Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De WR is kapot, wat nu...?  (gelezen 14481 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
De WR is kapot, wat nu...?
« Gepost op: 08-08-2011, 18:18 »
Gisteren heb ik helaas de 5e versnelling defect gereden van mijn WR450. Wat nu?

Reparatie kost ongeveer 700 euro als ik het laat doen....
Ik had binnenkort de veer van de schokdemper willen vervangen en direct maar even de schokbreker compleet laten servicen. Kosten 180 euro.
Als het blok toch open moet dan ook meteen maar de zuiger/distributieketting/bigend laten vervangen.... 650 euro......

Bij elkaar ruim 1500 euro en laat het eens tegenzitten dan zit ik met een reparatie van 2000 euro te kijken.

Alternatief: met versnelingsbak probleem inruilen op andere enduro.....
Wat zou ik voor de 2003 WR terug krijgen?
Inruilen op Beta 350, KTM 350exc, husaberg FE390?
De Beta is me goed bevallen in Landgraaf en Rutten, daar voel ik wel wat voor, ook qua prijs, scheelt toch 1000 euro met KTM en nog meer met de Husaberg.

Maar dan komt er weer vanalles bij zoals skidplate, handkappen etc. Om hem simmetje-proof te maken.....

Wat zouden jullie doen? (oh ja, het geld groeit me zeker niet op de rug en een nieuwe betekent dan ook zeker dat er volgend jaar geen rally meer inzit, dat moet wéér een jaartje wijken)
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #1 Gepost op: 08-08-2011, 18:32 »
Iemand moet de versnellingsbak repareren, dus dat zou ik dan zelf (laten) doen.Als je het zelf kunt is dat natuurlijk het goedkoopste.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #2 Gepost op: 08-08-2011, 18:33 »
gereviseerd blokje en jouw blokje inruilen?

Ewout heeft er vast wel eentje :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #3 Gepost op: 08-08-2011, 18:35 »
gereviseerd blokje en jouw blokje inruilen?

Ewout heeft er vast wel eentje :)

Da's ook een optie....
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #4 Gepost op: 08-08-2011, 18:41 »
als je hem zou inruilt op een andere enduro krijg je er niks voor terug.
 
of optie  blokje ewout scoren, of de kosten betalen zoals bescheven en nog zeker 2 jaar doorijden. of schijt aan alles, die Beta is gewoon superlekker fuck een jaartje rally maar wel een nieuwe motor waar je (hopelijk) de eerste 2-3 jaar probleemloos mee rijdt.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #5 Gepost op: 08-08-2011, 19:36 »
Gewoon inruilen op en rallywaardige motor die niet stuk gaat ;)
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=12168.0

(sorry, ik moest even)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #6 Gepost op: 08-08-2011, 19:41 »
Gewoon inruilen op en rallywaardige motor die niet stuk gaat ;)
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=12168.0
(sorry, ik moest even)

 :D
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #7 Gepost op: 08-08-2011, 21:27 »
Wr staat bekend als een zeer betrouwbare motor,
Als ie goed bevalt probeer dan gewoon in te ruilen voor een paar jaar jonger.
Zorg wel dat die dan gereviseerd is zodat je geen onverwachte kosten krijgt de eerste tijd.
En voor een betrouwbare rally fiets moet je idd bij RBC zijn.
kost wel wat.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #8 Gepost op: 08-08-2011, 21:54 »
Gisteren heb ik helaas de 4e versnelling defect gereden van mijn WR450. Wat nu?

Reparatie kost ongeveer 700 euro als ik het laat doen....
Ik had binnenkort de veer van de schokdemper willen vervangen en direct maar even de schokbreker compleet laten servicen. Kosten 180 euro.
Als het blok toch open moet dan ook meteen maar de zuiger/distributieketting/bigend laten vervangen.... 650 euro......

Bij elkaar ruim 1500 euro en laat het eens tegenzitten dan zit ik met een reparatie van 2000 euro te kijken.

Alternatief: met versnelingsbak probleem inruilen op andere enduro.....
Wat zou ik voor de 2003 WR terug krijgen?
Inruilen op Beta 350, KTM 350exc, husaberg FE390?
De Beta is me goed bevallen in Landgraaf en Rutten, daar voel ik wel wat voor, ook qua prijs, scheelt toch 1000 euro met KTM en nog meer met de Husaberg.

Maar dan komt er weer vanalles bij zoals skidplate, handkappen etc. Om hem simmetje-proof te maken.....

Wat zouden jullie doen? (oh ja, het geld groeit me zeker niet op de rug en een nieuwe betekent dan ook zeker dat er volgend jaar geen rally meer inzit, dat moet wéér een jaartje wijken)
verkoop dat kapotte ding voor weinig aan mij :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #9 Gepost op: 09-08-2011, 08:52 »
Doe maar een bod....
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #10 Gepost op: 09-08-2011, 08:56 »
Doe maar een bod....
zal pb sturen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #11 Gepost op: 10-08-2011, 14:42 »
Mijn topic lezen en erachter komen dat blok splitsen wel meevalt en erg leerzaam is. Dan wel hopen dat er geen ander probleem is waardoor je bak na 200km weer kapot is.

Denk dat je meer voor je "wrak" krijgt als je hem in onderdelen verkoopt.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #12 Gepost op: 10-08-2011, 14:45 »
Mijn topic lezen en erachter komen dat blok splitsen wel meevalt en erg leerzaam is. Dan wel hopen dat er geen ander probleem is waardoor je bak na 200km weer kapot is.

Denk dat je meer voor je "wrak" krijgt als je hem in onderdelen verkoopt.

Dat in onderdelen verkopen duurt me te lang....
Ik ga je topic ff lezen, thnx!
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #13 Gepost op: 10-08-2011, 18:44 »
Of aan Zot verkopen of het blok splitsen, het laatste is makkelijker dan je denk, WPHB er naast en hopelijk niet te veel speciaal gereedschap nodig..

Met een beetje geluk kan je of je rotor of koppeling laten zitten..
2 dagen werk, zuiger opmeten + dis.ketting, nog goed lekker laten ziten..
Als de voet pakking van staal of alu is gewoon hergebruiken met een beetje siliconenpakking.

Rustig en zorgvuldig werken, werking van bak controleren voor je het blok dicht plakt
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #14 Gepost op: 10-08-2011, 19:13 »
Dat gaat hem ook wel worden denk ik, paar dagen sleutelen, blog bijhouden met foto's, leuk werk....
Wacht nog ff de aanbieding van Beta af ....

Post Merge: 10-08-2011, 20:56
Mijn topic lezen en erachter komen dat blok splitsen wel meevalt en erg leerzaam is. Dan wel hopen dat er geen ander probleem is waardoor je bak na 200km weer kapot is.

Denk dat je meer voor je "wrak" krijgt als je hem in onderdelen verkoopt.

Ik weet niet of ik na jouw ervaring met een gerust gevoel aan de "operatie" begin... :(
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3