Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KM teller incl nullen dagteller  (gelezen 6125 keer)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: KM teller incl nullen dagteller
« Reactie #15 Gepost op: 11-04-2011, 20:37 »
Nah, met het laatste roadbookritje verbrande ik mijn kleppen, dus wil er geen gewoonte van maken tijdens het roadbookrijden  ;D
Lijkt me wel leuk om een temperatuurindicatie te hebben.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: KM teller incl nullen dagteller
« Reactie #16 Gepost op: 12-04-2011, 12:41 »
Wat maken de kit's zo model-specifiek? En is de Vapor ook geschikt?

De plek van de opnemer; die wordt meestal ergens bij de remklauw vastgezet met een zelftappertje.

Vapor is ongeschikt om als rallycomputer te dienen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 589
Re: KM teller incl nullen dagteller
« Reactie #17 Gepost op: 12-04-2011, 12:50 »
En ook de temperatuur sensor ... Is model afhankelijk (er zijn ook algemene sensoren b.v. in de waterslang. Moet je hem dus wel doorknippen)
Honda NC700X
KTM 640 Adv '01

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: KM teller incl nullen dagteller
« Reactie #18 Gepost op: 12-04-2011, 12:58 »
Dat zou ik dus niet snel doen, zo'n waterslang doorsnijden. Weer een plek waar een zwakste schakel kan ontstaan.

Er bestaat van Trailtech een sensor, in meerdere schroefdraadmaten, die zo op het ontluchtingsnippel past van de linker radiator (Japanse motoren). Voor de luchtkoelers heb je een versie die een koperen ringetje kent waar de sensor op zit, om bijv. tussen een olieleiding vast te klemmen. Gewoon ff kijken op hun site, www. trailtech.net

Overigens, eergisteren was ik een langzaam stuk aan het rijden in het bos. Een EXC 450, goed onderhouden, looste zijn koelvloeistof al. De RMZ hield zich gelukkig goed, nog geen wolkje aan de lu.. eh radiator. Mijn temperatuursticker gaf aan dat de radiator 96C of hoger was geweest. Ik heb er wel zo'n klein condensatievaatje tussenhangen.

Je hebt stickers die hun kleur weer verliezen bij afkoelen, maar ook stickers die permanent hun 'stand' bewaren. Die plak je gewoon boven op je radiator en in jouw geval op je blok of cylinder.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 589
Re: KM teller incl nullen dagteller
« Reactie #19 Gepost op: 12-04-2011, 14:48 »
Dat zou ik dus niet snel doen, zo'n waterslang doorsnijden. Weer een plek waar een zwakste schakel kan ontstaan.
:stupid: ... Toch eigenlijk wel .... Voor de duidelijkheid: Mee eens bedoel ik ;)
Honda NC700X
KTM 640 Adv '01

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: KM teller incl nullen dagteller
« Reactie #20 Gepost op: 12-04-2011, 16:47 »
Inmiddels besteld bij quadtuning.nl. Duurder dan het eerder genoemde oemcycle.com maar ik werd goed geholpen met advies over wat ik nodig heb en ik koop mn spul het liefst gewoon in Nederland.
Liever gelast dan geleaset