Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Midsummer alternatief  (gelezen 21174 keer)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #120 Gepost op: 20-06-2011, 11:38 »
Ik denk dat het beter is om de organisator te laten bepalen.

Natuurlijk moet die open staan voor wijzigingen/ verbeteringen, maar aangezien er ook kampeerplekken en ontbijtjes worden besproken moet je wel kunnen rekenen op bepaalde aantallen.

Als het heel vrijblijvend moet zijn, dan is een initiatief als Brabo of MS onnodig, je kunt dan gewoon de route op internet publiceren en dan kan iedereen rijden hoe en wanneer hij wil. De grap is dan wel dat al die vrijheid leidt tot het afsluiten van bepaalde delen van de route en dan hebben we niks meer.


Ja, met vrijblijvendheid gaat alles naar de klote, dat weet iedereen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #121 Gepost op: 20-06-2011, 11:38 »
Ik denk dat het beter is om de organisator te laten bepalen.

Natuurlijk moet die open staan voor wijzigingen/ verbeteringen, maar aangezien er ook kampeerplekken en ontbijtjes worden besproken moet je wel kunnen rekenen op bepaalde aantallen.

Als het heel vrijblijvend moet zijn, dan is een initiatief als Brabo of MS onnodig, je kunt dan gewoon de route op internet publiceren en dan kan iedereen rijden hoe en wanneer hij wil. De grap is dan wel dat al die vrijheid leidt tot het afsluiten van bepaalde delen van de route en dan hebben we niks meer.


 :stupid:  Het "samen" rijden is ook de jus van het evenement.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #122 Gepost op: 20-06-2011, 11:39 »
Nou, wij zijn weer terug van een geslaagde midsummer en wat verbaasde mij weer ??
Iedereen die zich had ingeschreven (nieuwkomer, oudgediende, vroege inschrijving of onderaan de reservelijst) kon mee en toch waren we maar met 25 man/vrouw  ::)  (des te gezelliger waarschijnlijk)
 
Elluk jaar weer hetzelfde verhaal, een hoop gezeik en commentaar van iedereen die vooral nooit op komen dagen of nog maar de intentie hebben om mee te gaan......
 
 :-X

Wat volgens mij dus pleit voor jullie "wipe your own arse" manier in Portugal vorige maand.
Ben geen MS1000-er maar heb wel ervaring met organiseren. Het beste werkt zo min mogelijk organiseren. Dat betekent zoveel mogelijk vrijheid voor de deelnemers en zo min mogelijk gezeik voor de organisatoren. Wat je wil voorkomen namelijk met 60 man door 1 bos valt in de praktijk kennelijk reuze mee.
Verder is iedereen oud en wijs genoeg om z'n eigen (r**)  broek op te houden.
Zo is het ook ooit begonnen heb ik me laten vertellen. Iemand heeft een idee en een route, prik een datum, wie mee gaat gaat mee, baaltje achterop en we zien wel.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #123 Gepost op: 20-06-2011, 11:43 »

 :stupid:  Het "samen" rijden is ook de jus van het evenement.

Helemaal eens met Erik.

Wat is er nou aan indien je het helemaal in je eentje rijdt en er is niemand bij het kampvuur om je ervaringen mee te delen? Nu maken we onderweg tenminste nog eens een foto van elkaar. Ook de napret is hierdoor groot!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #124 Gepost op: 20-06-2011, 11:46 »
Onderweg eens stoppen en vervolgens de volgers op de foto zetten of een praatje/lol maken.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • fka van
  • *****
  • Berichten: 468
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #125 Gepost op: 20-06-2011, 13:05 »
veel gebruikt woord, vrijblijvend..
knallen, met die ballen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #126 Gepost op: 20-06-2011, 13:15 »
veel gebruikt woord, vrijblijvend..

Dat is de kern van de zaak; we zitten hier enerzijds met wereldreizigers, die geheel vrijblijvend en individueel op de bonnefooi de wereld rond reizen. In het meest extreme geval worden ze opgehouden of zelfs eventjes gevangen gezet. Daarna zetten ze hun reis gewoon door.

In het andere extreme zitten we met beginnende off-roaders, voor wie het hun eerste of tweede georganiseerde ritje is.

