Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Moet even een fail-moment van me afschrijven  (gelezen 4181 keer)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Gepost op: 08-02-2011, 17:09 »
Heb een interessant dinsdagmiddag ritje achter de rug. Als je geen zin heb in gewauwel, raad ik aan niet verder te lezen ;)

Mooi weer, een vrije dag. Ik besloot te gaan kijken hoe de vegetatie in het Drents friesche wold erbij stond, na op het nieuws gehoord te hebben dat de natuur de lente vroeg aan voelt komen.

Crosslaarzen aan, de DR aangetrapt, die richting op en op zoek naar mooie paden. Ik ben er niet heel bekend, maar ik ben wel wat goede offroad paadjes tegengekomen.
Op den duur een veerooster over (geen gemotoriseerd vervoer toegestaan, maar hey - ik rij hier in het belang van de wetenschap! En bovendien kunnen een stel schotse hooglanders wel tegen een eenzaam brommertje) en kwam op een breed maar zompig pad langs het water.

Dat pad werd een single track. Ineens merkte ik op dat het hek wel heel dichtbij kwam, maar het zag eruit alsof er geen stroom op stond (  :-X voel je hem aankomen?)

Het pad werd steeds smaller, het water en het hek kwamen dichterbij. Ineens besefte ik me dat keren geen optie meer was. Doorrijden dan maar. Het werd steeds zompiger en ik weet hoe verraderlijk veen kan zijn. Drijfplanten laten het lijken dat het ondiep is, maar de waterkanten zijn vaak erg abrupt. De waterkant kan afbrokkelen en ik heb mijn DR nog niet leren zwemmen, dus ik koos voor het hek.
De schok was niet zo groot dankzij de ruime isolatie (via de motor, want had geen voetjes aan de vloer), maar ik besefte dat ik in de puree zat, en dat er aardig wat spanning op de draden stond!

Ik hield halt en keek even goed in de verte, en het leek alsof de ruimte tussen het hek en het water een stuk later te klein zou worden om door te kunnen. Op de bodem waren ook geen sporen van de hooglanders meer. Wat heb je hier ook te zoeken he?
  :(


Het draad is op de foto slecht zichtbaar. Dat hek heb ik dus (toen het pad nog breed zat was) helemaal niet opgemerkt.

Ik kon op deze plek niet van mijn motor afkomen zonder een schok te krijgen of in het water te belanden, dus ik heb de motor centimeter voor centimeter achteruit geschoffeld. Een meter of 50 terug was een breder stuk met een boom, waar ik houvast aan had. Eenmaal daar ben ik afgestapt, heb ik de motor neergelegd met zn achterwiel tegen wat wortels, en kon het grote sjor-feest beginnen om de neus weer in de goede richting te krijgen.



Tijdens het sjorren, belande ik 1 keer met mijn kont in het stroomdraad. De schok die ik toen kreeg (met mijn handen contact met de grond) zal ik niet snel vergeten. Heb een rode brandplek op mijn achterwerk staan   ;D

Een uur later (moet toch eens vaker naar de sportschool) stond dan eindelijk het motortje weer rechtop met zn neus huiswaards.


Het was nog even lastig om de motor daar aan te trappen en uit de zomp te komen, want hij voelde er wel wat voor om zich in te graven. Maar het is gelukt en ik kon die hele monsterlijke route langs het water dus in omgekeerde volgorde gaan rijden, waarbij ik nog een keer met mijn knie het stroomdraad aanraakte en uit schrik bijna het water instuurde   :-X

Licht na een donkere tunnel ;)



Maar goed, allemaal bijzaak. In ieder geval heb ik aardig wat knoppen aan de bomen gezien en lijkt de natuur inderdaad een vroege lente in te luiden  8)
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Reactie #1 Gepost op: 08-02-2011, 17:14 »
Ik mis het stukje van de wakkere boswachter die je de welverdiende prent kwam uitdelen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Reactie #2 Gepost op: 08-02-2011, 17:14 »
Enne,.....een beetje lentegevoel.?  ;D
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Reactie #3 Gepost op: 08-02-2011, 17:19 »
I like it a lot :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 143
Re: Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Reactie #4 Gepost op: 08-02-2011, 17:31 »
Ging dus eigenlijk best wel soepel  ;D

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Reactie #5 Gepost op: 08-02-2011, 18:19 »
Hilarisch. Vandaag op terugweg kon ik het ook niet laten om even een paadje mee te pakken en het begon alweer te stuiven achter me :).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Reactie #6 Gepost op: 08-02-2011, 18:28 »
Ben wel jaloers op het feit dat je kon rijden vandaag, verder herkenbaar! Www.jwnaardakar.nl/oooops
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 38
Re: Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Reactie #7 Gepost op: 08-02-2011, 19:03 »
In ieder geval heb ik aardig wat knoppen aan de bomen gezien en lijkt de natuur inderdaad een vroege lente in te luiden  8)

Je hebt in ieder geval veel over voor de wetenschap! Daarvoor dank namens alle overige wetenschappers hier!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 121
Re: Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Reactie #8 Gepost op: 08-02-2011, 19:26 »
Dit zal ons allemaal wel eens overkomen zijn, of het komt nog.
Maar de meesten zeggen dit liever niet in het openbaar. :-X :-X :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Reactie #9 Gepost op: 08-02-2011, 19:28 »
Ik heb zoiets natuurlijk nog nooooooooiiiiittttt meegemaakt  :-X

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Reactie #10 Gepost op: 08-02-2011, 21:44 »
Mooi avontuur!

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Reactie #11 Gepost op: 08-02-2011, 21:45 »
Welk fail moment?
 
De fiets is heel thuis gekomen. ???
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Reactie #12 Gepost op: 08-02-2011, 22:09 »
leuk avontuur.... zo in je ééntje.
best wel oppassen met die schotse jongen/meiden > kunnen behoorlijk grumpy zijn en je op de hoorns nemen!

lekker de natuur in geweest dus......
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Re: Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Reactie #13 Gepost op: 08-02-2011, 22:11 »
Iedereen heeft wel eens wat, ik heb me zaterdagavond door een buurman met trekker uit een stukkie drijfzand later slepen. Was echt maar 3 meter voor het weer berijdbaar was, maar ik kon er ECHT niet komen.Tot ver over de assen in de blub, motor nog een paar keer platgelegd en omgesjord, maar niks hielp. Bij elke poging om de motor weer recht te ztten verdwenen mijn benen tot aan de knieën in het vastzuigende drijfzand. Dus met de laarzen vol water naar de snackbar om even te bellen. Tip (and note to myself): telefoon mee die a: opgeladen is en b: beltegoed heeft. Verder wel leuk gespeeld langs de N50 hoor...
As je maar niet falt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Moet even een fail-moment van me afschrijven
« Reactie #14 Gepost op: 08-02-2011, 22:24 »
Iedereen heeft wel eens wat, ik heb me zaterdagavond door een buurman met trekker uit een stukkie drijfzand later slepen. Was echt maar 3 meter voor het weer berijdbaar was, maar ik kon er ECHT niet komen.Tot ver over de assen in de blub, motor nog een paar keer platgelegd en omgesjord, maar niks hielp. Bij elke poging om de motor weer recht te ztten verdwenen mijn benen tot aan de knieën in het vastzuigende drijfzand. Dus met de laarzen vol water naar de snackbar om even te bellen. Tip (and note to myself): telefoon mee die a: opgeladen is en b: beltegoed heeft. Verder wel leuk gespeeld langs de N50 hoor...

zoiets?
offroadmotorloos. even.