Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Willen jullie even meedenken?  (gelezen 9211 keer)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2348
Willen jullie even meedenken?
« Gepost op: 05-02-2011, 19:49 »
Momenteel heb ik twee motoren: een Aprilia Shiver voor op de weg en een DRZ voor ernaast. Erg luxe dat ik kan kiezen natuurlijk, maar met twee kleine kinderen en een full-time baan komt het er maar 1-2 keer per maand van om te gaan rijden. En dan zijn twee motoren eigenlijk weer te veel van het goede, ook omdat ik voor eentje een stallingsplek huur, wat niet goedkoop is in Amsterdam. De andere kan ik nog net naast mijn auto kwijt in de parkeergarage :)

Nu overweeg ik dus beide motoren te vervangen voor eentje waarmee ik zowel als naast de weg kan rijden (eventueel met twee sets wielen). Het off-road rijden beperkt zicht tot roadbookritjes en rijden op het Noord-Franse platteland. Geen rally's of enduro's dus (voorlopig). De ritten op de weg bestaan vooral uit binnendoorwegen, maar een uurtje snelweg is soms ook noodzakelijk om op tijd thuis te zijn voor Boer zoekt Vrouw Studio Sport :D Reizen zal ik er in ieder geval niet mee doen. Ik heb overwogen om een extra set wielen te kopen bij de DRZ, maar die motor vind ik eigenlijk wat te iel voor snelweg rijden  :-\

Zelf heb ik al zitten kijken naar de KTM 690, de Husqvarna 630 en de Yamaha XT660, maar jullie hebben hopelijk nog meer ideeën :confused:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #1 Gepost op: 05-02-2011, 19:54 »
DR650 onderschatte alleskunner!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #2 Gepost op: 05-02-2011, 19:57 »
KTM lijkt me de ideale, XT660 is in alles de mindere van de KTM (muv mischien de prijs), Huskie kan, als je iets anders dan anderen wilt, BMW X-Challenge lijkt me ook een goede kandidaat, XT660Z Tenere misschien, of een XR650R (maar dat is alleen kicken), en idd de DR650








of een TTR natuurlijk, da's eigenlijk de beste van allemaal.    :-X
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #3 Gepost op: 05-02-2011, 20:22 »
hangt er net van af welke balance je wil: wat vind je belangrijk?

't zal een compromis blijven... vooral mbt de banden bijv: Voor natte franse klei heb je echt nopjes nodig... en rijden op de weg gewoon weer niet zo best. Minder gewicht is natuurlijk beter.

690 is wel een mooie compromis. Y 660 voor als je meer aan de weg en een sporadisch offroad uitstapje wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #4 Gepost op: 05-02-2011, 20:24 »
690 kan echt prima de prima op de snelweg hoor. Ben er al eens mee naar Engeland mee op vakantie geweest. Den Haag Calais deels via snelweg. Loopt als een zonnetje bij 120-130, belast je hem echt niet mee... Ik zou een 690 nemen, offroad ook prima...euhh wel een tweede setje wielen erbij dan he

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #5 Gepost op: 05-02-2011, 20:30 »
Ik wist het ook wel.
Als je toch al van plan bent die twee kinderen motoren de deur uit te doen dan is dit mooi DE gelegenheid om een 690 te kopen.
En anders als second best een tweedehandse 640 Adventure.
Hou je misschien nog wat centjes over om met de kids naar de TT Efteling te gaan en te tracteren op een paar pilsjes ijsjes.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #6 Gepost op: 05-02-2011, 20:44 »
Wat is er mis met de good old Super Ténéré? Snelweg vreet-ie prima, offroad een uitdaging bij natte omstandigheden. Het blijft een compromis, maar hoe offroad is offroad? Op een Allroadforum? Ligt er ook een beetje aan of je een Roel van Velzen of een Ted van der Parre bent. Voor erg weinig kun je ze al vinden, niet kapot te krijgen, zijn vaak weinig gebruikt voor offroad. Hmm, hoe zou dat komen?
Nee, goeie fiets!
As je maar niet falt!

