Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TIP, verantwoordelijk?  (gelezen 1425 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
TIP, verantwoordelijk?
« Gepost op: 19-10-2011, 13:24 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: TIP, verantwoordelijk?
« Reactie #1 Gepost op: 19-10-2011, 14:04 »
iedereen heeft een rijbewijs.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: TIP, verantwoordelijk?
« Reactie #2 Gepost op: 19-10-2011, 14:32 »
ging mij meer om: jij bent de beste rijder, jij bent onze eerste rijder, jij bent onze gids.  gele papiertjes inleveren  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 158
Re: TIP, verantwoordelijk?
« Reactie #3 Gepost op: 19-10-2011, 14:41 »
Dat de rijder met de meeste ervaring de verantwoordelijkheid over de hele groep heeft :-(.Weet niet of ik daar wel blij mee moet zijn.Dan zou die ook het spoor moeten kiezen waar de minst bekwame in de gorp ook nog zou moeten kunnen rijden met plezier.
Als er dan een ongeluk gebeurd wie is dan schuldig de leider van de groep of degene die niet goed heeft uit gekeken.En hoe zit het met je eigen verantwoording?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: TIP, verantwoordelijk?
« Reactie #4 Gepost op: 19-10-2011, 14:46 »
ging mij meer om: jij bent de beste rijder, jij bent onze eerste rijder, jij bent onze gids.  gele papiertjes inleveren  ;D

geen vergelijking ivm geen ski bewijs

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: TIP, verantwoordelijk?
« Reactie #5 Gepost op: 19-10-2011, 15:05 »
ging mij meer om: jij bent de beste rijder, jij bent onze eerste rijder, jij bent onze gids.  gele papiertjes inleveren  ;D
Wat Zot zegt. Iedereen mag Skieeen, ook mensen die het nog nooit gedaan hebben. Er wordt dan van uit gegaan dat de beste skieeer weet wat wel en wat niet verantwoordelijk is. Maar in NL hebben we een rijbewijs en wordt er van uit gegaan dat iedereen zelf weet wat verantwoordelijk is omdat hij een rijbewijs heeft.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: TIP, verantwoordelijk?
« Reactie #6 Gepost op: 19-10-2011, 19:47 »
Héé...Codewit?


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: TIP, verantwoordelijk?
« Reactie #7 Gepost op: 19-10-2011, 20:29 »
Ik zie het al helemaal voor me - dan ga ik op mn plaat, krabbel op en roep naar mn vaste crossmaatje "Hey lul wat doe je nou?!"
Bevalt me wel eigenlijk. Vooral als hij dan ook zorg draagt voor de schade aan mn motor.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: TIP, verantwoordelijk?
« Reactie #8 Gepost op: 19-10-2011, 22:13 »
Misschien pikt hij je motor wel op en trapt 'm zelfs heel hoffelijk voor je aan ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: TIP, verantwoordelijk?
« Reactie #9 Gepost op: 19-10-2011, 22:22 »
heb met een toertocht op de weg ook wel eens commentaar gehad dat ik te snel voorreed, terwijl ik bij elke afslag keurig wachtte op de rest.
ik wist daar de weg, en kon de bochten wel dromen, sorry hoor moet ff blazen.
 
op de weg rij je in principe zelf en als het te snel gaat moet je gewoon je eigen snelheid rijden.
 
lijkt mij all-road niet anders. tenzij het van tevoren duidelijk wordt afgesproken dat er een "toer(istisch)" tempo wordt verwacht uiteraard.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: TIP, verantwoordelijk?
« Reactie #10 Gepost op: 19-10-2011, 23:15 »
Ik zie het al helemaal voor me - dan ga ik op mn plaat, krabbel op en roep naar mn vaste crossmaatje "Hey lul wat doe je nou?!"
Bevalt me wel eigenlijk. Vooral als hij dan ook zorg draagt voor de schade aan mn motor.

heb je nog geen vriendje?

 ;D

Post Merge: 19-10-2011, 23:17
ging mij meer om: jij bent de beste rijder, jij bent onze eerste rijder, jij bent onze gids.  gele papiertjes inleveren  ;D
dus als je vriendin zwanger is..zeg je dat ze er meer van weet en ga je er vandoor?
..
af zie ik het dan te zwart wit

Offline member

  • *****
  • Berichten: 158
Re: TIP, verantwoordelijk?
« Reactie #11 Gepost op: 19-10-2011, 23:32 »
Btw het is goed om te weten dat als je in een groep rijd in Duitsland op de openbare weg dat de voorrijder verantwoordelijk is voor de hele groep!!!Dat is bij de wet geregeld in Duitsland.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: TIP, verantwoordelijk?
« Reactie #12 Gepost op: 20-10-2011, 11:00 »
Btw het is goed om te weten dat als je in een groep rijd in Duitsland op de openbare weg dat de voorrijder verantwoordelijk is voor de hele groep!!!Dat is bij de wet geregeld in Duitsland.
Wo steht das, ist mir nicht bekannt.
Und beim D college auch nicht.

Leuk om te zien dat jullie zo totaal verschillend serieus:lol antwoorden.  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 158
Re: TIP, verantwoordelijk?
« Reactie #13 Gepost op: 20-10-2011, 11:51 »
Dat is zelfs te lezen op de site van de KNMV.Tenminste dat was het in het begin van het motor seizoen.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: TIP, verantwoordelijk?
« Reactie #14 Gepost op: 21-10-2011, 13:17 »
Wat als een voor mijn ludieke topic begon, krijgt dan nog een serieuze duitse wende.

Heb de tekst gelezen.

Aansprakelijkheid voorrijders
Een vergelijking tussen Nederland en Duitsland


http://de.wikipedia.org/wiki/Verband_(Stra%C3%9Fenverkehr)
dit geld dus al bij vanaf 3 kraftfahrzeuge.
Zo interpreteer ik het:
Als je vanaf drie rijders in een niet met tekens indentificeerbare colonne formatie rijd, en de polizei vind dat je je als colonne gedraagt, dan kan de polizei de voorrijder er op aanspreken en om het besluitaanvraag vragen voor het in colonne rijden en aanspreken waarom hij er niet zorg voor heeft gedragen dat de tekens op de voertuig aanwezig zijn. En hem een bekeuring geven.

De gevolgen bij een aanrijding in de groep, het neerleggen van het risico/afwenteling, door getroffene, maar misschien meer nog verzekeringmaatschappij bij de voorrijder. Op te heffen door iedereen de route op papier mee te geven.
Vooral als het polizei rapport aan geeft dat er in toertocht gereden word met voorrijder.