Anderzijds is er een grote groep die het doet voor de gezelligheid en/of voor de prestatie om deze mini-Dakar tot een goed einde te brengen.

Er zijn zelfs mensen die dit ritje zien als een alternatief voor een vakantie.

Zoveel mensen, zoveel wensen...


Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #127 Gepost op: 20-06-2011, 13:23 »
Helemaal eens met Erik.

Wat is er nou aan indien je het helemaal in je eentje rijdt en er is niemand bij het kampvuur om je ervaringen mee te delen? Nu maken we onderweg tenminste nog eens een foto van elkaar. Ook de napret is hierdoor groot!

Eens met beiden, maar zodra het gaat om meerderen is het "wild" of georganiseerd en bij versie 2 zullen er dus beperkingen zijn. Bij "wild" is er de kans dat het misgaat.

Post Merge: 20-06-2011, 13:29
Zoveel mensen, zoveel wensen...

en dus kun je het nooit goed doen. Dus we hebben meer evenementen nodig zodat er altijd een evenement is dat wél bij je past.

offtopic:
Dat gezegd hebbende vind ik ook dat het tijd is voor een landelijke actie.

Eric Bulsink van het blad Motoplus stelt voor om net als vroeger met alllemaal motorrijders een protestrit te organiseren om aandacht te trekken voor de kwetsbare groep motorrijders en de almaar doorgaande beperkingen van de hobby (en de 40% gestegen wegenbelasting).
Voortuintje Paleis Het Loo eens omploegen met de noppenbanden, of zet je dan niet de juiste toon ;D


Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #128 Gepost op: 20-06-2011, 13:29 »
de vraag heeft duidelijk het aanbod overtroffen :)
 
je moet hier als een malle de topics in de gaten houden om dit soort ritten niet te missen. Het zal me ook niet verbazen als sommige mensen elkaar onderling op de inschrijving geattendeerd hebben...

Nee hoor, gewoon RSS op je telefoon installeren. Dan ben je per minuut op de hoogte. Komt er iets nieuws voorbij dan kan je direct reageren en emailtje sturen.

Ik kan je een iPhone of een Android device van harte aanbevelen :D

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #129 Gepost op: 20-06-2011, 13:49 »
? dan moet de site toch een RSS feed hebben, of kun je een URL invullen die steeds gescant wordt ?

update post: ik ken wel de notificatie knop bovenaan, maar dan ben je nog steeds afhankelijk van de emailserver (vaak duurt dat 30 min) om te merken wanneer er een nieuwe post is.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • fka van
  • *****
  • Berichten: 468
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #130 Gepost op: 20-06-2011, 13:51 »
dat wil ik ook wel weten!
 
knallen, met die ballen

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #131 Gepost op: 20-06-2011, 14:06 »
ARM heeft een rss-feed (gebruik de zoekfunctie maar), maar de subtopics waar je voor ingelogd moet zijn komen er niet in voor.

Ik snap trouwens niet dat niet iedereen rss gebruikt, het is ontzettend handig.

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #132 Gepost op: 20-06-2011, 14:20 »
Ik snap trouwens niet dat niet iedereen rss gebruikt, het is ontzettend handig.

Ik snap niet dat mensen zich er niet bij kunnen neerleggen dat ze te laat zijn met hun aanmelding :-)
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #133 Gepost op: 20-06-2011, 14:32 »
Kan Timo volgend jaar niet een kampvuurtje in zijn tuin maken en wat rooksignalen maken ten teken dat de inschrijving gaat beginnen? Voor die mensen die niet weten hoe ze RSS moeten instellen op hun telefoon?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Midsummer alternatief
« Reactie #134 Gepost op: 20-06-2011, 14:33 »
Ik heb ook geen RSS, (zelfs geen smartphone) ik kijk gewoon elke 10 minuten. Soms is dat niet genoeg, want ik had me ook te laat aangemeld, stond 11e op de wachtlijst. Eigen schuld, en als ik mee kan is het mooi, zo niet dan is er geen man overboord en ga ik iets nuttigs doen of ik vraag mijn vakantiedagen terug en ga werken (kan ik alle topics in de gaten houden).  Maar de ervaring zegt dat de wachtlijst vrijwel altijd gewoon meerijdt.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R