Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: reacties op filmpje in Zondag middag filmpje  (gelezen 2924 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Gepost op: 24-03-2011, 00:27 »
allroad jouke deel 1

Post Merge: 20-03-2011, 20:51
alltrap jouke deel 2

We weten nu in ieder geval hoe wildcrossers eruit zien.

Ik zeur niet vaak, maar wel graag. Ik kijk hiernaar met plaatsvervangende schaamte. Niet alleen het idee, maar ook de technische uitvoering laat veel te wensen over.
Beetje rot dat je de heuvel niet op en het tunneltje niet uit kan rijden.
Moesten we maar niet meer doen en zeker niet posten.
Marcel

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2011, 00:37 »
We weten nu in ieder geval hoe wildcrossers eruit zien.

Ik zeur niet vaak, maar wel graag. Ik kijk hiernaar met plaatsvervangende schaamte. Niet alleen het idee, maar ook de technische uitvoering laat veel te wensen over.
Beetje rot dat je de heuvel niet op en het tunneltje niet uit kan rijden.
Moesten we maar niet meer doen en zeker niet posten.
Ja? In plaats van een beetje gras onder een immense betonnen brug, of in plaats van een betonnen trap ver weg van civilisatie kunnen we beter door de natuurgebieden rijden die we net met veel moeite hebben ontweken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Reactie #2 Gepost op: 24-03-2011, 00:47 »
We weten nu in ieder geval hoe wildcrossers eruit zien.

Ik zeur niet vaak, maar wel graag. Ik kijk hiernaar met plaatsvervangende schaamte. Niet alleen het idee, maar ook de technische uitvoering laat veel te wensen over.
Beetje rot dat je de heuvel niet op en het tunneltje niet uit kan rijden.
Moesten we maar niet meer doen en zeker niet posten.

Huh?
Waar heb je het over?

Regelgeving is duidelijk.. als er een verbodsbord staat mag het niet.. anders wel.
Moraalridder forums hebben we al genoeg, word dit er ook 1?

Gebla over herrie, knippers, spiegels, CO2 uitstoot, wildcrossen en meer van dat soort gezever is als alcohol vrij bier bestellen in een kroeg  ::)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2011, 07:53 »
We weten nu in ieder geval hoe wildcrossers eruit zien.

Ik zeur niet vaak, maar wel graag. Ik kijk hiernaar met plaatsvervangende schaamte. Niet alleen het idee, maar ook de technische uitvoering laat veel te wensen over.
Beetje rot dat je de heuvel niet op en het tunneltje niet uit kan rijden.
Moesten we maar niet meer doen en zeker niet posten.
ik ben nog niet gecastreerd :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2011, 08:04 »
Huh?
Waar heb je het over?

Regelgeving is duidelijk.. als er een verbodsbord staat mag het niet.. anders wel.
Moraalridder forums hebben we al genoeg, word dit er ook 1?

Gebla over herrie, knippers, spiegels, CO2 uitstoot, wildcrossen en meer van dat soort gezever is als alcohol vrij bier bestellen in een kroeg  ::)

1. Je bent juist zelf een moraalridder door te willen vastleggen waarover op deze site wel en niet gediscusieerd mag worden.
2. Moraal is geen vaste norm. Lekker offroad rijden willen we allemaal op dit forum en dat is wat ons bind. Duidelijk is dat je om lekker te kunnen rijden in dit overvolle land af en toe een beetje egoistisch moet zijn (het zal nooit lukken om het iedereen naar de zin te maken) maar over de vraag hoever je daarbij wil/kan gaan en over de vraag of het slim is om sommige zaken op het internet te zetten, mag best worden gediscusieerd. Voordat je het weet heb je weer een ongenuanceerd blarentrekkend artikel over wildcrossen van een vierderangs journalist in een dito krant.
3. Sorrie, nu heb ik juist gezondigd tegen een belangrijke regel: niet lullen maar rijden. ;)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2011, 12:17 »
We weten nu in ieder geval hoe wildcrossers eruit zien.

Ik zeur niet vaak, maar wel graag. Ik kijk hiernaar met plaatsvervangende schaamte. Niet alleen het idee, maar ook de technische uitvoering laat veel te wensen over.
Beetje rot dat je de heuvel niet op en het tunneltje niet uit kan rijden.
Moesten we maar niet meer doen en zeker niet posten.
Als voorrijder en initiator van dit ritje wil ik toch even serieus hier op reageren.

