Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Een ton later  (gelezen 24307 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Een ton later
« Reactie #30 Gepost op: 29-09-2011, 23:55 »
Slechts alleen om jullie trots te laten zijn over jullie olieverbruik, meld ik hier dat ik na twee dagen rustig rondrijden over de Hondsrug mijn verbruik van de DR350 weer moet bijstellen - 1 liter op 500 km. Degene die achter me reed had mee roet dan stof op zn snuit.
Zo, nu jullie weer  :(

10W50 er in gooien, word het 1 op 750  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Een ton later
« Reactie #31 Gepost op: 30-09-2011, 00:22 »
Ik heb een F650GS met bijna 90.000 op de teller en hoef tussen de beurten (10.000km) geen olie bij te vullen.
:o

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Een ton later
« Reactie #32 Gepost op: 30-09-2011, 08:41 »
Citaat
Oja mijn werk is 85 km enkele reis, dus 2 uur per dag aan je hobby besteden  ;)

Haha, sow dat is niet mis. Ik moet zeggen dat ik ook elke dag geniet van het rijden, tis maar 50 km per dag, maar toch.... een goed pak..... een zuunig motorke en er is lol.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 158
Re: Een ton later
« Reactie #33 Gepost op: 30-09-2011, 10:57 »
Mijn XTZ750 van 1992 met 92.000 km op de teller heeft een olie verbruik van 1 ltr op elke 10.000 km.
 

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Een ton later
« Reactie #34 Gepost op: 30-09-2011, 12:57 »
Mijn XTZ750 van 1992 met 92.000 km op de teller heeft een olie verbruik van 1 ltr op elke 10.000 km.
 
Ja, maar dat ding heeft van die brommerzuigertjes.

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Een ton later
« Reactie #35 Gepost op: 30-09-2011, 13:41 »
Dan wordt het tijd om er eens wat aan te doen?
 
kan je met die DR nog wel naar de brabo komen
of moet de reservelijst gaan hopen op een xtra plekje?
Als ik drie liter olie meeneem, moet het lukken  :D
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 158
Re: Een ton later
« Reactie #36 Gepost op: 30-09-2011, 16:36 »
Ja, maar dat ding heeft van die brommerzuigertjes.

 ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Een ton later
« Reactie #37 Gepost op: 08-07-2012, 09:55 »
Na deze km-stand moet je het geluk niet tarten dus maar begonnen om blok uit elkaar te halen (en het olieverbuik is nu 1:1200km).



Is toch wat anders sleutelen dan zo'n oranje motor. Lijkt er erg op dat die ontwerpers er een hobby van hebben gemaakt om dingen net niet los te kunnen maken doordat er wat in de weg zit, frame buis, motorsteun of nokkenas kettinggeleider.



Komt er op neer dat de kop en cilinder er bijna af kan zonder het blok te demonteren. Maar helaas kan de nokkenasketting geleiding niet naar binnen geklapt worden en daardoor te weinig hoogte om de kop eraf te nemen  >:( . Zo verder om het blok eruit te halen.

None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 850
Re: Een ton later
« Reactie #38 Gepost op: 08-07-2012, 10:19 »
Heb jij niet om de kettingslijtage te verminderen een extra lager in het achterwiel geplaatst om het schuintrekken van het wiel te verminderen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Een ton later
« Reactie #39 Gepost op: 08-07-2012, 10:48 »
Na deze km-stand moet je het geluk niet tarten dus maar begonnen om blok uit elkaar te halen (en het olieverbuik is nu 1:1200km).


Knappe foto met die snelheid!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Een ton later
« Reactie #40 Gepost op: 08-07-2012, 11:06 »
Komt er op neer dat de kop en cilinder er bijna af kan zonder het blok te demonteren. Maar helaas kan de nokkenasketting geleiding niet naar binnen geklapt worden en daardoor te weinig hoogte om de kop eraf te nemen  >:( . Zo verder om het blok eruit te halen.
Kan je die er ook niet uit trekken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Een ton later
« Reactie #41 Gepost op: 08-07-2012, 11:12 »
Zal ik straks eerst proberen.


Ik heb nog geen extra lager in tandwieldrager, moet er wel eens van komen. Henk-Jan heeft het wel (voorwiellager BMW).


Gaat niet lukken denk ik:
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Een ton later
« Reactie #42 Gepost op: 08-07-2012, 12:12 »
Heb jij niet om de kettingslijtage te verminderen een extra lager in het achterwiel geplaatst om het schuintrekken van het wiel te verminderen?
Dat ben ik. Net nog even gekeken (achterbandje wisselen) en dat zit er nu 10.000km in... met dezelfde transmissiedemperrubbbers (3x woordwaarde) die nog nauwelijks tekenen van slijtage tonen. Dus dat werkt!
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 850
Re: Een ton later
« Reactie #43 Gepost op: 08-07-2012, 12:52 »
Ben me een beetje aan het orienteren wat de aandachtspunten zijn bij deze motoren. Zodoende kwam ik dat ergens tegen.
Ook bij bij gaat ws de BMW GS de deur uit in ruil voor een XTZ.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Een ton later
« Reactie #44 Gepost op: 08-07-2012, 13:03 »
Klote is dat als je je blok er uit moet halen om er aan te sleutelen :(