Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Een ton later  (gelezen 24303 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Een ton later
« Reactie #15 Gepost op: 21-09-2011, 16:00 »
Je heb iig geen support team of reserve blokken nodig ;ding is bullet proof.

Deze heeft de Heroes Legend 2010 uitgereden:


... en dan wel als enige motor de HELE afstand Parijs-Dakar op eigen kracht! Die fiets is trouwens te koop: dik 60.000 op de klok maar kan nog lang mee, weten we nu...

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Een ton later
« Reactie #16 Gepost op: 21-09-2011, 16:53 »
Goed zo Niels! Gefeliciteerd op naar de 2Ton!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Een ton later
« Reactie #17 Gepost op: 21-09-2011, 19:56 »
Pffff,
ik rij met de auto in 5 jaar pas een ton !!
Krijg al een houten reet als ik er aan denk zoveel op de motor te moeten zitten !!


Schapevaggie!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11368
Re: Een ton later
« Reactie #18 Gepost op: 22-09-2011, 18:55 »
Je heb iig geen support team of reserve blokken nodig ;ding is bullet proof.

Deze heeft de Heroes Legend 2010 uitgereden:




Wat een prachtfiets!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2554
Re: Een ton later
« Reactie #19 Gepost op: 22-09-2011, 20:10 »
Ik vind het eigenlijk nogal wat, voor een 2,5 jarige motor. Als je geen garantie had gehad, had je toch best wat kosten moeten maken (zegt de student)

Mn soes heeft, buiten de slijtageonderdelen, nog nooit wat gehad, op 75.000km

oh dat is niet wat ik lees op MF :-X
 
Heb de mijne wel verkocht maar niet omdat ik er ontevreden over was
(heb wel mijn grenzen bijgesteld)
 
een ton in 2.5 jaar
afschrijving per km is dan laag
afschrijving per jaar juist hoog.
Waneer wordt de ten vervangen?
 
rene

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Een ton later
« Reactie #20 Gepost op: 22-09-2011, 20:27 »
Andere soes  ;) Ik heb het hier over mn XF650. Mn andere Suzuki, DR350, trekt de boel inderdaad wel wel weer recht  ;D
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 58
Re: Een ton later
« Reactie #21 Gepost op: 22-09-2011, 23:04 »
Je heb iig geen support team of reserve blokken nodig ;ding is bullet proof.

Deze heeft de Heroes Legend 2010 uitgereden:


... en dan wel als enige motor de HELE afstand Parijs-Dakar op eigen kracht! Die fiets is trouwens te koop: dik 60.000 op de klok maar kan nog lang mee, weten we nu...

HJ
Das de brommer van Jennifer Morgan (GB), daar was wel serieus veel werk in gaan zitten qua vering (andere vork en pomp achter) en nog heel veel andere dingen als wielen enzo, maar bleef inderdaad wel heel. Er is wel op internet alles over deze motor te vinden, mn. over de opbouw ervan. Interessant verhaal.
Laatste Dakar was ze er ook bij, wel op een andere motor (KTM dacht ik), maar op dag 4-5 viel ze uit met een gebroken been.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Een ton later
« Reactie #22 Gepost op: 23-09-2011, 07:38 »
Das de brommer van Jennifer Morgan (GB), daar was wel serieus veel werk in gaan zitten qua vering (andere vork en pomp achter) en nog heel veel andere dingen als wielen enzo, maar bleef inderdaad wel heel. Er is wel op internet alles over deze motor te vinden, mn. over de opbouw ervan. Interessant verhaal.
Laatste Dakar was ze er ook bij, wel op een andere motor (KTM dacht ik), maar op dag 4-5 viel ze uit met een gebroken been.
ze reedt op een Yamaha wr450f met JVO-kit in de Dakar ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Een ton later
« Reactie #23 Gepost op: 23-09-2011, 07:47 »

oh dat is niet wat ik lees op MF :-X
 
Heb de mijne wel verkocht maar niet omdat ik er ontevreden over was
(heb wel mijn grenzen bijgesteld)
 
rene

een ton in 2.5 jaar
afschrijving per km is dan laag
afschrijving per jaar juist hoog. komt ook omdat niemand een motor met >50.000km wil kopen
Waneer wordt de ten vervangen? ls ie het niet meer doe, dus wsl binnenkort wel wat werk om olieverbruik te verminderen

Oja mijn werk is 85 km enkele reis, dus 2 uur per dag aan je hobby besteden  ;)
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: Een ton later
« Reactie #24 Gepost op: 28-09-2011, 12:37 »
Op naar de 2-ton en goed bezig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Een ton later
« Reactie #25 Gepost op: 28-09-2011, 14:34 »
Jip, houdt het toch langer vol dan verwacht ;)
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Een ton later
« Reactie #26 Gepost op: 29-09-2011, 09:32 »
Jip, houdt het toch langer vol dan verwacht ;)
Na een ton nog maar 1:2500 olieverbruik vind ik toch wel erg netjes voor een 1-cilinder :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: Een ton later
« Reactie #27 Gepost op: 29-09-2011, 10:57 »
Ik heb een F650GS met bijna 90.000 op de teller en hoef tussen de beurten (10.000km) geen olie bij te vullen.

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Een ton later
« Reactie #28 Gepost op: 29-09-2011, 20:11 »
Slechts alleen om jullie trots te laten zijn over jullie olieverbruik, meld ik hier dat ik na twee dagen rustig rondrijden over de Hondsrug mijn verbruik van de DR350 weer moet bijstellen - 1 liter op 500 km. Degene die achter me reed had mee roet dan stof op zn snuit.
Zo, nu jullie weer  :(
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2554
Re: Een ton later
« Reactie #29 Gepost op: 29-09-2011, 23:20 »
Dan wordt het tijd om er eens wat aan te doen?
 
kan je met die DR nog wel naar de brabo komen
of moet de reservelijst gaan hopen op een xtra plekje?