Waar je naar kijkt zijn beelden die zijn gemaakt van een rit voor de beginnende allroadrijder. De mensen waarvan je de techniek schertsend veroordeelt hebben nog nooit een helling opgereden, laat staan dat ze een trap hebben overwonnen. ik zelf, als enigszins ervaren motorrijder, kan zeggen dat de helling noch de trap makkelijk zijn. In plaats van het belachelijk maken van deze mensen wil ik persoonlijk een hulde brengen omdat ze het op zijn minst geprobeerd hebben.

De route voerde over 120km legale wegen en bevatte twee kleine uitstapjes, die alle twee op de video zijn gezet. Deze uitstapjes zijn er in geplaatst om de technische vaardigheden van de motorrijders te verbeteren. Ik ben het er mee eens dat de legaliteit betwistbaar is. Er is echter goed nagedacht over de maatschappelijke impact van deze uitstapjes. Ze vinden daarom ook plaats in een gebied waar de bebouwing minimaal is.

In het geval van de brug liggen de dichtstbijzijnde gebouwen letterlijk enkele honderden meters van het talud af en dan ook nog eens aan de andere kant van het talud. Tevens speelde dit af in een setting langs een enorm menselijk aangelegd water (een kanaal), onder een immense betonnen brug. De sporen in het talud (die er al minimaal 10 jaar zijn), zijn niet zichtbaar vanaf de brug en de weg die er onderdoor loopt wordt zelden gebruikt.

In beide gevallen waren er trouwens wel mensen die langsliepen en ik heb daaruit alleen maar positieve opmerkingen gehoord. Dat kwam natuurlijk ook door ons gedrag.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Reactie #6 Gepost op: 24-03-2011, 20:33 »

In beide gevallen waren er trouwens wel mensen die langsliepen en ik heb daaruit alleen maar positieve opmerkingen gehoord. Dat kwam natuurlijk ook door ons gedrag.

Is ook mijn ervaring: als je je netjes gedraagt (bijvoorbeeld motor uit of gas terug bij wandelaars/ruiters, vizier open of crossbril af) en mensen vriendelijk en open benaderd ( :) , knikje, ff goeiendag zeggen) zie je het chagrijn vaak zo van de gezichten verdwijnen.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Reactie #7 Gepost op: 24-03-2011, 21:38 »
Ik zeur niet vaak, maar wel graag. .

Ah, dat verklaart alles.....
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Reactie #8 Gepost op: 24-03-2011, 21:50 »
ik heb de overtreffende trap gevonden ;D
Labin enduro 2008
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Reactie #9 Gepost op: 25-03-2011, 08:37 »
die voorste hoeft zijn broek niet meer te strijken :D

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Reactie #10 Gepost op: 25-03-2011, 10:33 »
die voorste hoeft zijn broek niet meer te strijken :D

Stoom reiniging anno 2011  ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Reactie #11 Gepost op: 25-03-2011, 20:51 »
ach, totaal nog maar 1000 keer bekeken ongeveer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Reactie #12 Gepost op: 26-03-2011, 12:40 »
Regelgeving is duidelijk.. als er een verbodsbord staat mag het niet.. anders wel.

Ik snapte Marcel zijn reactie in het begin wel even, maar ik vind het antwoord van Jouke wel heel goed en duidelijk. Een 100% legale rit is heel moeilijk (laten we eerlijk zijn: ook bv de Brabo600 en de MS1000 zijn ondanks alle controle niet helemaal legaal). Dus gaat het er inderdaad om hoe je de andere tegemoet treedt: vriendelijk, wederzijds begrip tonen, etc. Mijn ervaring is dat de meeste dat ook wel doen en dat je je daarmee onderscheid van de echte wildcrosser (blijft altijd de vraag of anderen dat ook zo beleven).

