Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Een ton later  (gelezen 24291 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Een ton later
« Gepost op: 20-09-2011, 20:30 »
Na ruim 2.5 jaar is het moment daar, 100.000km op de teller. Dit is m'n eerste motor die ik van 0 to 100.000 rij dus een beetje trots ben ik wel.

10-01-2009:


20-09-2011:


Eigenlijk weinig problemen gehad:
- 42.000km Draadbreuk in voeding van brandstofpomp (garantie)
- 56.800km Spanningsregelaar kapot (garantie)
- 56.900km Stekker spanningsregelaar kapot (nieuwe kabelboom, garantie)
- 62.000km Bout van balansas losgelopen (garantie)

Verder gaan de rubbers van de transmissiedemper snel kapot (opvullen met oude binnenbanden) en misschien wel daardoor gaat een ketting niet langer dan 20.000km mee.

Dus vooral plus-punten:
- verbruik (woonwerk 1:20, Schotland 1:22)
- grote tank (24.5L dus >500km op een tank)
- simpel onderhoud (kleppenstellen  lukt me in 3/4uur)

Eigenlijk de ideale all road  ;D: XT660Z Tenere
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: Een ton later
« Reactie #1 Gepost op: 20-09-2011, 20:48 »
Hoe is de ophanging op het onverhard?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Een ton later
« Reactie #2 Gepost op: 20-09-2011, 20:49 »
wat vooral opvalt is dat naar 100.000 km je camera niet meer scherp stelt  8)

Maar natuurlijk vooral gefeliciteerd met je eerste echte ton!

groeten,

Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Een ton later
« Reactie #3 Gepost op: 20-09-2011, 21:13 »


Goed bezig Niek! Idd de ideale all-road ;)

Die van mij is net over de helft: 55.000km maar ik lig op schema: ik deed er de vorige keer 5 jaar over.

Idd een gevoel van trots toen ik destijds in de ochtendspits de motor langs de kant stil zette om deze foto te maken:

uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Een ton later
« Reactie #4 Gepost op: 20-09-2011, 21:39 »
Pffff,
ik rij met de auto in 5 jaar pas een ton !!
Krijg al een houten reet als ik er aan denk zoveel op de motor te moeten zitten !!




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Een ton later
« Reactie #5 Gepost op: 20-09-2011, 21:41 »
wat vooral opvalt is dat naar 100.000 km je camera niet meer scherp stelt  8)


Vindt je het raar, de man rijd wel 65 km/h uur.  :-*

40.000 per jaar, geen slecht gemiddelde  ;)
Gerrit :)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Een ton later
« Reactie #6 Gepost op: 20-09-2011, 22:16 »

Eigenlijk weinig problemen gehad:
- 42.000km Draadbreuk in voeding van brandstofpomp (garantie)
- 56.800km Spanningsregelaar kapot (garantie)
- 56.900km Stekker spanningsregelaar kapot (nieuwe kabelboom, garantie)
- 62.000km Bout van balansas losgelopen (garantie)


Ik vind het eigenlijk nogal wat, voor een 2,5 jarige motor. Als je geen garantie had gehad, had je toch best wat kosten moeten maken (zegt de student)

Mn soes heeft, buiten de slijtageonderdelen, nog nooit wat gehad, op 75.000km
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Een ton later
« Reactie #7 Gepost op: 20-09-2011, 22:30 »
En ik dacht dat ik veel km's maakte !!!!!!!!!!!

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Een ton later
« Reactie #8 Gepost op: 21-09-2011, 07:43 »
Hoe is de ophanging op het onverhard?
Waardeloos! Achter moet je meteen vervangen want demping is zo goed als afwezig. Er zijn ook diverse rijders die slachtoffer zijn geworden van een flinke kontewipper. Zie filmpje 35s.
DR-Z400S 530EXC XT660Z.wmv

Voorkant kan je aardig krijgen door echte olie te gebruiken en de luchtkamer goed in te stellen.

Post Merge: 21-09-2011, 07:46
Ik vind het eigenlijk nogal wat, voor een 2,5 jarige motor. Als je geen garantie had gehad, had je toch best wat kosten moeten maken (zegt de student)

Mn soes heeft, buiten de slijtageonderdelen, nog nooit wat gehad, op 75.000km

Klopt, maar nu zijn het bekende problemen die je preventie aan moet pakken. Stekker sapnningsregelaar lekker in het vet zetten en af en toe controleren, kabelboom wat afplakken onder de tank. En Transmissiedemper dus aavullen met rubber. Ik was er op die momenten ook goed ziek van want je staat stil en moet vervoer naar huis regelen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Een ton later
« Reactie #9 Gepost op: 21-09-2011, 08:54 »
Ik vind het eigenlijk nogal wat, voor een 2,5 jarige motor. Als je geen garantie had gehad, had je toch best wat kosten moeten maken (zegt de student)

Mn soes heeft, buiten de slijtageonderdelen, nog nooit wat gehad, op 75.000km

Ik vind het niet slecht. Bij de mijne zijn, door een combinatie van pekel, (woestijn)zand, modder en hogedrukspuit, al wel een aantal lagers vervangen (achterwiel en link) + delen die door crashes beschadigd waren, maar hij wordt dan ook zeer intensief gebruikt, ook roadbook-ritjes + dagelijks een zandweggetje, vier seizoenen.

Iig tot nu toe niet slechter dan de BMW R1100S waar ik destijds die 100k mee gereden heb.

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Een ton later
« Reactie #10 Gepost op: 21-09-2011, 09:44 »
En olieverbruik nu?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Een ton later
« Reactie #11 Gepost op: 21-09-2011, 11:26 »
1:2500
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Een ton later
« Reactie #12 Gepost op: 21-09-2011, 11:37 »
Ben toch wel heel benieuwd wat je woon werk afstand is....
 
Tjeemig, ik rij ook woon werk (20 km enkele reis), maar na 1,5 jaar pas 13000 op de teller

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Een ton later
« Reactie #13 Gepost op: 21-09-2011, 14:16 »
Waardeloos! Achter moet je meteen vervangen want demping is zo goed als afwezig. Er zijn ook diverse rijders die slachtoffer zijn geworden van een flinke kontewipper.
Rene (djustme) kan hier over meepraten, na 1 kontwipper met afgebroken voorpoten in de sloot beland te zijn ..


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Een ton later
« Reactie #14 Gepost op: 21-09-2011, 14:22 »
super, das 10x dakar in 2,5 jaar. Ga je mee volgend jaar?
offroadmotorloos. even.