Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar-startbewijs voor winnaar Dakar Challenge  (gelezen 1121 keer)

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Dakar-startbewijs voor winnaar Dakar Challenge
« Gepost op: 22-06-2011, 14:01 »
Dakar-startbewijs voor winnaar Dakar Challenge

De winnaar van de Dakar Challenge, een onderdeel van de Rallye des Pharaons in Egypte, krijgt een startbewijs voor de prestigieuze Dakar Rally in 2012.
Talent
Met dit initiatief wil men talentvolle motorrijders sneller ontdekken en die een kans geven om deel te nemen aan de Dakar Rally. Rijders die al hebben meegedaan aan Dakar of in de top tien van een FIM cross-country rally zijn geëindigd zijn uitgesloten van de Dakar Challenge.


Ik dacht gelijk aan JW  ;)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Dakar-startbewijs voor winnaar Dakar Challenge
« Reactie #1 Gepost op: 22-06-2011, 14:20 »
wat is die challenge dan precies?

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Dakar-startbewijs voor winnaar Dakar Challenge
« Reactie #2 Gepost op: 22-06-2011, 14:24 »
kan alleen dit vinden


Dakar Challenge: Cairo - Mar del Plata direct
On the Rallye des Pharaons 2011, between 3rd and 8th October this year, a motorcycle rider will win a place on the Dakar, on the condition of winning the Dakar Challenge. The latter is dedicated to discovering promising riders and giving them a chance to demonstrate their skill in the most important of rally raid events.
A first challenge awaits these riders. Motorcyclists registered on the Rallye des Pharaons are entering a demanding event, with six legs and a total distance of close to 3,000 kilometres on the programme.

Getting through all of the tracks and dunes of Egypt is already a considerable endurance test. Indeed, for many it represents a major success in itself. But rally raid enthusiasts nevertheless cultivate the desire to test themselves on the Dakar experience.

It sometimes takes a long time to put in place the possibility of realising this ambition, which in any case requires maturity. However, the Dakar teams have decided to work in partnership with the Rallye des Pharaons in order to organise a Dakar Challenge, whose winner will be invited to take part in the Dakar 2012.

In order to give priority to the discovery of talents, the Dakar Challenge will be reserved for amateur and often beginner riders (*).

They will then vie between themselves “behind the handlebars” throughout the week of the competition. Only the participant who comes highest in the general ranking amongst the participants in the Dakar Challenge will be rewarded.

(*) Conditions of entry: never to have taken part in a Dakar nor to have appeared amongst the top 10 competitors in an FIM cross-country rally.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Dakar-startbewijs voor winnaar Dakar Challenge
« Reactie #3 Gepost op: 22-06-2011, 14:58 »
Kicke, dat zou ik wel willen proberen :)
 
Maar dan heb je een startkaart.. dan ben je er nog laaaaaaaaaaaaaang niet. Je zal vast niet in een goed team mee mogen..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Dakar-startbewijs voor winnaar Dakar Challenge
« Reactie #4 Gepost op: 22-06-2011, 18:14 »

Ik dacht gelijk aan JW  ;)

geinig, ik dacht meteen aan jou !!!

startbewijs regelen wordt wel steeds meer een issue trouwens
...
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Dakar-startbewijs voor winnaar Dakar Challenge
« Reactie #5 Gepost op: 22-06-2011, 18:19 »
Jaren terug leek me de dakar nog geweldig, nu heb ik het idee dat ik er niks te zoeken heb. Misschien als fotograaf maar als rijder..............

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 143
Re: Dakar-startbewijs voor winnaar Dakar Challenge
« Reactie #6 Gepost op: 22-06-2011, 19:27 »
Lijkt mij ook wel iets voor JW  ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 58
Re: Dakar-startbewijs voor winnaar Dakar Challenge
« Reactie #7 Gepost op: 26-06-2011, 21:05 »
Iets anders: mag nou iedereen inchrijven voor le Dakar, of moet je een bepaald FIM startbewijs hebben?
Wat voor criteria hangen ze daar nou aan?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Dakar-startbewijs voor winnaar Dakar Challenge
« Reactie #8 Gepost op: 26-06-2011, 23:43 »
Fim licentie, verder wordt het een kestie van ervaring in rallys en wedstrijden, connecties en loting ben ik bang...
offroadmotorloos. even.