Blijft het citaat hierboven over, dat lijkt me toch enigzins onzin. Ook als er geen bord staat kan je op je klompen (laarzen?) aanvoelen wanneer er iets niet mag. Tegen zo'n talud oprijden bv, we willen toch niet in een land wonen waar daar weer borden moeten komen te staan dat het verboden is om er met een motor tegenaan te rijden?  \We willen toch niet nog meer regelgeving? Voor de duidelijkheid: ik snap best dat je er wel tegenaan rijd (zoals Jouke stelde: je doet er ook niemand echt kwaad mee, ik neem dit soort paden zelf ook vaak).
Ik zie in bosgebieden ook vaak een pad met een verbodsbord en dan een aantal meters verder een "zelfgemaakt" pad of een afkorting, waar dan geen bord staat. Dan snapt iedereen toch ook dat je daar niet in mag, en dan kunnen we toch niet redelijkerwijs verwachten van een beheerder dat daar een bord geplaatst wordt?

Maar stel dat je daar nu betrapt zou worden (ook ik): dan geld dat het part of the game is dat je daar een (in alle redelijkheid bepaalde) boete voor krijgt. Dan moet er ook niet "gezeurd" worden "ja maar, er stond geen bord, ik dacht dat het dan mocht". Als anderen me daarom een moraal ridder zouden noemen, so be it. Uiteindelijk moeten we vooral met gezond boeren verstand blijven nadenken en handelen, en eventuele gevolgen daarvan accepteren.

groeten,

Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Reactie #13 Gepost op: 26-03-2011, 12:58 »
Ik snapte Marcel zijn reactie in het begin wel even, maar ik vind het antwoord van Jouke wel heel goed en duidelijk. Een 100% legale rit is heel moeilijk (laten we eerlijk zijn: ook bv de Brabo600 en de MS1000 zijn ondanks alle controle niet helemaal legaal). Dus gaat het er inderdaad om hoe je de andere tegemoet treedt: vriendelijk, wederzijds begrip tonen, etc. Mijn ervaring is dat de meeste dat ook wel doen en dat je je daarmee onderscheid van de echte wildcrosser (blijft altijd de vraag of anderen dat ook zo beleven).

Blijft het citaat hierboven over, dat lijkt me toch enigzins onzin. Ook als er geen bord staat kan je op je klompen (laarzen?) aanvoelen wanneer er iets niet mag. Tegen zo'n talud oprijden bv, we willen toch niet in een land wonen waar daar weer borden moeten komen te staan dat het verboden is om er met een motor tegenaan te rijden?  \We willen toch niet nog meer regelgeving? Voor de duidelijkheid: ik snap best dat je er wel tegenaan rijd (zoals Jouke stelde: je doet er ook niemand echt kwaad mee, ik neem dit soort paden zelf ook vaak).
Ik zie in bosgebieden ook vaak een pad met een verbodsbord en dan een aantal meters verder een "zelfgemaakt" pad of een afkorting, waar dan geen bord staat. Dan snapt iedereen toch ook dat je daar niet in mag, en dan kunnen we toch niet redelijkerwijs verwachten van een beheerder dat daar een bord geplaatst wordt?

Maar stel dat je daar nu betrapt zou worden (ook ik): dan geld dat het part of the game is dat je daar een (in alle redelijkheid bepaalde) boete voor krijgt. Dan moet er ook niet "gezeurd" worden "ja maar, er stond geen bord, ik dacht dat het dan mocht". Als anderen me daarom een moraal ridder zouden noemen, so be it. Uiteindelijk moeten we vooral met gezond boeren verstand blijven nadenken en handelen, en eventuele gevolgen daarvan accepteren.

groeten,

Jos



:stupid:

En even een kleine aanvulling over borden.

Artikel over "Plaats op de weg" regelt waar je wel en niet mag rijden. Zou je gesnapt worden bij het rijden op een talud met je motorfiets. Is de regel overtreden "Motorvoertuig gebruikt de rijbaan". Dus bon voor het niet gebruiken van de rijbaan. Het verlies is dan € 70.

Borden regelen de uitzonderingen op bovenstaande, bijv gesloten verklaring zegt dat je een bepaalde weg niet in mag, parkeerverbod zegt dat je niet op de rijbaan en aangrenzende berm mag parkeren. etc.

Doe er je voor(na)deel mee  :-X ;) :)
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: reacties op filmpje in Zondag middag filmpje
« Reactie #14 Gepost op: 26-03-2011, 16:27 »
Dan bestaat dat enduropark tóch in NL  :-X
Alleen soms na afloop 70 euri betalen.....

Ik zie het meer als richtlijnen die regelgeving, anders word je ::) MAD ::)
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR