger en een pickup. Eenmaal aangekomen was de pick up vervangen door een vracht auto! omgebouwt tot camper/motor garage. Eenmaal overgeladen reden we door konde we beter kennis maken met ons team.
Rico had al meerdere malen Breslau gereden, Willy ook en tevens oud dakarist, helaas had hij zijn been gebroken recent dus meerijden deed hij niet, wel was hij mee voor de service.
Henk was ook gevraagt ook voor de service, henk was speedway kampioen en motorgids en Jan reed de camper ook oud Crosskampioen. In Breslau zou BAs nog komen bas van countryhill enduro CH, motorgids en avonturier begreep ik vande andere. Daar zat Brommer dan, euh 4 jaar offroad ervaring....
In de avond in Duitsland de boel neergzet wat gegeten en toen op de parking gaan slapen.
ziet er toch anders uit dan een auto met aanhanger.
De volgende morgen kwamen we reeds andere deelnemers tegen, hier het Ural team veldhoven, zij waren de nacht doorgereden en gingen ff tanken.
Vrijdag tegen de middag kwamen we aan in Breslau op het biveauc, man wat was dat GROOT. De meest vreemde creatie's mega trucks, service trucks etc was een spectakel voor het oog.
Uploaded with
ImageShack.us Meer van dit soort dingen stonden er over wel 10 voetbal velden groot terrein.
Snel kamp gemaakt, en er aangemeld spullen gehaalt etc. Vrij snel werd er al om geroepen dat men de tenten goed vast moest zetten ivm met het nood weer wat er aan kwam... WAT, no way, ik had al de kriebels en dan ook nog regen, snel de motor gepakt en door de keuring gebracht wat overig niet veel voor stelt..
En klabam onweer regen, bah.... gelukkig duurde het niet lang.
We maakt nog een rondje en de orga had mooie tenten
.
Vroeg naar bed, geen bier en morgen vroeg weer op, dat was het motto.
Zaterdag de Proloog.
Prestart was om x tijd, ik weet het niet meer, in mijn gedachten gingende water en modderbakken me al tegemoet komen, waarom deed ik dit?
Motors starten twee bij twee om de minuut, Rob start en is weg, nog 30 seconden, 10, 5, 3,2,1, klik, klikerdeklikliklikl, kut mijn motor start niet!
Aangerent, geduwt etc, ding deed niks *&*((*&^%^&..
terug gelopen naar de service auto en met start kabels de boel aande praat gekregen.. Willy had ene setje mini start kabels bij zich die ik meekreeg voor als ik onder weg stil viel...ik dacht nog alsof men in een modderbak of moeras me ff gaan starten, maar gretig nam ik ze mee just in case.
PFF geen relaxede begin vande wedstrijd... ik door de pre start gestressed, kom ik na 500 meter bij de echte start... staat een hele rij te wachten... kut wat nu motor uit of aan, dadelijk start ie niet meer, maar anders wordt ie te warm....
laten lopen, en na 4 minuten de echte start, op naar de stad voor de proloog in het aqau park!.
Eenmaal daar gekomen toch maar de motor uit gezet en hopen dat ie daarna weer starte.
Lopend naar het start hokje en dan opstellen 6 naast 6 voor een heuveltje, 3 rondjes en dan weer weg de stad uit voor naar een zand proef.
Start en hop daar gaan we, ik denk doe lekker rustig aan, zal niet vandaag al de boel in de soep rijden. rustig 3 rondjes gereden en ik begin me af te vragen, waar zijn die water bakken nu? en de modder shit en de humpidumpies?
Viel mee het begin. Door de stad weer gereden naar een veld weg en daar een navigatie proef en het werd duidelijk dat navigeren wel belangrijk werd in deze rally, omde soms 20 50 80 meter een nieuw plaatje. Afijn alles gereden en terug naar het kamp. Dag 1 was gedaan, viel me eigenlijk erg mee, maar ik kon me niet voorstellen dat de rest van de rally ook zo zou zijn.....
Het niet starten zou te maken kunnen hebben met losse accu schroefjes werd mij verteld(dacht dat Wortel dat zei) en idd ze zaten los!Met een goed gevoel naar bed en maar afwachten watde dag erna brengen zou?