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2348
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #7 Gepost op: 05-02-2011, 20:55 »
Bedankt voor de tips so far  :)
De nieuwe Super Tenere is net zo zwaar als mijn huidige twee motoren samen, dus die valt iig af  :P

Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #8 Gepost op: 05-02-2011, 21:12 »
Had het ook niet over de nieuwe, ik denk meer uit de betaalbare hoek (gezien mijn eigen budget). 750 is meer dan genoeg voor op de weg, en al bijna veel voor offroad.
As je maar niet falt!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #9 Gepost op: 05-02-2011, 21:30 »
Momenteel heb ik twee motoren: een Aprilia Shiver voor op de weg en een DRZ voor ernaast. Erg luxe dat ik kan kiezen natuurlijk, maar met twee kleine kinderen en een full-time baan komt het er maar 1-2 keer per maand van om te gaan rijden. En dan zijn twee motoren eigenlijk weer te veel van het goede, ook omdat ik voor eentje een stallingsplek huur, wat niet goedkoop is in Amsterdam. De andere kan ik nog net naast mijn auto kwijt in de parkeergarage :)

Nu overweeg ik dus beide motoren te vervangen voor eentje waarmee ik zowel als naast de weg kan rijden (eventueel met twee sets wielen). Het off-road rijden beperkt zicht tot roadbookritjes en rijden op het Noord-Franse platteland. Geen rally's of enduro's dus (voorlopig). De ritten op de weg bestaan vooral uit binnendoorwegen, maar een uurtje snelweg is soms ook noodzakelijk om op tijd thuis te zijn voor Boer zoekt Vrouw Studio Sport :D Reizen zal ik er in ieder geval niet mee doen. Ik heb overwogen om een extra set wielen te kopen bij de DRZ, maar die motor vind ik eigenlijk wat te iel voor snelweg rijden  :-\

Zelf heb ik al zitten kijken naar de KTM 690, de Husqvarna 630 en de Yamaha XT660, maar jullie hebben hopelijk nog meer ideeën :confused:
Je weet al wat ik ga zeggen :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #10 Gepost op: 05-02-2011, 21:52 »
Johanxr reed met z'n 690 van woudenberg naar Aras de los olmos, zette er verse noppen op, reed de Alto Turia Rally, (1500 km serieus ofroad) zette er weer wegbanden op een reed in een ruk naar luxemburg voor het clubweekend van de z'n motorclub, en vervolgens door naar Woudenberg. Toegegeven: Hij meldde wel dat het een beetje veel was. ::)
Met andere woorden: de 690; dat is hem wel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #11 Gepost op: 05-02-2011, 22:06 »
DRZ 400 en die ene keer dat uurtje snelweg beetje balen, maar verder overal plezier. In tijd uitgedrukt het maximaal haalbare compromis

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #12 Gepost op: 05-02-2011, 22:12 »
Ik heb zelf een Aprilia Pegaso Trail, zelfde blokje als de XT660, kan heel goed op de snelweg meekomen.
Naast de weg kan die ook nog eens heel aardig meetuffen!
En.... het is een Aprilia.

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #13 Gepost op: 05-02-2011, 22:48 »
Kun je je DRZ niet wat geschikter voor de snelweg maken door zn tandwielverhouding aan te passen.


Om voor rijden met Appie naar Noordfrankrijk te rijden, pas ik ook mn tandwielverhouding van mn DR350 aan. Maakt hem een echte kilometervreter. Althans, dat maak ik mezelf voorlopig wijs  ::)
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Willen jullie even meedenken?
« Reactie #14 Gepost op: 05-02-2011, 23:34 »
Je bent lid van de DTA, dus het wordt tijd dat je daar gevolg aan geeft  ;)