Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM LC8 motor met veel kilometers  (gelezen 15821 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: KTM LC8 motor met veel kilometers
« Reactie #15 Gepost op: 02-09-2011, 12:18 »
Ik snap niet zo goed waarom je een 950 zou willen kopen en dan gaat nadenken over een ander blok ... dan moet die toch wel heel erg scherp geprijsd zijn. Er staan toch redelijk wat adventures te koop, er is toch wel meer keuze?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM LC8 motor met veel kilometers
« Reactie #16 Gepost op: 02-09-2011, 20:42 »
Veel keuze in KTM adventures? Niet voor mijn budget hoor. Bedankt voor de link naar het blok trouwens, maar ik hoop dat het niet meteen nodig gaat zijn.

Ik ga morgen testrijden met de 'kilometervreter', dingen waar ik speciaal moet op letten?

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM LC8 motor met veel kilometers
« Reactie #17 Gepost op: 17-09-2011, 20:23 »
verdwijnende koelvloeistof, zonder lekkage is 9/10 idd de dichting aan de waterpomp-as.
Bestaan rebuild-kitjes voor.

Lichtje van olie kan hier mee te maken hebben (olie druk), of wat weinig olie, alsook het geluid: de nokkenaskettingspanners zijn immers hydraulisch (werken op de oliedruk -> lage druk = kletterende nokkenasketting).

Gisteren na een rit van meer dan 2u was alle koelvloesitof uit het expansievat verdwenen en hoorde ik na't afzetten van de motor wat bubbels ergens aan de radiator. Zit blijkbaar goed wat lucht in. Ook veel zwarte aanslag in het expansievat.
Ik ga dus op zoek naar een waterpomp rebuild-kit en ga alles ook eens deftig spoelen.
Ik hoop dat het geen koppakking is, want de motor rookt niet en ruikt niet raar en de beide voetpakkingen zijn reeds vernieuwd geweest en de motor is reeds voorzien van die nieuwe kopbouten.
Ik verschoot wel van de snelheid van verdwijnen van koelvloeistof, ik ga wat tegenkomen als ik die pomp opengooi...
Alle tips zijn welkom.

De motor reed gewoonweg zalig, dat wel... :)

Cheers,

Bert
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KTM LC8 motor met veel kilometers
« Reactie #18 Gepost op: 17-09-2011, 20:52 »
Misschien toch ook maar je olie vervangen; water smeert slecht ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM LC8 motor met veel kilometers
« Reactie #19 Gepost op: 19-09-2011, 18:43 »
Misschien toch ook maar je olie vervangen; water smeert slecht ;)

  ;DGoed plan Noppy, ga ik zeker doen. Ik ga nu toch 6 maanden 'sleuteltijd' hebben met de revalidatie.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be