Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Midsummer alternatief  (gelezen 21170 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #105 Gepost op: 15-06-2011, 21:29 »
Even om in te haken op de deelnemersaantalbeperking(3x woordwaarde) van de Midsummer (en dergelijke jaarlijkse ritten) mania...

Ik weet niet of dit eerder geopperd is, ik ben te lui om 7 pagina's aan reply's door te lezen: Is er wel eens nagedacht of gesproken over een loting? Gelijke monniken gelijke kappen, toch? Lijkt mij het meest partijdig, en geeft er ook gelijk een andere draai aan.
En:...waarom zou iedereen die hem eerder gereden heeft meer rechten op de volgende jaargang hebben?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #106 Gepost op: 15-06-2011, 21:37 »
Het blijft een rit die iemand zelf organiseert en dus ook zelf de regels bepaalt.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #107 Gepost op: 15-06-2011, 21:47 »
Jazeker, daar sta ik ook achter. Maar het is ook maar een suggestie, geen kritiek :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #108 Gepost op: 16-06-2011, 00:01 »
bedacht me vandaag de endless summer toer.
tig duizend km door nl en be en dan gewoon al je vrije dagen inleveren. 8)
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #109 Gepost op: 16-06-2011, 07:57 »
bedankt Jouke ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #110 Gepost op: 19-06-2011, 18:19 »
Nou, wij zijn weer terug van een geslaagde midsummer en wat verbaasde mij weer ??
Iedereen die zich had ingeschreven (nieuwkomer, oudgediende, vroege inschrijving of onderaan de reservelijst) kon mee en toch waren we maar met 25 man/vrouw  ::)  (des te gezelliger waarschijnlijk)
 
Elluk jaar weer hetzelfde verhaal, een hoop gezeik en commentaar van iedereen die vooral nooit op komen dagen of nog maar de intentie hebben om mee te gaan......
 
 :-X

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #111 Gepost op: 19-06-2011, 19:01 »
Nou das mooi dan, en dat terwijl er nog genoeg popelende rijders waren...waaronder ik...snik... :'(

Maar wel mooi dat het gezellig was:-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #112 Gepost op: 19-06-2011, 19:26 »
Volgende keer dus een reservelijst maken van 30 personen...

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #113 Gepost op: 19-06-2011, 20:42 »
Inmiddels in een andere post al gemeld dat er een  "aternatief" komt. Nou ja, beter gezegd een "extra"want aan de Midsummer kan niets tippen.

Inschrijvingsmethodes sta ik voor open, stuur maar een pb of email. In principe kan iedereen meedoen en er geldt alleen een voorrangspositie voor de mensen die actief meedoen aan het ontwikkelen en controleren van de route.

Ik heb de 8 pagina's aan posts doorgenomen en ik zie de frustratie, maar we kunnen niet met 200 man door 1 bos knallen op een zaterdag. Als mensen recht willen hebben op een plek, dan moeten ze meedoen aan een betaald alternatief, die zijn er genoeg.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Online member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2349
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #114 Gepost op: 19-06-2011, 21:50 »
Volgende keer dus een reservelijst maken van 30 personen...
...maar dan moeten mensen wel de moeite nemen om af te melden. Aangezien het gratis evenementen zijn, kun je natuurlijk moeilijk met aanbetalingen werken (kan natuurlijk wel). Maar een "straf" op niet op komen dagen lijkt me geen gek idee. Bijvoorbeeld uitsluiting van deelname het jaar erop. Maar dat is natuurlijk weer lullig als je wel wilde komen maar ziek wordt of net je motor in puin hebt gereden.

Lastig lastig...


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #115 Gepost op: 20-06-2011, 06:47 »
Straffen is zooooo Nederlands.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #116 Gepost op: 20-06-2011, 09:33 »
niet streng genoeg straffen is zo Nederlands

Post Merge: 20-06-2011, 09:34
afspraken niet nakomen is zo nederlands....
gemakszucht is zo nederlands...

sorry offtopic

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #117 Gepost op: 20-06-2011, 10:01 »
offtopic is zo nederlands. Ohnee, dat komt overal voor.

Maar, ik vind het vrijblijvende karakter altijd wel sterk van dit soort ritjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #118 Gepost op: 20-06-2011, 11:05 »
...maar dan moeten mensen wel de moeite nemen om af te melden. Aangezien het gratis evenementen zijn, kun je natuurlijk moeilijk met aanbetalingen werken (kan natuurlijk wel). Maar een "straf" op niet op komen dagen lijkt me geen gek idee. Bijvoorbeeld uitsluiting van deelname het jaar erop. Maar dat is natuurlijk weer lullig als je wel wilde komen maar ziek wordt of net je motor in puin hebt gereden.


Je kunt altijd 'ietsje overboeken'  door 45 man door te laten stromen, waardoor er effectief maar 40 man komen opdagen, door allerhande vage excuses...


Sowieso staan er uiteindelijk op Ronostrand maar een man of 25.

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #119 Gepost op: 20-06-2011, 11:31 »
Ik denk dat het beter is om de organisator te laten bepalen.

Natuurlijk moet die open staan voor wijzigingen/ verbeteringen, maar aangezien er ook kampeerplekken en ontbijtjes worden besproken moet je wel kunnen rekenen op bepaalde aantallen.

Als het heel vrijblijvend moet zijn, dan is een initiatief als Brabo of MS onnodig, je kunt dan gewoon de route op internet publiceren en dan kan iedereen rijden hoe en wanneer hij wil. De grap is dan wel dat al die vrijheid leidt tot het afsluiten van bepaalde delen van de route en dan hebben we niks meer.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen