Zowiezo heeft *thomas* de eerste keus wat mij betreft, en ik moet er eens even heel goed over nadenken of het wel verstandig is.
Die DR800 vork die ik er nu in heb zitten is voorvorktechnisch gezien natuurlijk geen beste keus, maar hij kwam compleet met wiel, band, remspullen en spatbord, plus dat de balhoofdpen heel makkelijk pas te maken was voor de SV. En demperstangvorkjes snap ik en kan ik vrij makkelijk naar eigen wens aanpassen. Setje cartridge-emulators erin en de high-/lowspeed-compressiedemping zijn enigzins los van elkaar te regelen wat best eens een voorvork op kan leveren die 'goed genoeg' is en door mezelf op smaak te brengen is. Dat gaat me met een cartridgevork niet zelf lukken; die dingen zijn te ingewikkeld om zonder veel ervaring tot een goed resultaat te komen.
Maarja, een fatsoenlijke USD-vork is ook leuk, het scheelt aardig wat kilootjes tov het lomp zware DRBig-spul, en 50 euro is geen onoverkomelijk bedrag.
Wat mij interesseert zijn onder andere de volgende zaken:
- Afstand tussen de poten ter hoogte van de bovenste kroonplaat.
- Diameter poten bij bovenste kroonplaat.
- Hart-hart afstand voorpoten-balhoofdpen (de offset van de kroonplaat dus)
(nodig om te kijken of het kwa stuuruitslag enigzins uitkomt)
- Lengte poten vanaf wielas tot bovenkant dop in volledig uitgeveerde/onbelaste toestand.
- Hoe ver kan de poot doorsteken boven de bovenste kroonplaat? Er zit wat getrapts tussen onderste en bovenste kroonplaat, dus da's beperkt.
(nodig om te kijken of ik die lange poten eigenlijk wel kwijt kan; mijn achterkant kan niet hoger meer)
- Diameter balhoofdpen bij onderste lager
- Diameter balhoofdpen bij bovenste lager
- Afstand bovenkant onderste kroonplaat - onderkant bovenste kroonplaat.
(hoeveel moeite moet ik doen om de kroonplaten passend te krijgen in het SV-balhoofd?)
- Heb je eventueel ook wiel/remmerij/etc.?
- Zo nee, heb je dan wel de wielas?
- Weet je toevallig of een KTM LC4 of DRBig-wiel een beetje makkelijk pas te maken is? Beiden hebben al fatsoenlijk grote remschijven erop zitten, een RM250-wiel niet.
(tsja, met alleen de voorpoten ben je er nog niet...)