Ooit... was ik zo stom om m'n aanhanger niet goed achter de acht te doen, met m'n motor erin... Dus ik reed weg van het cross terrein en net buiten de poort ging het hele spul hopla de gracht in. Alle kopje onder.
Niet zo slimme actie, vooral niet vanwege de toeschouwers en hun commentaar, Plus nog een handig iemand die 112 belde en daardoor politie, brandweer en ambulance optrommelde. Resultaat, 10 chagrijnige brandwweerlui en ambulance jongens en een bekeuring van 180,-! als kadootje.
Uiteindelijk een shovel erbij, zelf in de sloot gesprongen (1.50 diep) en koppie onder om een ketting aan de boom van de kar vast te maken. Dat valt nog helemaal niet mee. Het water is in november niet echt warm.
Maar even serieus, kom je in het water, zo gauw mogelijk rugzak af, en naar de kant. De motor is toch verzopen.
Goed op een gegeven moment, kar met motor op de kant, verbazingwekkend hoeveel zooi er dan in de kar komt. Naar huis, motor afgespoten, filter, carb los, olie en bougie eruit, even met de kick pompen, het water kwam tot tegen het plafond!
Nieuwe olie en filter, 3 trapjes en hij liep. Na een minuutje stationair uit, olie eruit (leek wel mayonaise), verse olie erin, nog een keer laten lopen, olie opnieuw eruit (was al bijna helder), nieuw filter en olie en toen was het goed. Das nu een half jaartje geleden, en nooit meer iets gemerkt aan de motor.