Mapnik niet routable, weer wat geleerd. Als ik een track in de Vectorkaart van Benelux aanmaak met Fasttrack dan zie ik in de vectorkaarten van Compegps delen van een straat oplichten. Denk dat dan het routeeralgoritme zijn werk wil doen.
Mapnik is de software die gebruikt is om de basis data van OSM zichtbaar te maken als een kaart, bos groen, weg roze etc. zoals in de openstreetmap link. Daarom noemt men het een Mapnik kaart omdat het met Mapnik gerendeert is in een bepaalde kleurenpatroon en wat men wel en niet zichtbaar wil laten zijn.
Ik denk dat we gewoon geduld moeten hebben en wachten totdat de OSM plug-in van CompeGPS klaar is.
En dan is het maar net hoe Compegps dat gaat doen en implanteerd in Land en Twonav.
Gaan ze werken vanuit het basis gegevens en hoe renderen ze dat met welke stylsheet hoe het er uit komt te zien en of hoe ze het routable gaan uitvoeren. Of ze daar ook rekening houden met allroad offroad motorrijden en de accessrechten die wel of niet vermeld staan in de basisgegevens van OSM.
Zou de TopoNL die met CompeGPS meekomt wél routable zijn?
De toponl die meekomt van Compegps is niet routable, want dat is een rasterkaart, is in wezen dezelfde kaart als de aloude ozi topo nl rastekaart van nederland.
de kaart die als screenshot als voorbeeld word gegeven.
Ik zal eens een tegeltje downloaden voor €5 en zien of het kan.
Niet doen geld verspilling