Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Roadbook aangeschaft, nu nog leren rijden  (gelezen 2574 keer)

Offline member

• Member
  • *
Roadbook aangeschaft, nu nog leren rijden
« Gepost op: 25-07-2011, 08:14 »
Hoi allen,

Ik heb gisteren mijn touratech roadbook binnengekregen en ik ben van plan om het meer dan een accesoire te laten zijn. Ik zou graag leren roadbook rijden, maar het lijkt er op dat in west-brabant geen allroadrijders te vinden zijn (althans, ik zie ze zelden tot nooit rijden). Wil iemand me in de praktijk laten zien hoe zo-iets werkt?

Goed om te weten is dat ik niet zo heel goed offroad rij en dat mijn motor in de + 200kg klasse valt. (XTZ750)

Alvast veel dank!
Simon van der Putten

Offline member

• Kleiambassadeur
Re: Roadbook aangeschaft, nu nog leren rijden
« Reactie #1 Gepost op: 25-07-2011, 08:32 »
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 25-07-2011, 09:02 »
Je kan toch ook wel wat eenvoudigere (lees kortere) ritten downloaden? Al zou ik niet weten waar  ??? . Bovendien zou ik graag met iemand meerijden die het al eerder gedaan heeft en geen bezwaar heeft tegen een stumper met een XTZ die achter hem of haar aanhobbelt.

Offline member

• Woestijnrakker
« Reactie #3 Gepost op: 25-07-2011, 09:11 »
Je kan toch ook wel wat eenvoudigere (lees kortere) ritten downloaden? Al zou ik niet weten waar  ??? . Bovendien zou ik graag met iemand meerijden die het al eerder gedaan heeft en geen bezwaar heeft tegen een stumper met een XTZ die achter hem of haar aanhobbelt.
Binnenkort wordt bij de DTA een roadbookrit op het asfalt georganiseerd. Even forum in de gaten houden.

Edit: Ohnee, is pas de 24e.

Offline member

« Reactie #4 Gepost op: 25-07-2011, 09:18 »
roadbook ritten worden eigenlijk niet op I net gepubliceert.
teneerste je weet niet of de situatie na 1-2-3 jaar nog gelijk is, en ten tweede, ritten opde niet verharde wegen zijn schaars en worden steeds schaarder, een roadboek rit maken kost enorm enorm veel tijd en meestal wilde uitzetter dan ook niet dat heel nederland die zomaar kan kopieren van het net.

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 25-07-2011, 09:29 »
Binnenkort wordt bij de DTA een roadbookrit op het asfalt georganiseerd. Even forum in de gaten houden.

Edit: Ohnee, is pas de 24e.

Als in woensdag 24 augustus? Of als in gisteren?
Ik zal de agenda wel in de gaten houden.

Ik wil ook best een roadbook huren en teruggeven, dat is op zich geen probleem.
Het is alleen jammer dat ik net een klein kind ben. Nu heb ik een roadbook en het liefst zou ik hem morgen gebruiken  :D . Uiteraard eerst nog een plaatsje voor vinden. Ik zal m'n garmin als tripmeter moeten gebruiken en mijn chocke moet ook nog uitgetrokken kunnen worden

Offline member

• Woestijnrakker
« Reactie #6 Gepost op: 25-07-2011, 09:42 »

Als in woensdag 24 augustus? Of als in gisteren?
Ik zal de agenda wel in de gaten houden.

Ik wil ook best een roadbook huren en teruggeven, dat is op zich geen probleem.
Het is alleen jammer dat ik net een klein kind ben. Nu heb ik een roadbook en het liefst zou ik hem morgen gebruiken  :D . Uiteraard eerst nog een plaatsje voor vinden. Ik zal m'n garmin als tripmeter moeten gebruiken en mijn chocke moet ook nog uitgetrokken kunnen worden

Euh, de 24e November.

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 25-07-2011, 11:08 »
Ik ben benieuwd. Dat is op een donderdag, maar dan neem ik wel een dagje op. Ben benieuwd! (En ik zal de agenda in de gaten gaan houden)

Offline member

« Reactie #8 Gepost op: 28-07-2011, 17:54 »
 8)  Duurt nog even ,maar Simako Apeldoorn  heeft oktober weer een ritje geloof ik, die  allroad rit zit vaak goed in elkaar,  zeker niet te zwaar met zo´n `zand kameel`  en zeer goed om eens rustig te kijken of het iets voor je is, Dan ben je wel echt met navigeren bezig tijdens een rit, is ff wat meer als achter je GPS aanrijden.
Edit, misschien is dit meer in de buurt  .
Gr HansD
Big Bigger Tiger en Big again

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 01-08-2011, 18:54 »
Voor de SIMAKO rit ga ik m'n roadbook weer monteren, leuk! Ik heb voldoende gereedschap bij me, Hans  :-X .

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 03-08-2011, 22:58 »
Yep Roel, dito hier.
2oct staat met potlood in de agenda. Voor de diehard is deze rit niet zo een hele uitdaging aangezien BDM-allroadrit voor boven de 600cc's (dacht ik) is, meer voor de zwaardere allroads bedoeld en dus is het parcour goed geschikt om roadbook navigeren te oefenen.
Bin d'r bie as ff kan!
Groet, Robert

Offline member

« Reactie #11 Gepost op: 06-08-2011, 12:13 »
Voor de SIMAKO rit ga ik m'n roadbook weer monteren, leuk! Ik heb voldoende gereedschap bij me, Hans  :-X .

Gaat goed komen, zolang jij het rubber maar aan de onderkant houdt, BDM is idd een mooie rit om uit te proberen, en ideaal voor de  "Dickschiffe" zoals de oosterburen ze plegen te noemen.
En dan neem ik aan dat ze de brommer bedoelen. ;D

Hans D

Big Bigger Tiger en Big again

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 06-08-2011, 23:21 »
Hmm, ik had vanmiddag een jongedame te Hengelooo in d'r Polooo achter tegen de BMW staan. Ze dacht dat ze de vloermat wel even recht kon leggen, zo voor het rode verkeerslicht, not dus!

Gelukkig werd ik niet te hard van achter genomen (was ook niet lekker!) en stond het koekblik snel stil. Alleen spatbord gescheurd, nummerplaat er af en beugel vd kofferdragers verbogen. Had erger kunnen zijn als ze me verder had opgeduwd.

Ik heb wel een kopje koffie gekregen, dat dan weer wel. Ach, zolang het maar blik en plastic is. Zoals een beroemd vlieger ooit zei: "Any landing you can walk away from, is a good landing". Ondertussen ingeschreven (mailtje aan Koen) voor de Simako rit op 2 oktober!

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 09-08-2011, 07:58 »
8)  Duurt nog even ,maar Simako Apeldoorn  heeft oktober weer een ritje geloof ik, die  allroad rit zit vaak goed in elkaar,  zeker niet te zwaar met zo´n `zand kameel`  en zeer goed om eens rustig te kijken of het iets voor je is, Dan ben je wel echt met navigeren bezig tijdens een rit, is ff wat meer als achter je GPS aanrijden.
Edit, misschien is dit meer in de buurt  .
Gr HansD

Dat is een GPS rit, maar ik heb nog wel gevraagd of er een plekkie vrij is.  ;)

Lijkt me best een aardig rit!

Offline member

• Woestijnrakker
« Reactie #14 Gepost op: 09-08-2011, 08:43 »

Dat is een GPS rit, maar ik heb nog wel gevraagd of er een plekkie vrij is.  ;)

Lijkt me best een aardig rit!
Normaliter is 't een roadbookritje.